Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Angående når SAS hadde B767-300.
Jeg kan bare se 4 dører på alle bilder av B767-300 (A330-300 har 8 dører).
Trodde bestemt at det var 6 dører på SAS B676-300.
Når jeg/vi reiste med SAS CPH-SEA med B767-300 da mente jeg at vi hadde gått inn dør nr. 2. (der man går til venstre for Business og høyre for økonomi klasse).
Husker jeg feil?

Jeg kan bare se 4 dører på alle bilder av B767-300

Har du skrevet feil her? Har ennå ikke sett en 767-300 eller annen 767 med bare 4 dører (med mindre det finnes en eller annen VIP-kjerre med det)

Jeg kaller ikke nødutgang før normal dør, den brukes bare ved nød (og så er de mindre også).
Jeg mener normale dører der folk kan gå inn og ut.

Det er 4 på hver siden der, men du mener her fulle dører og ikke de rene nødutganger.

Ellers så kom 767-300 med 3 forskjellige dørkonfigurasjoner og tilsammen vel også 3 forskjellige dørtyper

Stor-Liten-Liten-Stor (som SAS hadde)
Stor-Stor-Mellom-Stor
Stor-Stor-Liten-Stor

Så da husker jeg feil :8: Og jeg som mente at jeg hadde gått inn dør to :(

Google opp SE-DKZ og -DKY. Det var de to som var leaset inn og som hadde annet dørarrangement enn SAS' egne -383. Men disse ble i stor grad benyttet på ARN/CPH/FBU-LHR rutene og ikke transatlantisk.

Espen

Google opp SE-DKZ og -DKY. Det var de to som var leaset inn og som hadde annet dørarrangement enn SAS' egne -383. Men disse ble i stor grad benyttet på ARN/CPH/FBU-LHR rutene og ikke transatlantisk.

Espen

Se der ja! Tusen takk for info :)

B767 har ikke fått forlenget understellet slik det er gjort på B737. Det er dermed mulig å gjøre et slikt grep for å få plass til en større motor under vingen.
The aircraft proposal is based on the 767-400ER and would be powered by two General Electric GEnx engines. To compensate for the larger engines a new taller landing gear would be implemented into the 767 design.
https://samchui.com/2019/10/11/boeing-studying-re-engined-767-called-the-767-x/#.XaTc3EYzY2w

767 har allerede fått understellet forlenget, høyden over bakken er økt med 51cm fra 300 til 400. Den gangen måtte de bygge om hele hydraulikksystemet i hjulbrønnen for å få plass til den ekstra lengden og hjuldiameteren som ble økt fra 117 til 127cm.

Last edited:

United melder at de oppgraderer kabinen på sine 16 767-400ER med bla deres "nye" Polaris business seter, som betyr at disse nok fortsatt har lang tid i tjeneste foran seg. Disse 16 er som kjent arvegods fra Continental og ble levert mellom 2000-2002.

Det spekulerers i at dette har sammenheng med usikkerhet pga de store leveringsproblemene til Boeing om dagen.

https://simpleflying.com/united-airlines-polaris-business-class-boeing-767-400/

Delta har akkurat avsluttet oppgraderingen av sine -400'er, så de vil også holde på en sund til.

United melder at de oppgraderer kabinen på sine 16 767-400ER med bla deres "nye" Polaris business seter, som betyr at disse nok fortsatt har lang tid i tjeneste foran seg. Disse 16 er som kjent arvegods fra Continental og ble levert mellom 2000-2002.

Det spekulerers i at dette har sammenheng med usikkerhet pga de store leveringsproblemene til Boeing om dagen.

https://simpleflying.com/united-airlines-polaris-business-class-boeing-767-400/

Så ble vel deres -300ER oppgradert med Polaris og en relativt high-yield konfigurasjon rett før korona

Ellers var det i går 40 år siden første 767 ble levert United

Back