Widerøe tar over Vestlink-produksjonen fra SAS

Re: Vestlink --> WF

Dette er vel ingen bombe for de som har fulgt med på utviklingen de siste åra.

Så blir det vel mer grønt på Sola også da. Det e jo flott det!

Der skal nå fortsatt 50 frivillige SAS piloter over fra SK til WF; samt at foreningene skal godkjenne dette ved avstemning.

Hagla, bjørnen og skinnet.

Jeg ville tro at utsiktene var noe tryggere i du selskap som Widerøe, med sorte tall i boka!

Jeg ville tro at utsiktene var noe tryggere i du selskap som Widerøe, med sorte tall i boka!

Hvordan blir det med senioritet når de nye skal integreres? Har inntrykk av at det er der man ofte støter på problemer.

Hvordan blir det med senioritet når de nye skal integreres? Har inntrykk av at det er der man ofte støter på problemer.

Den tar de nok med seg, slik man gjorde ved overføringen WF-SGS begge veier når handlingdelene ble slått sammen.

Slo meg også at det kan være vel så trygt å være ansatt i WF, om SK går dukken på et eller annet vis vil fortsatt WF bestå i en form eller en annen.

Hvordan løser man dette rent operasjonelt, flyttes Fokkerne over på Widerøe sitt AOC inntil flere Dash'er er på plass?

Re: Widerøe tar over Vestlink-produksjonen fra SAS

Svært gledelige nyheter, dette skulle vært gjort for lenge siden. Gratulerer til WF, dette fortjener selskapet:)

Iflg. hangar.no kommer WF også på AES.
SAS flyr pr. i dag ikke med F50 på AES.
Er det hangar.no som skriver feil eller skal WF også overta ruter som pr i dag går med 737 på AES-TRD og AES-BGO ?

http://www.hangar.no/permalink/47225.html

Dette betyr at destinasjoner som Stavanger, Bergen, Kristiansund, Molde, Haugesund, Kristiansand og Ålesund blir knyttet til samtlige lufthavner ellers i landet og får det samme reisetilbud som landet forøvrig.

Er nok en glipp fra Hangar.no . AES har aldri vært nevnt i denne sammenheng, hverken internt eller eksternt fra WF.

Dette er jo ikke bra bare operasjonet, men også finansielt vil jeg tro.

Er det noen som har noen formening om hvilken regnskapsmessig betydning denne beslutningen får.

Blir spennende og se hvordan dette blir for WF. I og med at det blir produksjonsøkning både fra OSL og BGO blir det vel mer crew på basene der vil jeg tro?

Da dette var oppe for noen år siden skulle WF fly med Q400 OSL-KSU- Er det dette som gjelder enda? I så fall får jo OSL basen Q400 :D

Da dette var oppe for noen år siden skulle WF fly med Q400 OSL-KSU- Er det dette som gjelder enda? I så fall får jo OSL basen Q400 :D

SAS bruker vel ikke lenger F-50 på OSL etter OSL-KSU ble ren 737 operasjon

Last edited:
Back