Airbus lanserer A321LR - Statustråd

Re: Airbus lanserer A321neo-LR

Ja DET får en si...Her har man tydelig ønsket et flyskrog malt i «raske»farger. Håper de på å fly fortere med disse underlige stripene?Tør egentlig ikke forestille meg hvordan maskinen ser ut inn i.

Last edited:

Arkia har ulik sammensetning av fargene på hvert enkelt fly, linjeføringen på malerjobben er imidlertid noenlunde lik.

Da var første A321LR maskin levert, til launch customer Arkia, som overtok plassen etter Primera gikk konkurs. Arkia vil riktignok ha 220 seter i sin maskin, nå som går endel utover rekkevidden som hos dem da vil bare være 3300nm

https://www.flightglobal.com/news/a...-220-seat-layout-with-first-delivered-453583/

Israeli carrier Arkia is configuring its long-range Airbus A321LR with 220 seats, giving the airline around a 3,300nm range with the twinjet type.

Arkia is the first customer to receive the A321LR, taking delivery of its initial aircraft during a ceremony at the Airbus Finkenwerder plant in Hamburg on 13 November.

getasset.aspx

Ingen "dør nr. 2" og "bare" 2 nødutganger over vingene på disse? Hvor mange seter har disse fått? Eller er det bare bildene i tråden her som spiller meg noen puss?

Ingen "dør nr. 2" og "bare" 2 nødutganger over vingene på disse? Hvor mange seter har disse fått?

Det står i posten min ;)

Men de har 220 seter, i følge Flightglobal.

A321neo er jo sertifisert for 240 seter, men det er uten dør 2, men med doble nødutganger over vingene

Ingen "dør nr. 2" og "bare" 2 nødutganger over vingene på disse? Hvor mange seter har disse fått? Eller er det bare bildene i tråden her som spiller meg noen puss?

Dør rett til venstre for winglet'en på Arkia bildet.

Fire nødutganger over vingene, men her er to plugget. Blås opp bildet så ser du den til høyre for den andre.

Hvorfor er det så populært med svart ramme rundt cockpit vinduene? Samme på 350

På A350 er det vel standard fra Airbus. Antar det er mest estetisk, blant annet for å skjule skruene som fester vinduene og for å gi et mer enhetlig inntrykk

Så er det endel andre som har malt sine Airbus fly med samme gimmick

Jeg er en av de som synes flyene kler den «masken»

I denne sammenheng utelukkende av design- og profileringshensyn. Cockpitvinduene på A350, Airbus' mest moderne fly, har en sirkulær avslutning i retning flyets stjert. Airbus har valgt å male A320- og A330-familien på samme måte for at de skal se mer moderne ut. Designet på begge sistnevnte er som vi vet fra noen tiår tilbake.

Qatar blir også LR kunde, når de nå har konvertert 10 av de 50 A321neo de har i bestilling til LR varianten

https://twitter.com/SpaethFlies/status/1062366512550420484

Qatar er ny LR kunde når de nå har konvertert 10 av totalt 50 A321 i ordre til LR varianten

https://www.flightglobal.com/news/articles/qatar-converts-10-a321neos-to-long-range-variant-455429/

Er dette de samme 10 man snakker om, første gang nevnt i november, eller skal dem ha ytterligere 321LR? Fine maskiner for en daglig rundtur ekstra til feks OSL.

Er dette de samme 10 man snakker om, første gang nevnt i november, eller skal dem ha ytterligere 321LR? Fine maskiner for en daglig rundtur ekstra til feks OSL.

Det er nok samme, men at det trolig er «firm» først nå

Back