"På papiret" er vel nøkkelordet. På papiret ser dette stort sett ut som det NPF har krevd ift. de kontraktsansatte på utebasene. Men det interessante er hva dette innebærer i praksis. Og det har drevet NPF til plassoppsigelse. Så min konklusjon er i alle fall at dette ikke er like pent som det...
Jeg skal ikke uttale meg for bastant om det, vet for lite om hendelsesforløpet og relevant jus. Men jeg er rimelig sikker på at BK og NPF vil ha motstridende tolkninger av dette.
Forøvrig vil "med sine nåværende lønns- og arbeidsvilkår" ikke være verdt papiret det er skrevet på, siden omorganiseringen vil knuse foreningen - og det dermed blir opp til bemanningsselskapene å diktere vilkårene.
Jeg misunner ikke NPF tiden de har foran seg, jeg er redd dette blir grisete.
"Nåværende" er vel en definisjonssak ift. pensjon, siden DY ensidig endret pilotenes k-avtalte pensjon i desember i fjor. På tross av tap i retten er pensjonen fortsatt ikke endret tilbake etter hva jeg har forstått.
Re: Lufthansa i streik i dag - 500 innstillte avganger
Takk, jeg så det - men "bakkepersonale" er et ganske vidt begrep. Det er med andre ord vanlige kollektivavtaleforhandlinger dette dreier seg om?
Du misforstår, HEL-basen kommer ikke til å ha noe med longhaul-operasjonen å gjøre. SH-operasjonene på utebasene blir lagt inn i Norwegian Long Haul utelukkende fordi det vil være et separat selskap hvor NPF ikke har noen forhandlingsrett - og dermed er foreningen spilt sjakk matt. Avtalen om...
HEL-basen blir nå overført til Norwegian Long Haul - som NPF ikke har avtale med. Dett var dett - så mye var den avtalen verdt. Glem faste ansettelser etter 2 år. AGP og LPA følger nok etter, og det ryktes at CPH-basen er i spill også.
Vi får vel skille mellom det du kaller håp og visshet...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.