Recent content by mo

  1. M

    Ville ha med «levende» juleribbe på flyet

    Re: Ville ha med «levende» juleribbe på flyet Men mannen skulle jo ha juleribbe, eller kanskje det er greit å ha et kjæledyr man deretter skal... Dog kan dette være litt dyrediskriminerende av WF, de godtar kun hund og katt om bord!
  2. M

    Flyplasser og handlingselskaper?

    På LYR har Avinor handling på ramp og SGH har handling av passasjer siden. Dette er jo en flyplass under enn viss størrelse, samme som flyplassene i Sverige unntatt de tre største. For noen år siden tok også Swedavia (svenske Avinor) over all ramp handling fra SGH på de flyplassene SGH er tilstede.
  3. M

    OSL - tredje rullebane

    Saken her er jo om det er flyselskapene (og passasjerene) skal bestemme når de vil fly, eller om det er flyplassen som bestemmer det. Vi klarte jo oss på Fornebu også... Men er det ønskelig?
  4. M

    Truet med å stenge SAS ute fra russisk luftrom

    Re: Truet med å stenge SAS ute fra russisk luftrom Jeg lurer også på hvorfor SAS går til sengs med russerne, men det kan være frivillig tvang! De er jo så store der at de ikke begrenser seg til å gjøre hva de vil i eget land. Men det er flere code share avtaler SAS har som jeg skjønner svært...
  5. M

    Astraeus legger ned

    Ser at Iceland Express har leid inn Holidays Czech Airlines/HCC til å fly CPH-KEF i dag.
  6. M

    SAS fikk avslag på One-Stop Security

    Re: SAS fikk avslag på One-Stop Security Klart det er politikk. Luftfartsmessig er Norge som en del av EU, man skal lete lenge før man finner punkter som er forskjellig. Men dette er ikke å skjule seg bak noe, men å bruke de argumentene som staten vil høre på. Her vil blant annet...
  7. M

    Stenging av innsjekk

    Re: Nektet innsjekk hos Qatar på OSL Det var lenge siden man samlet og sendte hele passasjerlister, i alle fall for SAS. Nå blir nemlig alle godkjent allerede ved innsjekk, man trykker på send knappen, det går et spørsmål over dammen, de svarer, og først da får man sjekket inn ferdig om de...
  8. M

    Cellonekt i kabinen

    Nettopp! Det er mange flyselskaper som tidvis manger ryggrad, isteden for å dytte myndighetene foran seg burde de være ærlige til oppreist si at dette er regler vi har bestemt.
  9. M

    Så mye uvitenhet...

    Re: Så mye uvitenhet... Godt innlegg! Men for å ta med en ting fra "andre" siden. De som jobber på stasjonen er vanlige mennesker, som ikke har noen utdannelse annet enn veldig enkelt hvordan håndtere passasjerer med bevegelseshemmelse. Hadde det vært leger på alle flyplasser hadde det vært...
  10. M

    Handicappede fikk ikke hjelp av Thomas Cook.

    Jeg skjønner at det er politisk ukorrekt å komme med slike uttalelser. Men jeg kjenner godt til forbundet gjennom mange år, og de kommer med krav som ikke alltid er så lett, enkelt eller billig å få til. At det er pressgrupper i Norge kan neppe komme som en overrakselse, store deler av...
  11. M

    Nektet innsjekk hos Qatar på OSL

    Re: Nektet innsjekk hos Qatar på OSL Nettopp. Her kjenner jeg ikke alle detaljer, men etter den erfaringen jeg har med andre selskaper så er ikke akkurat dette en problemstilling med fraud men der er det helt andre kriterier.
  12. M

    Handicappede fikk ikke hjelp av Thomas Cook.

    I denne saken ja, men du må ikke tro handicapforbundet legger inn årene for det.
  13. M

    SAS contracts to sell 13 MD80 aircraft and 12 spare engines

    Ekstremt billig, men SAS får vel ikke mer enn markedspris :70: Så en MD i dag, gråter inni meg at SAS har bestemt at de skal bort. Får glede meg når Blue1 kommer med sine vakre fly på Gardermoen :fly .
  14. M

    Nektet innsjekk hos Qatar på OSL

    Re: Nektet innsjekk hos Qatar på OSL Dette er noe av det merkligste jeg har hørt. Man kan ha betalt billetten for en måned siden så påstår flyselskapet at det kan være fraud. Er det spørsmål om fraud er det jo tvil om billetten vil bli betalt? En god måte og bli kvitt passasjerer!
  15. M

    Handicappede fikk ikke hjelp av Thomas Cook.

    Handikapforbundet er en av de mest partiske pressgruppene som finnes, så man skal ikke ta alt de sier som god fisk. Skal man følge alle kravene de mener å ha, må alle transportfirmaene ha en veldig god økonomi.
Back
Top