Re: Widerøe starter Bergen-London Heathrow
Selv om dette etterhvert hører hjemme i flyhistorisk forum har det gjennom tidene vært utallige varianter BGO - LHR med SAS både via SVG og nonstop. Den opprinnelige ruten fra 60 tallet og i mange år var 515/516 fra LHR via SVG om formiddagen med...
31/5-63 landet første direkte ordinære rutefly med jet fra New York til Norge på BGO. Det var OY-KTA en DC8-33 fra SAS. I begynnelsen var denne ruten en sommerrute, men på slutten av 60- og 70-tallet økte det til en helårsrute begge veier. Det ble brukt alle varianter av DC8 som SAS hadde. Fra...
Re: Norge-USA
De gikk et par år LHR-BGO-FBU og retur FBU-LHR med 727. Mener de var de samme flyene de brukte innenlands i Vest-Tyskland.
I 1972-73 fløy de JFK-BGO T/R med 707 om sommeren.
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX
E190-E2 er jo og en videreutvikling av et 'gammelt' fly og den har fått stor omtale. Skulle vi bare ha snakket om nye fly typer hadde det blitt et tynt forum. For en som har levd i nærheten av en flyplass siden de første 737 kom var støynivået på MAX...
Finnes det statistikk for hvor mange passasjerer som har reist fra/til Stavanger og Trondheim og som andre selskaper får tilgang til? I tilfelle kan vi da håpe på at andre kan satse.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.