Tja, hvordan tenker en politiker?
Hva er mest fristende, gi finansiell støtte til et synkeferdig DY med gjeld oppover ørene og eiere som kinesere og utenlandske leasingselskaper, eller et norsk selskap med ansatte som bor i Norge, og med norske tariffavtaler?
Mange sier det er feil tidspunkt å starte opp et nytt selskap, men kanskje er det motsatt? Hvis DY uansett går dukken kan det kanskje være lurt å ha et alternativ tilgjengelig før vi blir invadert av all mulige utenlandske aktører.
:fly
Jeg hørte selskapet presentere seg på Dagsnytt 18 i dag, og jeg ble nesten sjokkert over hvor dårlig de klarer å forklare hvordan de skal bli et levedyktig selskap. Det var et eller annet med at lave kostnader for fly gjør at de ikke trenger å ha så høy utnyttelsesgrad og et eller annet om at Staten burde bidra med finansiering. Håper det er noe mer konkret i det vi ikke får høre.
Tror de har en veldig lang vei å gå før dette evt. blir en realitet - spesielt på det finansielle- og konkurranse-siden.
Hvis ikke DY går under gir jeg dem små sjanser.
Å starte opp et nytt flyselskap basert på statlig støtte henger jo ikke på greip.
De har jo ikke en gang opplevd koronakrisen og ber om støtte..!?
De kunne jo også tatt inspirasjon fra AirLEAP og kallet seg AirSNAP (Small Norwegian Aviation Project)![]()
Nettsiden er registrert av tord.meling@online.no - noen som kan se om han har flere domener registrert?
Jeg spurte om hvordan en politiker tenker.
Det er bare ett navn E24 har funnet på..
Jeg har forstått at de ber om 1,5mrd fra staten. Vet ikke på hvilken planet disse folkene lever.
Ingen skattepenger i dette eventyrprosjektet, spør du meg.....
Tenker det er helt greit at de prøver seg på staten.
1. Det må være lov å prøve seg.
2. De setter press på staten I forhold til støtte de eksisterende. Vanskeligere å gi støtte til de som eksisterer. Når det finnes et "billigere" alternativ.
Stemmer bra det, ja ......
https://e24.no/naeringsliv/i/2dGpXG...tlig-oppstartshjelp?referer=https://www.vg.no
Kjøøøør seddelpresse!