Til hans forsvar, så mener han seg feilsitert..Mange meninger om Wizz..
Til hans forsvar, så mener han seg feilsitert..![]()
Joda, kjenner den karen, han sitter ikke på meningene sine.![]()
Han mener nok ordnede forhold, slik som NAI og NAX.........
Tenkte mer på fast ansettelse. Skatt. Hvor er du ansatt? OSM eller NAI? Og lønn som hvertfall i USA var under halvparten av de andre.
Betalingen er per flytime – det begynner på null og gir maksimalt 8500 euro (91.000 kroner) i måneden. I tillegg får besetningen i Norge dekket hotell og 50 euro (535 kroner) i diettpenger daglig.
Og dette synes du er greit? NAI er like populære f eks i USA som Wizz Air i Norge. På samme grunnlag. NAI begynte noe som Wizz viderefører. Og den lønna som var annonsert i USA for noen år siden, var ca en tredjedel av lønna i USA. Som FO på narrowbody tjente du opp mot det dobbelte som en 787 kaptein.
De hadde flere 737 som kom til USA og. De av oss utenfor selskapet klarer ikke og holde orden på pyramiden. De jobb annonsene jeg så var 787, så da var det vel NAX.
Jeg regner med wizz organiserer seg med baser og norske vilkår når/hvis de får fotfeste. Det kan ikke være billig å ha folk boende på hotell med kost i lengden. Og de "polske" kontraktene fremstår ikke som elendige vilkår, gitt at man flyr. De utsetter seg for en del mindre risiko ved å teste markedet på denne måten uten ansatte her i landet i første omgang. Eller er jeg naiv?
2) I hvilken grad vil de bruke importert arbeidskraft som pressmiddel mot norske ansatte? Hvor billig må en norsk ansatt være for at det skal være attraktivt for Wizz å ha en ansatt i Norge fremfor å fly dem inn? I hvor stor grad kan man konkurrere ut norske baser kostnadsmessig ved at flyvninger slynges f.eks. GDN-AES-OSL og OSL-AES-GDN for å tilby sene/tidlige fly?
Men det burde du kanskje ha litt kontroll på før du langer ut med det ..
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.