Airbus lanserer A321LR - Statustråd

Re: Airbus lanserer A321neo-LR

Ja DET får en si...Her har man tydelig ønsket et flyskrog malt i «raske»farger. Håper de på å fly fortere med disse underlige stripene?Tør egentlig ikke forestille meg hvordan maskinen ser ut inn i.
 
Last edited:
Re: Airbus lanserer A321neo-LR

Arkia har ulik sammensetning av fargene på hvert enkelt fly, linjeføringen på malerjobben er imidlertid noenlunde lik.
 
Re: Airbus lanserer A321neo-LR

Da var første A321LR maskin levert, til launch customer Arkia, som overtok plassen etter Primera gikk konkurs. Arkia vil riktignok ha 220 seter i sin maskin, nå som går endel utover rekkevidden som hos dem da vil bare være 3300nm

https://www.flightglobal.com/news/a...-220-seat-layout-with-first-delivered-453583/

Israeli carrier Arkia is configuring its long-range Airbus A321LR with 220 seats, giving the airline around a 3,300nm range with the twinjet type.

Arkia is the first customer to receive the A321LR, taking delivery of its initial aircraft during a ceremony at the Airbus Finkenwerder plant in Hamburg on 13 November.

getasset.aspx
 
Re: Airbus lanserer A321neo-LR

Ingen "dør nr. 2" og "bare" 2 nødutganger over vingene på disse? Hvor mange seter har disse fått? Eller er det bare bildene i tråden her som spiller meg noen puss?
 
Re: Airbus lanserer A321neo-LR

Ingen "dør nr. 2" og "bare" 2 nødutganger over vingene på disse? Hvor mange seter har disse fått?


Det står i posten min ;)

Men de har 220 seter, i følge Flightglobal.

A321neo er jo sertifisert for 240 seter, men det er uten dør 2, men med doble nødutganger over vingene
 
Re: Airbus lanserer A321neo-LR

Ingen "dør nr. 2" og "bare" 2 nødutganger over vingene på disse? Hvor mange seter har disse fått? Eller er det bare bildene i tråden her som spiller meg noen puss?

Dør rett til venstre for winglet'en på Arkia bildet.
 
Re: Airbus lanserer A321neo-LR

Ingen "dør nr. 2" og "bare" 2 nødutganger over vingene på disse? Hvor mange seter har disse fått? Eller er det bare bildene i tråden her som spiller meg noen puss?

Fire nødutganger over vingene, men her er to plugget. Blås opp bildet så ser du den til høyre for den andre.
 
Re: Airbus lanserer A321neo-LR

Hvorfor er det så populært med svart ramme rundt cockpit vinduene? Samme på 350
 
Re: Airbus lanserer A321neo-LR

Hvorfor er det så populært med svart ramme rundt cockpit vinduene? Samme på 350



På A350 er det vel standard fra Airbus. Antar det er mest estetisk, blant annet for å skjule skruene som fester vinduene og for å gi et mer enhetlig inntrykk

Så er det endel andre som har malt sine Airbus fly med samme gimmick

Jeg er en av de som synes flyene kler den «masken»
 
Re: Airbus lanserer A321neo-LR

Hvorfor er det så populært med svart ramme rundt cockpit vinduene? Samme på 350

I denne sammenheng utelukkende av design- og profileringshensyn. Cockpitvinduene på A350, Airbus' mest moderne fly, har en sirkulær avslutning i retning flyets stjert. Airbus har valgt å male A320- og A330-familien på samme måte for at de skal se mer moderne ut. Designet på begge sistnevnte er som vi vet fra noen tiår tilbake.
 
Re: Airbus lanserer A321neo-LR

Qatar blir også LR kunde, når de nå har konvertert 10 av de 50 A321neo de har i bestilling til LR varianten

https://twitter.com/SpaethFlies/status/1062366512550420484

Qatar er ny LR kunde når de nå har konvertert 10 av totalt 50 A321 i ordre til LR varianten

https://www.flightglobal.com/news/articles/qatar-converts-10-a321neos-to-long-range-variant-455429/

Er dette de samme 10 man snakker om, første gang nevnt i november, eller skal dem ha ytterligere 321LR? Fine maskiner for en daglig rundtur ekstra til feks OSL.
 
Re: Airbus lanserer A321neo-LR

Er dette de samme 10 man snakker om, første gang nevnt i november, eller skal dem ha ytterligere 321LR? Fine maskiner for en daglig rundtur ekstra til feks OSL.



Det er nok samme, men at det trolig er «firm» først nå
 
Back
Top