FBU var riktig fin avstandsmessig, men este jo utover sine grenser dessverre. Skulle man hente noen der, kunne man se paa Tekst-TV og dra naar det stod at flyet hadde landet.
Av nedlagte sentrale flyplasser maa vel Tempelhof ha vaert noe av det mest sentrale. Det stod t.o.m. "Zentralflughafen" over inngangen, selv om det var myntet paa hovedflyplass.Tyske hovedflyplasser ligger generelt ikke veldig langt fra sentrum, FRA, MUC, HAM, TXL, DUS og CGN ligger alle i ganske kort avstand fra byenes sentrum med gode kollektivtransportmuligheter.
BOO er nevnt, den ligger jo veldig naer sentrum. Under en lengre mellomlanding der gikk jeg de faa km til Flymuséet.
MUC?????? Ok at det går tog, men det gjør det fra PIK og GRU også. Taxi er 60+ EUR og tar en evighet.
BOO er jo helt sjef. Enig i Congonhas også. Det er faktisk en av mine favorittflyplasser. Vært der mye og den er sykt effektiv.
Ellers så mener jeg å ha landet rimelig sentralt i Rio også. Er det SDU den heter?
Kan noen gi meg en enkel og lettfattelig forklaring på 'hovedflyplass'.
Og i USA som land kan man vel egentlig ikke bruke uttrykket "hovedflyplass" om noen av flyplassene.
Plutselig savnet jeg FBU! 10 min med taxi til sentrum....![]()
Noen som husker sommeren de hadde luftputebåt fra Rådhuskaia til FBU? Rekorden min er ca 20 minutter fra jeg forlot kontoret (2 min. ned til båten) til wheels up (sikkerhetskontroll, hva er det?) en gang jeg dro til CPH og kom med et tidligere fly.
LCY er heller ingen hovedflyplass, men ligger likevel meget sentralt plassert.
Espen
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.