Widerøe øker til Trondheim, og kutter på København fra Kristiansand

Trdfly

Moderator
Medlem
Widerøe øker til Trondheim, og kutter på København fra Kristiansand

KRISTIANSAND: - Det er en jevn, fin stigning i etterspørselen på Trondheims-ruta, og når vi har tilgjengelig kapasitet er det hyggelig å kunne bruke den på Kjevik, forteller kommunikasjonsdirektør i Widerøe, Richard Kongsteien, til Fædrelandsvennen.

Fem ukentlige avganger
Widerøes rute mellom Kristiansand og Trondheim økes fra tre til fem ukentlige avganger i forbindelse med vinterprogrammet som starter i løpet av september og oktober. Det betyr én avgang mandag, lørdag og søndag, samt to på fredag til trønderhovedstaden fra Kjevik.

Det viser at det er et marked i vekst når man kan begynne å sette inn frekvens- , sier Kongsteien om økningen i antall avganger. - Ruten har en god blanding av forretningsreisende og ferie- og fritidsreisende, noe et flyselskap elsker, legger han til.

Kutter til København
På København-ruten til Widerøe kuttes imidlertid én ukentlig avgang. - Dette er ikke spesielt for Kjevik, men skyldes en synkende etterspørsel i hele landet, sier Kongsteien, og forteller at det kuttes både fra Molde og Torp til København
http://www.fvn.no/okonomi/Fem-dager-i-uka-til-Trondheim-2678554.html

Re: Widerøe øker til Trondheim, og kutter på København fra Kristiansand

Ikke rart Københavnruta ikke etterspørres, ofte koster det nær dobbelt så mye å fly direkte som via Oslo.

Ikke rart Københavnruta ikke etterspørres, ofte koster det nær dobbelt så mye å fly direkte som via Oslo.

Du har bare delvis rett. Grunnen til at den er så dyr, er at de har bra høyt belegg på den ruta. Så derfor var den en overraskelse at de kutter her.

Folk i WF har fortalt meg at ruten KRS-CPH er en av de beste WF opererer. Derfor er det rart at de kutter. Jeg hadde sett for meg en utvidelse her faktisk.

Folk i WF har fortalt meg at ruten KRS-CPH er en av de beste WF opererer. Derfor er det rart at de kutter. Jeg hadde sett for meg en utvidelse her faktisk.

Det er vel ikke umulig at ruten kan gå bra totalt sett, men at det er noen "dårlige" avganger som sliter

Det er vel ikke umulig at ruten kan gå bra totalt sett, men at det er noen "dårlige" avganger som sliter

Se det er mulig. Det stod vel ikke noe om hvilken avgang som kuttes.
Ruten har forøvrig også godt belegg i Pluss (eller biz heter det vel hos WF?) da mange av oljefirmaene i KRS benytter dem som tilbringer.

Også i helgene er det vanskelig å finne gode priser fordi flyene er fulle. De burde nå iallefall kunne sette inn mer kapasitet på torsdag/fredag og søndag synes nå jeg da. Det er da sterkt å foretrekke å fly hjem via CPH enn å måtte stresse noe sinnsykt for å komme seg videre på OSL med taxfree, baggasje ut, gjennom toll, levere bagasje, gjennom sikkerhetskontroll og så langt ut til 19F eller noe. Og det gjerne på 50 min. Det er nesten umulig....:headbang:headbang

Kan kuttet til Cph (som tydeligvis er fra flere flyplasser) være forberedelse for ny tollbehandling på OSL?

De burde nå iallefall kunne sette inn mer kapasitet på torsdag/fredag og søndag synes nå jeg da.

Problemet er at da vil 'alle' ha mer kapasitet ...

WF har øker fra TRF både til BGO og TRD, et sted må vel kapasiteten hentes fra. Benytter meg ofte av WF mellom TRF og BGO, men føler at WF priser seg ut av TRF-CPH for min lommebok.

Hallo, vi snakker om kutt på 1 ukentlig frekvens her på KRS-CPH. KRS-TRD øker med 2 i uka. Så totalt øker Widerøe antall avganger fra KRS.

Widerøe øker til 9 ukentlige flygninger mellom Kristiansand og Trondheim
http://www.fvn.no/okonomi/Daglige-avganger-fra-Kristiansand-til-Trondheim-2746265.html

På hverdager vil Widerøe fly fra Kristiansand klokka 16.15 med retur fra Trondheim 18.05. Det blir også en ny tur søndag kveld, i tillegg til ruten som allerede går rundt middagstider.

- Det startet som en ferie- og fritidsrute, men næringslivet har også hatt et behov. Direkteruten er veldig tidsbesparende, og forretningsreisende får mulighet til en full arbeidsdag før flyavgang i begge retninger, sier Kongsteien, og legger til at forbindelser til og fra Helgeland også styrkes.

Hverdagsrutene blir gjennomgangsruter fra København via Kristiansand og videre til Trondheim. Med 40 minutter bakkestopp på Kjevik blir det også tid til fortolling.

Widerøe øker til 9 ukentlige flygninger mellom Kristiansand og Trondheim
http://www.fvn.no/okonomi/Daglige-avganger-fra-Kristiansand-til-Trondheim-2746265.html

På hverdager vil Widerøe fly fra Kristiansand klokka 16.15 med retur fra Trondheim 18.05. Det blir også en ny tur søndag kveld, i tillegg til ruten som allerede går rundt middagstider.

- Det startet som en ferie- og fritidsrute, men næringslivet har også hatt et behov. Direkteruten er veldig tidsbesparende, og forretningsreisende får mulighet til en full arbeidsdag før flyavgang i begge retninger, sier Kongsteien, og legger til at forbindelser til og fra Helgeland også styrkes.

Hverdagsrutene blir gjennomgangsruter fra København via Kristiansand og videre til Trondheim. Med 40 minutter bakkestopp på Kjevik blir det også tid til fortolling.

Er det mulig å få en link hvor man slipper å betale skjorta for å få lest innholdet?

Back