Widerøe starter opp på Geiteryggen, men først DAT

Re: Widerøe starter opp på Geiteryggen, men først DAT

Morsomt å se to aktører på Geiteryggen, men spørs om det vil vare..

Måtte le litt når jeg så det klippet, hehe! :colgate:
Det er bare å vente å se hvem som trekker seg først, skal bli spennende å se.

Hvordan går det egentlig for DAT og Widerøe på Geiteryggen? Får de fylt flyene med nok passasjerersom kan betale for seg?

Skal innrømme jeg hadde trodd at minst en av aktørene hadde gitt seg for lengst her

DAT reduserer fra to til en daglig avgang fra Skien til Stavanger. Samtidig blir det avganger på fredager. Avgang fra Skien blir kl. 06.15 og avgang fra Stavanger blir kl. 18.25.

Nye rutetider på Skien – Stavanger – Skien

Når vinterprogrammet den 30. oktober træder i kraft, er det med et reduceret antal afgange. “Det betyder, at vi flyver tidligere om morgenen fra Skien til Stavanger, og flyver senere om aftenen fra Stavanger” fortæller Commercial Manager Dennis Rybasch fra DAT.

Sammen med vinterprogrammet er der også indsat en ny afgang fredag morgen. ”Vores passagerer på ruten Skien – Stavanger har efterspurgt dette, og vi er glade for at kunne imødekomme disse ønsker,” siger Dennis Rybasch.

Samtidig med det ændrede program bliver det også muligt at rejse med en gennemgående billet fra Skien – Bergen – Florø. Det betyder, at vores passagerer, som arbejder indenfor offshore, nu kan flyve direkte til Florø og spare tid ved at undgå check in i Bergen, når de rejser videre til Florø. ”Vi håber naturligvis, at vores mange offshore passagerer tager godt imod denne løsning” siger Dennis Rybasch.

”DAT er glade for den opbakning, vi har fået i Skien og håber, at vores passagerer vil tage godt imod de nye rutetider og tilbud” slutter Commercial Manager Dennis Rybasch fra DAT.

De trenger gjerne materiellet på SVG-RYG isteden?

Ruten blir vel nå redusert til en rute som Skiens-arbeider-folk kan bruke til Stavanger, og ikke motsatt. Det er sikkert det rette rent økonomisk, fra mitt utsiktspunkt "above the airport" på Sola har jeg observert et særdeles variabelt passasjerantall til/fra Geitryggen..

Skien

Hur kommer det gå för Skiens flygplats och operatörerna där (DAT & WF) nu när det är/blir priskrig på Torp (WF & DY) ?

Re: Skien

Hur kommer det gå för Skiens flygplats och operatörerna där (DAT & WF) nu när det är/blir priskrig på Torp (WF & DY) ?

Hva med å gjøre den ''TUNGE'' jobben selv, ved å sjekke bookingsystemet selv...

Men jeg har gjort det for deg, WF ligger rundt 400-800kr, DAT ligger rundt 740-1000 på det laveste på strekningen BGO-SKE.

Re: Skien

Tviler på at det vil få noen stor betydning.
Kundene i Skien er kanskje 80 % firmakunder ( bare tipper prosent, men vet det er høyt ) som har helt andre preferanser enn pris.

Muligheter for flere ruter fra Geiteryggen??

http://www.ta.no/nyheter/article6795202.ece

Er dette noe Widerøe kan tenke seg å være med på? Tenker da først på gjenopprettelse av ruta til Stavanger. Men også en eventuell helgerute til Stockholm?

Skien ligger jo ikke så veldig langt unna Torp, så hvordan vil det egentlig bli med to "hub'er" med så kort avstand fra hverandre?

Jeg vet om flere i Telemerk som heller kunne tenke seg flere ruter og ekspansjon fra Notodden da avstanden til SKE og TRF er lengre. I tillegg er det industri i Notodden og Kongsberg-området som gjerne skulle ønsket seg flere flyseter fra Notodden.

Fra Widerøe Sales Info:
Widerøe avvikler ruten Skien - Bergen fra 29. jun
Pga stort fall i både passasjerer og gjennomsnittsinntekt har Widerøe besluttet å legge ned sin rute fra Skien til Bergen fra 29. jun

Denne er vel et godt eksempel på rute som forsvinner pga utfordringene innen energisektoren.
Dette var vel også eneste rute så blir vel et spørsmål hva som skjer nå?

Denne er vel et godt eksempel på rute som forsvinner pga utfordringene innen energisektoren.
Dette var vel også eneste rute så blir vel et spørsmål hva som skjer nå?

Med rett under timen å kjøre fra Skien til Torp, så ser jeg ikke helt problemet med at Skien ikke har egen flyplass.
All den tid hele Grenland allerede har et meget bra tilbud og stor fleksibilitet fra Torp. I takt med forbedring av E18 i årene fremover, vil det jo sakte men sikkert også bli kortere reisetid.

Etter at Widerøe blir alene på TRF-BGO er det vel all grunn til å samle mest mulig trafikk på den strekningen i stedet for å opprettholde Skien i tillegg

Med rett under timen å kjøre fra Skien til Torp, så ser jeg ikke helt problemet med at Skien ikke har egen flyplass.

All den tid hele Grenland allerede har et meget bra tilbud og stor fleksibilitet fra Torp. I takt med forbedring av E18 i årene fremover, vil det jo sakte men sikkert også bli kortere reisetid.

Det er jeg enig i, men man skal aldri undervurdere lokalpolitikere og andre lokalpatrioters ønske om egen flyplass - reellt behov eller ikke

Det er jeg enig i, men man skal aldri undervurdere lokalpolitikere og andre lokalpatrioters ønske om egen flyplass - reellt behov eller ikke

Sant nok, men jeg er redd Skien ikke helt faller inn under distriktspolitikk syndromet😆

Still waiting for my Follo airport.....

Alternativet er vel å få en mindre aktør på banen. Mindre fly og bedre frekvens. Det er vel helst næringslivet som ønsker forbindelsen da folk flest ser ut til å velge Torp. Kort reisetid, billigere biletter og flere destinasjoner. Er som regel lommeboka som styrer hva folk velger.

Back