Recent content by Vixun

  1. V

    Air India fly styrtet etter avgang fra Ahmedabad 12JUN25

    Kanskje en av de i cockpit tok inn flaps istedenfor hjulene siden de henger ute? Er i så fall ikke første gang det skjer med ett passasjerfly.
  2. V

    Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger mm (SAS)

    De står parkert da leasekostnader/finansieringskostnader er lavere frem til de blir tatt i bruk.
  3. V

    Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

    Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc A319 har ikke kjølevifter på bremser så de egner seg ikke for korte baner kombinert med korte bakkeopphold, noe vi har en del av i Norge.
  4. V

    SAS og utfasingen av A320ceo

    Re: SAS og utfasingen av A320-familien Den skal lagres sammen med flere andre 320 og 321.
  5. V

    Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

    Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc Første 320 kommer til Oslo den 17 juli og det vil være utdannet ett tilstrekkelig antall besetninger til å bemanne dem lokalt bortsett fra noen instruktører som kommer fra København eller Stockholm.
  6. V

    SAS snart med inflight internet (status-tråden)

    Re: SAS snart med inflight internet (status-tråden) REH får Viasat med de begrensninger det innebærer inntil de får opp flere satellitter.
  7. V

    SK SE-RSB - status

    Den skal brukes i trafikk fra slutten av uke 10 slik planene ligger nå.
  8. V

    SAS og utfasingen av A340

    Re: Utfasing av SAS A340 To A340 ut før påske, en A340 ut før sommeren deretter en A340 og en A330 i løpet av høsten. Ingen aning om registreringer bortsett fra at A330 trolig er RKH.
  9. V

    SK SE-RSB - status

    RSB er planlagt hentet den 07 februar og så går det noen uker før alle godkjenninger er på plass og den kan settes i drift. Som skrevet her tidligere så går godkjenningsprosessen raskere i USA enn i Asia så den blir nok først brukt på ruter til USA.
  10. V

    SK SE-RSA - status

    Ble fortalt at Viasat var leverandør og de skulle sende opp noen nye satellitter for å bedre dekningen, men ser som du skriver at det er Inmarsat dette gjelder. Blir uansett mye bedre en det Panasonic har levert på 330 og 340.
  11. V

    SK SE-RSA - status

    Den skal ha wifi fra viasat (samme som 320 neo) og de mangler dekning i Atlanteren og delvis Asia. Mener Atlanteren skal være klar til høsten og Asia en gang i 2021 så tror ikke den får Internett før tidligst slutten av 2020.
  12. V

    Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

    Er dette noe de som kjenner bransjen godt kan si noe mere om: https://check-in.dk/europaeiske-vi-daekker-ikke-ved-norwegian-konkurs/
  13. V

    Problemer hos Boeing

    Kanskje mer riktig å si: USA vil aldri la Boeing gå konkurs?
  14. V

    Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

    Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død 767 har allerede fått understellet forlenget, høyden over bakken er økt med 51cm fra 300 til 400. Den gangen måtte de bygge om hele hydraulikksystemet i hjulbrønnen for å få plass til den ekstra lengden og hjuldiameteren som ble økt fra 117 til 127cm.
Back
Top