Widerøe starter opp på Geiteryggen, men først DAT

Re: Widerøe starter opp på Geiteryggen, men først DAT

En ting er vel ganske sikkert......to aktører på den ruten vil ikke vare veldig lenge

Jeg håper at det WF som trekker det lengste strået her. Ikke det at jeg har meget mot DAT, men muligheten for å få gjennomgående billetter fra SKE til f.eks ABZ må være gunstig for de reisende i olja....

Jeg håper at det WF som trekker det lengste strået her. Ikke det at jeg har meget mot DAT, men muligheten for å få gjennomgående billetter fra SKE til f.eks ABZ må være gunstig for de reisende i olja....

Bekjente i Grenlandsregionen håper at DAT får fotfeste og ikke blir presset ut av WF. De regner med at WF vil trekke seg tilbake til TRF dersom de får ruta alene. (De snakker av gammel erfaring...)

(NB: Dette er ikke mins synspunkter, men "de lokale" som sier dette)

Bekjente i Grenlandsregionen håper at DAT får fotfeste og ikke blir presset ut av WF. De regner med at WF vil trekke seg tilbake til TRF dersom de får ruta alene. (De snakker av gammel erfaring...)

(NB: Dette er ikke mins synspunkter, men "de lokale" som sier dette)

Vel, vi får se. Men som sagt: Muligheten for å connecte videre til ABZ bør vel veie opp.

Jeg ser ikke helt hvordan det kan være en fordel for oljereisende? Er det mange av de som reiser fra Skien til Aberdeen? Gjennomgående billetter er bra men er det så mange fra Skien som skal videre?

Jeg ser ikke helt hvordan det kan være en fordel for oljereisende? Er det mange av de som reiser fra Skien til Aberdeen? Gjennomgående billetter er bra men er det så mange fra Skien som skal videre?

Dersom en ser på befordring av personell til oljeinnstallasjoner så er vel Florø mest aktuell for gjennomgående reiser. Som kjent er dette DAT land, så om noen skal ha fordel av gjennomgående bookinger så setter jeg en knapp på dem.

Og Vildanden og DAT hadde jo en avtale om det. Du har rett i at det ble brukt en del.

"Alt ligger dermed til rette for priskrig mellom selskapene. Konkurransen er svært positiv for kunden, mener Widerøes direktør, som ikke er i tvil om at markedet er stort nok for dem begge."

Ja, derfor ble det ene selskapet som hadde markedet alene slått konkurs. Øh?
Konkurranse er ikke altid bra for kunden eller selskapene.

Da var det klart for oppstart for WF. Det ser ut til at det er LN-WIM som skal stå for flyvningene mellom SKE og BGO i dag.

Blir forøvrig ganske så spennende å se hvordan det kommer til å gå på ruta...

Last edited:

Og da har LN-WIM tatt av til Bergen. Flyet gikk 0623.

Er det noen av forumets medlemmer som tar turen til Geiteryggen de nærmeste dager, så er IMM klar for en kopp kaffe :D

Velkommen!

Er det noen av forumets medlemmer som tar turen til Geiteryggen de nærmeste dager, så er IMM klar for en kopp kaffe :D

Velkommen!

Er du utskremt medarbeider ifbm oppstarten ?

Må titte innom i dag! ;-) Det blir artigt å se hvordan det kommer til å gå.

Joda, her er det CLC load. Første flight måtte jeg ta manuell, litt barnesykdommer. Men ikke værre enn at det var rettet til avgang nummer to, som nå er på vei til Bergen. :nor

IMM
Utskremt medarbeider i Skien

Velkommen!

@IMM

Kaffen får man vel ombord på flyet?, for der er vel både kaffe, the, vand og juice samt lidt at spise ombord på flyet alt sammen inklusivt i billetten? - eller er det kun hos DAT? ;-)

Jesper

Du verden - er det noko nytt at 100-avgangar også har CLC, eller er det spesielt for SKE?

Det er ikke vanlig med CLC på 100 serien nei. Men Skien blir et unntak.

Den gang Torp hadde egen CLC avdeling hadde vi PAH load (clc) på alle fly ut fra Bergen, også 100 serien.

Passasjerene får gratis kaffe og mat på morgenavgangene.

Det er ikke vanlig med CLC på 100 serien nei. Men Skien blir et unntak.

Den gang Torp hadde egen CLC avdeling hadde vi PAH load (clc) på alle fly ut fra Bergen, også 100 serien.

Passasjerene får gratis kaffe og mat på morgenavgangene.

Snakker vi varm kaffe på -100 ? , medbrakt i guess ?

Passasjerene får gratis kaffe og mat på morgenavgangene.[/QUOTE]

Respekt, jeg bøjer mig i støvet.

Jesper

Back