Flyprat >
Reiseforum > American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)
View Full Version : American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)
Pages :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[
11]
jcnorway
05-09-2018, 23:01
Hehe.
Da antar jeg du aldri har vært her:
https://www.americanexpressonline.no/
Har vært inne på denne flere ganger nå den første måneden som Amex-bruker. Har ikke savnet veldig mye der egentlig. Nå kom første fakturaen som også la seg i arkivet der så vet ikke helt hva mer jeg skulle ønsket meg i en slik løsning.
Har vært inne på denne flere ganger nå den første måneden som Amex-bruker. Har ikke savnet veldig mye der egentlig. Nå kom første fakturaen som også la seg i arkivet der så vet ikke helt hva mer jeg skulle ønsket meg i en slik løsning.Har også brukt den mye og savner heller ikke så mye...
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Erlingni
06-09-2018, 10:40
Jeg savner spesifisert valutakurs som ble benyttet på en transaksjon, slik at man slipper å måtte regne manuelt (absurd at dette mangler på et kort hvor målgruppen er reisende, burde være en smal sak å få til).
Samt beløp som er reservert på kortet. Begge disse tingene finnes i DNBs "vanlige" nettbank.
For å nevne noe...
Sheraton i Chicago har trukket meg et par hundre dollar mer enn de skulle (som fremgår av kvitteringen fra da jeg sjekket ut) pga. at de ikke fikk med seg at jeg skulle overnatte en natt mindre enn min opprinnelig bestilling (dette ble oppgitt ved innsjekk og fikk muntlig bekreftelse).
Tidligere har Amex hjulpet meg med slike situasjoner, nå sier de bare at jeg må ta det med hotellet, som nekter for at jeg sa ifra ved innsjekk. Har Amex sluttet å ta ansvar for slikt eller har de aldri gjort det og jeg vært heldig ved tidligere episoder?
Chr1st1an
07-09-2018, 09:23
Har vært inne på denne flere ganger nå den første måneden som Amex-bruker. Har ikke savnet veldig mye der egentlig. Nå kom første fakturaen som også la seg i arkivet der så vet ikke helt hva mer jeg skulle ønsket meg i en slik løsning.
@Erlingni nevner noen av tingene som burde vært i den nettbanken.
Andre ting:
- Utrolig treg
- Veldig langt etterslep fra transaksjoner gjøres til de dukker opp i nettbanken.
++
Har nettopp bestilt CT via amexkortet mitt, reiser desember 2018. Ønsker imidlertid å gå over til MasterCard. Vil det være dumt å si opp AmEx før jeg har brukt min CT??
Noen som vet om det vil være dumt av meg å si opp AmEx nå selv om jeg skal reise på en companionticket i desember??
sabergum
21-09-2018, 19:02
Noen som vet om det vil være dumt av meg å si opp AmEx nå selv om jeg skal reise på en companionticket i desember??Ville ikke sagt opp kortet du har - reserver deg heller mot å få det nye kortet. Da kan du bruke nåværende kort ut januar, og CT du har opptjent vil være gyldig som normalt.
Tror jeg hat to CT til gode, men stort sett har det blitt dyrt ueansett (f.eks. kona og jeg på CT og poeng og barna/ungdommen betalt i C). Med de nye betingelsene er det vel ikke noen grunn til ikke å skippe hele greia? Eller?
Problem nr to er at Dnb har vel den desidert dårligste nettbanken i dette landet.
Du har ikke vært borti Danske Bank, skjønner jeg!? :colgate::stir
Har vært borti begge, DnB er absolutt verste imo.
Til gjengjeld har Danske Bank en god app med en enda bedre under utvikling, så er ikke mange ganger i løpet av et år jeg trenger bruke nettbanken
Noen som har fått noe mer info vedrørende Amex? Er det sånn 31/10 er cut-off, så jeg har frem til da til å si opp kortet hvis jeg ikke vil betale årsavgift for det nye kortet?
Erlingni
17-10-2018, 14:55
Noen som har fått noe mer info vedrørende Amex? Er det sånn 31/10 er cut-off, så jeg har frem til da til å si opp kortet hvis jeg ikke vil betale årsavgift for det nye kortet?
31/10 er cut-off, ja:
https://www.americanexpress.com/no/kundeservice/nye-amex-kort/praktisk-informasjon.html
"Hva gjør jeg hvis jeg ikke vil motta et nytt kort?
Hvis du ikke vil ha et nytt kort fra American Express må du gi beskjed om dette via telefon 23 02 10 48 innen 31.10.2018."
Men de tre første månedene er jo gratis med de nye kortene, så jeg vil tro at du har ytterligere tre måneder på deg for å unngå årsavgift på de.
Da ble beslutningen tatt her, så da blir det å droppe Amex fremover. Mail sendt til kundeservice at jeg ikke ønsker nytt kort
Da ble beslutningen tatt her, så da blir det å droppe Amex fremover. Mail sendt til kundeservice at jeg ikke ønsker nytt kort
Det står at du må ringe oppgitt nummer.
Det står at du må ringe oppgitt nummer.
Fikk ny infomail i går.
