Ser ut som at de har kjørt gjennom noen gule master.. Da er det kanskje litt skrog å reparere.
Litt vanskelig å kjøre en trapp ned i fjæresteinene…
Hans Jørgen Elnæs er vakthavende flyekspert nå i kveld. På videosamtale med TV2 akkurat nå var han usikker på om det skjedde under landing eller takeoff, skulle nok sjekket FR24 først…
Jeg har også vakt i kveld , det var ingen som ringte meg...................![]()
800en har høy approach speed når den er tung. Marginene er små på en slik kort bane på en god dag.
Ser ut som at de har kjørt gjennom noen gule master.. Da er det kanskje litt skrog å reparere.
– Jeg kan bekrefte at flyet har blitt flyttet fra rullebanen, og at flyplassen er åpen igjen, forteller Neergaard og legger til:
– Det er noen strukturelle skader på flyet, og vi vil nå foreta en vurdering av hvor alvorlige skadene er, og hva som skal til for å utbedre dem.
Det ser ut som de gule stolpene er ganske tett i tett, så det er vel ganske utrolig hvis de har unngått å komme bor i en gul stolpe.
![]()
www.vg.no
Skulle tro man hadde så god kontroll på brems, retning og fart med motorene at man ikke er avhengig av hjulene for å bremse og svinge?
Kommentar var ikke for og gjøre noen urolige, men det står respekt av det arbeidet de gjør på de relativt korte og glatte rullebaner i Norge på vinteren. Det er og grunnen til diverts og go arounds du ikke ser på andre plasser.
En max vekt 737-800, og -900 er værre, har ca 20 knop høyere fart enn en 321 på maks vekt. Derfor blir nok noen landinger hardere enn det folk mener er nødvendig, men de må hardt nok i bakken for og få spoilers opp med en gang.
Dette er heldigvis sjeldent, men lett og ta for gitt på det arbeid disse kvinner og menn gjør i all slags vær og føre.
Sikker på at det stemmer?
A321 er klassifisert som en Cat D maskin ift approach speed, mens B738 er Cat C.
321 har samme vinger som 319/320 og dermed høyere wing loading, som gir høyere Vref.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.