Ytterligere forbedringer på Airbus A330 - 242t

Someone

Moderator
Medlem
Ytterligere forbedringer på Airbus A330 - 242t

Senest i sommer annonserte Airbus at A330 skulle forbedres med en økt MTOW til 240 MT. Airbus forbedrer maskinen ytterligere og vil nå tilby 242 MT fra 2015. Det betyr blant annet at -300 nå vil kunne leveres med sentertank og rekkevidden økes med ytterligere 500nm

http://www.airbus.com/no_cache/pres...-weight-capability-to-extend-market-coverage/

A330 begynner etterhvert å bli en vesentlig annet fly enn det som så dagens lys for første gang i 1994
 
Re: Ytterligere forbedringer på Airbus A330

Da kommer endelig forbedringen som gjør at det kan bli et virkelig bra fly, men kommer det ikke litt for sent? Etter min mening burde selskapene heller gå for A350 eller B787. A330 blir jo snart et avlegs aluminiumfly med for høye vedlikeholdskostnader og for høyt forbruk.

Jeg har altid lurt på hvorfor A333 har hat lavere MTOW en A332 noen som kan forklare det.
 
Re: Ytterligere forbedringer på Airbus A330

Da kommer endelig forbedringen som gjør at det kan bli et virkelig bra fly, men kommer det ikke litt for sent? Etter min mening burde selskapene heller gå for A350 eller B787. A330 blir jo snart et avlegs aluminiumfly med for høye vedlikeholdskostnader og for høyt forbruk.

Jeg har altid lurt på hvorfor A333 har hat lavere MTOW en A332 noen som kan forklare det.

Egentlig enig, men vi ser at det er fortsatt mange som bestiller / får 767 om dagen. Blir A330 programmen som ikke vil dø eller? Ser ut som det er et behov i hvertfall.
 
Re: Ytterligere forbedringer på Airbus A330

Airbus A330-300 är redan ett riktigt bra flygplan...på medellånga distanser inom Asien och mellan Europa och USAs östkust är den bra mkt effektivare än Boeing 777-200 och Airbus A340-300.
Det är nog bara fråga om när Airbus lanserar A330-300F med MTOW 242T...kan bli perfekt MD-11F ersättare
 
Re: Ytterligere forbedringer på Airbus A330

Snart to år siden det ble lansert, men Airbus har nå begynt montering av MSN1627, den første nye 242t 330-300 varianten, som vil bli levert til Delta før sommeren, og som jo SAS har bestilt fire stykker av

Endel PR-bullshit, men Airbus har ihvertfall illustrert noen av forandringene ift til tidligere

B1vpKbfCMAEGszv.jpg


B1vpKauCQAAsNVN.jpg
 
Re: Ytterligere forbedringer på Airbus A330

Hvilke maskin blir den første som leveres til SAS?

Det var 2 maskiner som skulle leveres i 2015, og første i august?
 
Re: Ytterligere forbedringer på Airbus A330

Har Delta byttet motor leverandør? trodde de var på PW?
 
Re: Ytterligere forbedringer på Airbus A330 - 242t

Er det andre forskjell på eksteriøret en kan se forskjell på dem på?
 
Re: Ytterligere forbedringer på Airbus A330 - 242t

Da var den første 242-tonneren ute av malerhangaren ..

http://atwonline.com/airframes/first-242-tonne-mtow-airbus-a330-rolls-out-paint-shop

The first 242-tonne maximum take-off weight (MTOW) variant of the Airbus A330 has rolled out the paint shop in Toulouse in launch customer Delta Air Lines’ livery, the European manufacturer said Monday.

The A330 variant entered the final assembly line in November and completed its maiden flight in January.

delta-a330-paint-shop-airbus.jpg
 
Re: Ytterligere forbedringer på Airbus A330 - 242t

Da var varianten sertifisert av EASA. Er vel ikke veldig lenge før Delta får sine første.

http://www.flightglobal.com/news/articles/easa-approves-higher-weight-a330-300-410812/
Airbus has secured European certification for the higher-weight version of its A330-300, powered by General Electric CF6 engines.

Antar det bare er småting som må fikses før den også er sertifisert med RR Trent-700 motoren som SAS har på sine i bestilling
 
Re: Ytterligere forbedringer på Airbus A330 - 242t

Da var første 242t A330 levert Delta

http://www.airbus.com/newsevents/ne...nne-a330-300-is-delivered-to-delta-air-lines/
The first 242-tonne Maximum Take-Off Weight (MTOW) variant of the A330-300 was delivered today to Delta Air Lines. The Atlanta, Georgia (U.S.) – based airline is the first to receive the aircraft type from among 11 worldwide customers for the option. Delta has selected GE CF6-80E1 engines to power its new A330-300.
 
Re: Ytterligere forbedringer på Airbus A330 - 242t

Hvis SAS sin første maskin skal leveres i slutten av august så bør det vel snart dukke opp noen bilder fra " final assembly"...
 
Re: Ytterligere forbedringer på Airbus A330 - 242t

Hvis SAS sin første maskin skal leveres i slutten av august så bør det vel snart dukke opp noen bilder fra " final assembly"...

Mest sannsynlig må vi vente til den er ute på flightline, med mindre SAS (og Airbus) legger ut bilder da jeg omtrent aldri kommer over bilder fra A330 FAL, i motsetning til for A350 og A380. Den skal dog være i FAL nå

Illustrasjon som viser økningen i rekkevidden på A330-300 i dag i forhold til når den ble introdusert i 1994. Det har dog vært en gradvis forbedring hele tiden
 

Attachments

  • 330rekkevidde.jpg
    330rekkevidde.jpg
    33.7 KB · Views: 449
Last edited:
Back
Top