Icelandair kutter TRD/SVG S18

Nå ble jeg skuffet. Icelandair har virkelig gjort det enklere å komme seg til USA fra TRD.
De blir savnet.

Synd at folk i Stavanger- og Trondheim-området ikke har brukt rutene nok til å få dem lønnsomme. Stavanger kom vel rundt 2009 og Trondheim (via Bergen først) rundt 2010. Men slike triangelruter er det vel generelt utfordrende å få økonomi ut av.

Det ryktes jo at Norwegian kommer med TRD-SWF/PVD til våren. Spørs om Icelandair har sett dette og at de kanskje ender opp med å tape på fallende pax-tall?

Last edited:
Det ryktes jo at Norwegian kommer med TRD-SWF/PVD til våren. Spørs om Icelandair har sett dette og at de kanskje ender opp med å tape på fallende pax-tall?

Er det noe mer hold i dette enn at "Kjos bablet høyt og stort om dette" for noen år siden .. ?
For min del så flyr jeg heller sjeldnere og i business på longhaul men det begynner virkelig å bli tamt med europa-turer fra TRD :/
Vanskelig å finne noe som passer med få dager og ditto barnevakt.

Kjos bablet vel om OSL-SEA også, og vi ser jo hvordan det har gått :angry:

Flott for BGO at man slipper et teknisk stopp, kjipt for TRD og SVG såklart. Om vi nå bare kunne fått LH tilbake :drink

Finnes det statistikk for hvor mange passasjerer som har reist fra/til Stavanger og Trondheim og som andre selskaper får tilgang til? I tilfelle kan vi da håpe på at andre kan satse.

Kjos bablet vel om OSL-SEA også, og vi ser jo hvordan det har gått :angry:

Hva mener du, Kjos har jo fløyet nonstop FRA Seattle til Oslo siden 2008 :D riktignok litt vanskelig å få «kjøpt» billetter, men flere fra forumet har jo klart det :p Spøk til alvor så skal vel OSL-SEA åpnes til våren ? DY8 whatever åpnet jo LGW 4 dager i uken herifra i stillhet, men prisene tyder på at de har godt belegg som alle andre - her vil en klare å selge billetter med en sliten DC-9 med den markedsveksten vi har - som vanlig offtopic:D

En sa at folk i Stavanger ikke bruker ruten godt nok.... Jeg må si at ruten går ikke hverdag, kun 2 ganger i uken. Jeg tror det er langt flere folk som reiser til Island fra Stavanger, men i andre dager og flyselskaper eller via annet by. Har noen bekjente som nylig var i Island, de dro med SAS via Oslo...

Brukte denne ruten fra SVG til flere destinasjoner i USA når ruten gikk oftere, senere tid har den kun gått 2 ganger i uken og jeg har derfor valgt andre ruter. Synes heller ikke noe om det tekniske stoppet på BGO på returen.

Problemet til Icelandair er at de i dag ikke har fly med ca 100 seter som kan fly 2-3 timer. Markeder som SVG og TRD er egentlig store nok for 3-5 ukentlig men ikke med et fly med plass til 210 pax.

Spennende ting på gang i datterselskapet Air Iceland Connect så mulig vi ser dem vende tilbake til kystnorge men med mindre fly og høyere frekvens i fremtiden.

Last edited:
Kanskje vi får se Widerøe fly til Island i en eller annen modell med Icelandair? F.eks. slik de skal fly TOS - HEL.

Kanskje vi får se Widerøe fly til Island i en eller annen modell med Icelandair? F.eks. slik de skal fly TOS - HEL.

Utfordringen her er å få det til å passe med Icelandairs sine videreforbindelser begge veier. Det hjelper jo lite å bare treffe på den ene retningen.

Når kommer Icelandairs første MAX? Det er vel en type som kan være aktuell for flere nordiske byer?

Back