Recent content by PointMergeArrival

  1. P

    Emirates sin Oslorute - Fra Sept 2014

    15-20 tonn så vidt jeg greier å google meg til (delta mellom OEW og MZFW)
  2. P

    Norwegian utenfor banen i Molde 19DES24

    Poenget mitt var vel bare at B738 ikke har høyere landingshastighet enn A321. Slik jeg forstår det avhenger det av hvilken MTOM versjon dere har. De tyngste er Cat D Rettelse: Alle A321Neo er nå Cat C....my bad
  3. P

    Norwegian utenfor banen i Molde 19DES24

    Sikker på at det stemmer? A321 er klassifisert som en Cat D maskin ift approach speed, mens B738 er Cat C. 321 har samme vinger som 319/320 og dermed høyere wing loading, som gir høyere Vref.
  4. P

    Om CAT II/III hos Flyr, Norwegian og andre (splittet)

    Re: Vinterværtråden 2021/2022 Her var det mye fri fantasi, Norwegian hadde i starten ikke godkjenning for å fly Cat II/III, og gjorde det heller ikke. De lå ofte en stund i holding og ventet på RVR550+, for så å gjøre et forsøk. Som ofte endte i missed og diversion. Og før det kommer en...
  5. P

    OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

    Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer Nå er vel TWY T bare 23m bred. Håper ikke planen er å tillate fly på TWY S samtidig, det kan bli “spennende” med 75m mellom senterlinjene.
  6. P

    Tatt med promille på Gardermoen

    Re: Tatt med promille på Gardermoen Var en charter som skulle gått 0715 som ikke gikk før 1740.......you do the math.
  7. P

    Nytt anbud for Luftambulansen

    Her var det mye blåruss-kommentarer gitt :-(
  8. P

    FOT-rutene 2013 (Nord-Troms/Finnmark) - satelittnav. og anbudprosess

    Tror ikke det var noen option å ta i bruk SCAT-1 da det er et proprietært GLS basert system som kun er godkjent for Dash-8 med rett utstyr. Kostnaden med å få det godkjent for Beech 200 ville være betydelig da dette ikke er noe standard som brukes andre steder enn Norge. LTR sine fly har så...
  9. P

    Nye Istanbul airport

    Vi var noen fra Avinor som ble invitert til simulering av ny flyplass hos Eurocontrol i Paris. Den nye flyplassen skal vel åpnes på nasjonaldagen (ikke AIRAC dato) og ryktet er at det nye navnet blir nettopp Erdogan Int.🤔
  10. P

    EY 170 diverter 30/11

    Re: EY 170 diverter 400 pax= 400 potential medical diversions. På lange ruter med mye pax er sjansen for at noen ombord blir syke vesentlig høyere enn på korte ruter med småfly
  11. P

    Statsbudsjettet 2018

    Enig i at det er positivt ift å beholde det egalitære samfunnet vi vokste opp i. Men, det er 2017 og verden er ikke lenger det den var. Regjeringen er ikke vanlige folk på jobbreise eller ferie, de er satt til å forvalte og styre våre felles verdier og det er nok ofte bedre ressursutnyttelse om...
  12. P

    Skandinaviske trafikktall august 2017

    CPH opp 1.0% 2.776.367 reisende
  13. P

    Qatar Airways utestenges fra Saudi Arabia, Egypt, mulig også Emiratene og Bahrain

    Re: Qatar Airways utestenges fra Saudi Arabia, Egypt, mulig også Emiratene og Bahrain DOH opererer vel segregert banebruk, en til landing og en til avgang. Nå som de kun har en rute inn og en ut blir det jo veldig enkelt å streame trafikken til en bane. Ihvertfall for Doha Approach. Teheran ACC...
  14. P

    Qatar Airways utestenges fra Saudi Arabia, Egypt, mulig også Emiratene og Bahrain

    Re: Qatar Airways utestenges fra Saudi Arabia, Egypt, mulig også Emiratene og Bahrain Qatar stenges i praksis ned hvis de ikke kan fly i luftrommet som kontrolleres av Bahrain/KSA/UAE
  15. P

    Norwegian: Pause på Las Vegas-rutene i sommerprogrammet

    Re: Norwegian: setter samtlige Las Vegas-ruter på pause fra mars Det er litt annen konfigurasjon på DY og QR sine B787, antar stinn brakke hos DY veier mer enn hos QR. Her i sandkassa er det mange som sliter når nåla nærmer seg 50 grader. Da holder det ikke med 4300m, de MÅ HA 4350m for avgang.
Back
Top