World routes 2012 - nyheter

LN-CGJ

ScanFlyer Silver
Hei, da er world routes i gang. Kan vi forvente noen gode nyheter til Skandinavia i den forbindelse? Håper selvfølgelig på noen EK nyheter hitover...

Lite rykter som har nådd dette forumet hvertfall. Noen som har noe?

Synes Korean skulle satt opp en passasjerrute i tillegg til frakt, og ikke minst Emirates til OSL hadde vært topp.

Last edited:
Vil bli overrasket om vi ser enda ett sandkasseselskap ved CPH, før vi evt ser dobbel daglig hos EK. Mye tyder på at EK har fått et solid fotfeste på kort tid der..

Likevel overrasket at de ikke snart tar med OSL og ARN på rutekartet, selvom QR kom dem i forkjøpet og dermed fikk færre konkurenter i oppstarten.

Hei, da er world routes i gang. Kan vi forvente noen gode nyheter til Skandinavia i den forbindelse? Håper selvfølgelig på noen EK nyheter hitover...

Lite rykter som har nådd dette forumet hvertfall. Noen som har noe?

Synes Korean skulle satt opp en passasjerrute i tillegg til frakt, og ikke minst Emirates til OSL hadde vært topp.

Velkommen til forumet; sambygding !
Jeg vet at nåde KE og EK vil til OSL. Det er bare er bare spørsmål om tidspunkt:old

Velkommen til forumet; sambygding !
Jeg vet at nåde KE og EK vil til OSL. Det er bare er bare spørsmål om tidspunkt:old

Hei, og takk for det. Jeg har som mange andre lest forumet i noen år, før jeg registrerte meg, men har i det siste blitt noe mer aktiv. Flott forum for oss flyinteresserte.

Da får vi håpe vi ser noen nye widebodies med tiden på OSL.

Vil bli overrasket om vi ser enda ett sandkasseselskap ved CPH, før vi evt ser dobbel daglig hos EK. Mye tyder på at EK har fått et solid fotfeste på kort tid der..

Likevel overrasket at de ikke snart tar med OSL og ARN på rutekartet, selvom QR kom dem i forkjøpet og dermed fikk færre konkurenter i oppstarten.

Tjaaaa. synes det lidt ligner et norsk kompleks der her..
at de foretrækker CPH istedet for OSL...Det er jo dog selskaberne selv der ved bedre end alle de "selsvtændige" CEO`s der findes overalt...
Hilsen Ole

Det er jo dog selskaberne selv der ved bedre end alle de "selsvtændige" CEO`s der findes overalt...
Hilsen Ole

Det kan jo være et par årsaker til at CPH er langt fremme på dette området:
-De har en velfungerende salgsorganisasjon, som markedsfører seg selv med alle midler. OSL er en gammel dinosaur på dette området, og inkompetanse er et stikkord.
-De har betydelige subsidier for nye ruter, OSL har ikke noe slikt.

Selskaper er ikke naive, men de er helt klart åpne for påvirkning fra markedsføring og gode avtaler fra sine leverandører (det gjelder jo både fra flyprodusenter og flyplasser)

Jeg plukket opp et lite rykte på et arrangement i går (-igjen, og er fullstendig klar over at man skal ta alle slike rykter med en klype salt) at EK skal til Oslo, og at oppstart skal være i april. Dette fra en Emirates ansatt uten å gå mer i detaljer.

Tjaaaa. synes det lidt ligner et norsk kompleks der her..
at de foretrækker CPH istedet for OSL...Det er jo dog selskaberne selv der ved bedre end alle de "selsvtændige" CEO`s der findes overalt...
Hilsen Ole

Dette er enkel matte. Går reisen sydover, er interessen liten for å ta connection nordover fra avreisested. Det eneste som kan veie opp, er selvfølgelig pris.

Vil overraske meg, Etihad faar bare et par fly levert de neste 2 aarene, og disse skal brukes til aa sette opp daglige ruter til de destinasjoner som ikke har daglig i dag, i tillegg til at de starter Ho Chi Minh, Sao Paulo, Washington og en i allefall en ny destinasjon i India i loepet av de neste 10 maanedene...

Etter at ny terminal er bygget og Etihad begynner aa ta levering av flere fly regner jeg med aa se dem baade i EKCH, ENGM og ESSA, men det er nok minst 3-4 aar fram i tid.

Etihad til CPH ville jeg ikke blive overrasket over.

http://www.routesonline.com/routes-tv/1127233148001/airline-videoaudio/1869749724001/

Minoan skal starte base på (London) Oxford og fly EDI, DUB, AMS, MUC, CPH.

Må si at det var en saftig satsning fra et ungt selskap med 4 (en femte er planlagt iflg. hjemmesiden) Fokker 50-maskiner. Antar at flyplassen har vært ivrig på å få noe sånt på plass - veldig få ruter der siden de ble London Oxford Airport.

De skal i tillegg fly KID-ARN på vegne av Flyglinjen Sweden/Flyglinjen Vatterbygden AB - Minoan Air flies in Sweden

Flyr kun til Boston sommeren 2013

Ja, da er det vel kanskje begrenset hvor bra ruten vil kunne gå.. Kapasiteten mellom Norge og Island er jo ganske god i utgangspunktet, selv om jeg ikke aner belegg på ruta.

Ps: hyggelig med flere fra Hamarområde her :)

Back