Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc
A319 har ikke kjølevifter på bremser så de egner seg ikke for korte baner kombinert med korte bakkeopphold, noe vi har en del av i Norge.
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc
Første 320 kommer til Oslo den 17 juli og det vil være utdannet ett tilstrekkelig antall besetninger til å bemanne dem lokalt bortsett fra noen instruktører som kommer fra København eller Stockholm.
Re: Utfasing av SAS A340
To A340 ut før påske, en A340 ut før sommeren deretter en A340 og en A330 i løpet av høsten. Ingen aning om registreringer bortsett fra at A330 trolig er RKH.
RSB er planlagt hentet den 07 februar og så går det noen uker før alle godkjenninger er på plass og den kan settes i drift. Som skrevet her tidligere så går godkjenningsprosessen raskere i USA enn i Asia så den blir nok først brukt på ruter til USA.
Ble fortalt at Viasat var leverandør og de skulle sende opp noen nye satellitter for å bedre dekningen, men ser som du skriver at det er Inmarsat dette gjelder. Blir uansett mye bedre en det Panasonic har levert på 330 og 340.
Den skal ha wifi fra viasat (samme som 320 neo) og de mangler dekning i Atlanteren og delvis Asia. Mener Atlanteren skal være klar til høsten og Asia en gang i 2021 så tror ikke den får Internett før tidligst slutten av 2020.
Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død
767 har allerede fått understellet forlenget, høyden over bakken er økt med 51cm fra 300 til 400. Den gangen måtte de bygge om hele hydraulikksystemet i hjulbrønnen for å få plass til den ekstra lengden og hjuldiameteren som ble økt fra 117 til 127cm.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.