Wizz Air på norsk innenriks, vilkår og base

Re: Wizz Air på norsk innenriks, vilkår og base

På meg virker denne saken nesten litt plantene. Og i media så blander man sammen flere ting. F.eks Wizz air flygninger inn/ut av Norge og flyginger internt i Norge. Disse crew har forskjellig regler å forholde seg til. Virker uklart også om disse 5 faktisk har flydd på flighter internt i Norge eller om det ble oppdaget i karantenen. Hvis det ble oppdaget i karantene så funker jo systemet som det skal.

Selskapet skriver i en e-post til NRK at de har overholdt alle karanteneregler, og at alle deres besetningsmedlemmer har vært i karantene i ti dager før de har begynt på jobb i Norge.

Wizz Air sier også at de fem smittede besetningsmedlemmene ikke har vært på jobb i Norge mens de har vært syke.

– Det har ikke vært og er ingen besetningsmedlemmer som har vært på jobb uten å være i karantene først, og uten å teste negativt. Personell som blir syke vil bli sykemeldt, og vil ikke være i arbeid før de er offisielt erklært som friske av lokale helsemyndigheter, skriver informasjonsdirektør Andras Rado i Wizz Air.
https://www.nrk.no/norge/skal-vurdere-korona-reglene-for-flypersonell-1.15242222

En ikkesak m.a.o
Som enkeltsak, nei. Men når crew med forkjølelsessymptomer velger å ikke teste seg, men heller gå på jobb, så sier det noe om kulturen i selskapet. Og det er en relevant og viktig sak.

-eggs

Som enkeltsak, nei. Men når crew med forkjølelsessymptomer velger å ikke teste seg, men heller gå på jobb, så sier det noe om kulturen i selskapet. Og det er en relevant og viktig sak.

-eggs

Hvor i huleste tar du den infoen fra?

Det som står er følgende.

Sitat: DN har også fått innsyn i et registreringsskjema for koronasmitte som viser at én av de fem med påvist smitte hos Wizz Air hadde forkjølelsessymptomer ti dager før vedkommende kom til Norge i slutten av oktober. Vedkommende følte seg frisk og symptomfri ved ankomst – men fikk kort tid etterpå en positiv koronatest. Sitat slutt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Wizz Air starter Oslo - Harstad/Narvik/-Stavanger

...og selv på Fnate sin t-banestasjon ved bortekontoret så er det WizzAir boards. Men så ligger Rema, Kiwi og Extra også tett som hyggelig her på denne siden av byen.

Frekventerer både Rema, Kiwi og Extra rett som det er jeg. De betaler da skikkelig lønn til sine ansatte?

Frekventerer både Rema, Kiwi og Extra rett som det er jeg. De betaler da skikkelig lønn til sine ansatte?

Det gjør de, attpåtil er de også fagorganisert (de som vil).
Men OSL-EVE er vel en av de rutene som staten delvis sponser, og det er vel kun SAS/DY som får av dette?

...og selv på Fnate sin t-banestasjon ved bortekontoret så er det WizzAir boards.

MAKAN!

På den andre siden selger jo disse brus og humlesmudi på innlandsruter. Det ligger egentlig i tariffavtalen til Elefanten at slikt skal være tilgjengelig.

....var nok mest myntet på at nordmenn først og fremst er opptatt av pris. Ansatte hos kjedene har det bra og bør ha det bra når du ser hva eirene sitter igjen med. Leverandørene til kjedenes egne merkevarer kan godt få et mer kritisk lys på seg. First Price har jo ferdigsupper med holdbarhet på over 6 måneder...og de står fremme i vanlig hyller.

....var nok mest myntet på at nordmenn først og fremst er opptatt av pris. Ansatte hos kjedene har det bra og bør ha det bra når du ser hva eirene sitter igjen med. Leverandørene til kjedenes egne merkevarer kan godt få et mer kritisk lys på seg. First Price har jo ferdigsupper med holdbarhet på over 6 måneder...og de står fremme i vanlig hyller.

Klart. Ser den. Jeg måtte bare trekke litt i deg. Men klart vi forbrukere er opptatt av pris. Men kanskje ikke for enhver pris. Og du har absolutt et poeng ift. kritisk lys på diverse merkevarer.

Litt dobbeltmoral er det vel også oppe i det hele. Wizz er grei nok til sitt bruk for nordmenn, så som fylle- og shoppingturer til Gdansk eller tannlegereiser til Budapest. Kan ikke huske at noen brydde seg særlig om flybesetningens ve og vel under slike reiser.

Re: Ny Wizz Air-base: OSL og norsk innenriks - nettverk og operasjoner

[QUOTE ]Når Wizz Air sjefen tilkjennegir at selskapet har «et eget program som omskolerer kvinnelige kabinansatte til piloter», bekrefter det bare at nå er det ved å gå for langt.

Fantastisk utsagn av pensjonisten[/QUOTE]

Tenkte det samme...allerede da har du mistet argumentet.....

[QUOTE ]Når Wizz Air sjefen tilkjennegir at selskapet har «et eget program som omskolerer kvinnelige kabinansatte til piloter», bekrefter det bare at nå er det ved å gå for langt.

Fantastisk utsagn av pensjonisten[/QUOTE]

Jeg misset sikkert konteksten, men jeg skjønte ikke umiddelbart hva som var feil ved dette. At noen omskolerer seg til å bli pilot er vel ikke helt uvanlig. Og for kabinansatte må det vel i utgangspunktet være mer nærliggende ettersom de allerede har erfaring fra å jobbe i lufta?

Finnes det noe mer fakta om Wizz Airs program for omskolering av cabin crew til piloter?

Fantastisk utsagn av pensjonisten

Jeg misset sikkert konteksten, men jeg skjønte ikke umiddelbart hva som var feil ved dette. At noen omskolerer seg til å bli pilot er vel ikke helt uvanlig. Og for kabinansatte må det vel i utgangspunktet være mer nærliggende ettersom de allerede har erfaring fra å jobbe i lufta?[/QUOTE]

Enig, dette er enten daarlig formulert, tatt ut av sin sammenheng, eller bare en uttalelse fra en gammel mann som tiden har loept fra, a la en viss Olsen og SAS-Singapore girls-uttalelsen.

Last edited:

"Når Wizz Air sjefen tilkjennegir at selskapet har «et eget program som omskolerer kvinnelige kabinansatte til piloter», bekrefter det bare at nå er det ved å gå for langt."

Fantastisk utsagn av pensjonisten

Det virker som at de er kvinnelige er endel av poenget, det går liksom ikke helt hjem i 2020.

Back