Poenget mitt var vel bare at B738 ikke har høyere landingshastighet enn A321.
Slik jeg forstår det avhenger det av hvilken MTOM versjon dere har. De tyngste er Cat D
Rettelse: Alle A321Neo er nå Cat C....my bad
Sikker på at det stemmer?
A321 er klassifisert som en Cat D maskin ift approach speed, mens B738 er Cat C.
321 har samme vinger som 319/320 og dermed høyere wing loading, som gir høyere Vref.
Re: Vinterværtråden 2021/2022
Her var det mye fri fantasi,
Norwegian hadde i starten ikke godkjenning for å fly Cat II/III, og gjorde det heller ikke. De lå ofte en stund i holding og ventet på RVR550+, for så å gjøre et forsøk. Som ofte endte i missed og diversion.
Og før det kommer en...
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer
Nå er vel TWY T bare 23m bred. Håper ikke planen er å tillate fly på TWY S samtidig, det kan bli “spennende” med 75m mellom senterlinjene.
Tror ikke det var noen option å ta i bruk SCAT-1 da det er et proprietært GLS basert system som kun er godkjent for Dash-8 med rett utstyr. Kostnaden med å få det godkjent for Beech 200 ville være betydelig da dette ikke er noe standard som brukes andre steder enn Norge.
LTR sine fly har så...
Vi var noen fra Avinor som ble invitert til simulering av ny flyplass hos Eurocontrol i Paris. Den nye flyplassen skal vel åpnes på nasjonaldagen (ikke AIRAC dato) og ryktet er at det nye navnet blir nettopp Erdogan Int.🤔
Re: EY 170 diverter
400 pax= 400 potential medical diversions.
På lange ruter med mye pax er sjansen for at noen ombord blir syke vesentlig høyere enn på korte ruter med småfly
Enig i at det er positivt ift å beholde det egalitære samfunnet vi vokste opp i. Men, det er 2017 og verden er ikke lenger det den var.
Regjeringen er ikke vanlige folk på jobbreise eller ferie, de er satt til å forvalte og styre våre felles verdier og det er nok ofte bedre ressursutnyttelse om...
Re: Qatar Airways utestenges fra Saudi Arabia, Egypt, mulig også Emiratene og Bahrain
DOH opererer vel segregert banebruk, en til landing og en til avgang. Nå som de kun har en rute inn og en ut blir det jo veldig enkelt å streame trafikken til en bane. Ihvertfall for Doha Approach. Teheran ACC...
Re: Qatar Airways utestenges fra Saudi Arabia, Egypt, mulig også Emiratene og Bahrain
Qatar stenges i praksis ned hvis de ikke kan fly i luftrommet som kontrolleres av Bahrain/KSA/UAE
Re: Norwegian: setter samtlige Las Vegas-ruter på pause fra mars
Det er litt annen konfigurasjon på DY og QR sine B787, antar stinn brakke hos DY veier mer enn hos QR.
Her i sandkassa er det mange som sliter når nåla nærmer seg 50 grader. Da holder det ikke med 4300m, de MÅ HA 4350m for avgang.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.