"Dersom du ikke ønsker et nytt American Express-kort utstedt direkte fra American Express må du gi oss beskjed på telefon 23 02 10 48 eller e-post amex.support@dnb.no innen 31.oktober 2018."
Fikk ny infomail i går.
"Dersom du ikke ønsker et nytt American Express-kort utstedt direkte fra American Express må du gi oss beskjed på telefon 23 02 10 48 eller e-post amex.support@dnb.no innen 31.oktober 2018."
Ok, jeg har allerede ringt, så da får jeg sikkert ikke flere mail.
Jeg ringte også, men stusser på at kortet stoppes etter 31.12 all den tid jeg har betalt ut april 2019.
chrisljo
26-10-2018, 17:51
Jeg ringte også, men stusser på at kortet stoppes etter 31.12 all den tid jeg har betalt ut april 2019.
Du får refundert prorata det som gjenstår av årsavgiften.
Gikk fint med mail, så fikk bekreftelsen på at kortet stoppes ved utgangen av året
FlyingDutchman
29-10-2018, 10:04
Har også ringt og reservert mot nytt kort. De prøvde ikke å overtale meg å bli engang. Virker som de har skjønt at de nye betingelser er lite attraktive.
De prøvde ikke å overtale meg å bli engang. Virker som de har skjønt at de nye betingelser er lite attraktive.
De har jo få incentiver ved å forsøke på det, snarere tvert i mot, siden det jo i praksis blir en konkurrent som tar over, når nå DnB mister det til Amex selv
Ja, han jeg snakket med virket kjempefornøyd med min reservasjon.
sail4fun
30-10-2018, 07:31
De har jo få incentiver ved å forsøke på det, snarere tvert i mot, siden det jo i praksis blir en konkurrent som tar over, når nå DnB mister det til Amex selv
Tror også at jeg opter ut innen i morgen, så kan man jo kanskje tro at det kan bli noen gode onboardings tilbud i løpet av kommende år.
Ikke i tvil om at tilbudet nå blir dårligere. Men utsiktene til fortsatt å oppnå CT ble avgjørende for å opprettholde AmEx. Men er i tvil om jeg skal beholde MC Premium da jeg ikke har behov for de ekstra statuspoengene.
jcnorway
30-10-2018, 08:05
Jeg har også gitt beskjed pr e-post idag om at jeg heller ikke ønsker å videreføre mitt SAS Amex Plat. Gjør meg ferdig med inneværende år på gammelt kort og koser meg med CT’en som vil være i boks før nyttår.
Fly med oss
08-11-2018, 20:58
Kom til å tenke på noe... Hvis jeg har bestilt en flyreise med mitt gamle SAS Amex-kort og avbestiller denne reisen i f.eks. mars neste år. Hvordan blir da billetten refundert, med tanke på at Amex-kortet ikke lenger eksisterer? :drunk:
Kom til å tenke på noe... Hvis jeg har bestilt en flyreise med mitt gamle SAS Amex-kort og avbestiller denne reisen i f.eks. mars neste år. Hvordan blir da billetten refundert, med tanke på at Amex-kortet ikke lenger eksisterer? :drunk:
Normalt vil slike refusjoner havne på den gamle "kontoen" din (selv om kortet har gått ut), sjekk med DNB
Trodde dette kortet ikke skulle virke etter 31/12 men klarte bruke det denne uken
Trodde dette kortet ikke skulle virke etter 31/12 men klarte bruke det denne uken
Det skal vel virke ut januar, men ingen bonusopptjening.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Litt upraktisk kom pengene i retur for den halve årsavgiften inn på Amex-kortet som jo var både utløpt og klippet. Dog løste det seg heldigvis ved en rask telefon til "DNB-Amex" og pengene stod på konto samme dag, og siste rest av kundeforholdet til alt av Amex kunne opphøre :)
Er dette nytt? Platinum kunder har naa adgang til OSL premium lounge (eller OSL lounge naar Premium er stengt). Kortet gir ogsaa adgang til North Sea Lounge i Stavanger. Kun fast track mangler da.
https://www.americanexpress.com/no/fordeler/platinum/flyplasslounger.html
Er dette nytt? Platinum kunder har naa adgang til OSL premium lounge (eller OSL lounge naar Premium er stengt). Kortet gir ogsaa adgang til North Sea Lounge i Stavanger. Kun fast track mangler da.
https://www.americanexpress.com/no/fordeler/platinum/flyplasslounger.html
Husk at dette vel er for det "ekte" AMEX Platinum kortet som er et rent AMEX kort, og ikke SAS AMEX kortet ;)
Dette kortet koster jo 6600kr i året. Da skal du reise mye for å forsvare kostnaden for loungetilgang....
Husk at dette vel er for det "ekte" AMEX Platinum kortet som er et rent AMEX kort, og ikke SAS AMEX kortet ;)
Dette kortet koster jo 6600kr i året. Da skal du reise mye for å forsvare kostnaden for loungetilgang....
Jeg vet det, og jeg har det, men ikke den norske utgaven. Det har ikke spilt noen rolle paa ARN. :-)