Widerøe starter opp på Geiteryggen, men først DAT

Re: Widerøe starter opp på Geiteryggen

Widerøe Norsk Air fløy også ut fra SKE på tidlig -90 tallet til vestlandet med EMB-120

Er vel dette som kalles for en god gammeldags skrell på trav språket :cool: . Jeg så ihvertfall ikke denne komme, regna nesten med DAT skulle begynne jeg altså, får satse på at dette går bra

Grattulerer til Skien!

WF blir for øvrig å fly OSL-BNN med DH3 2x daglig man-fre (morgen og ettermiddag) fra april av....

Hyggelig satsing. Om noen skal lykkes paa Geitryggen, maa det vaere Wideroe

Må vel bli BGO basen til WF som skal fly denne ruten? Kan aldri tenke meg at de oppretter egen base på SKE på tre daglige rundturer til BGO.

Uten at jeg vet noe om base plasseringen av de som skal fly dette, vil jeg gå utifra at det er cockpit crew fra osl basen , da cockpit i bgo/trf enten er på tur over til eller bare flyr 300 og 400. Som C/C kan man bruke både osl/bgo/trf...

Fløy forøvrig i dag tidlig 401/404 med mange fornøyde Telemarkinger som hadde fått med seg nyheten. En pax påstod sogar at han kjente igjen minst 10 andre pax som vanlig vis fløy fra Gjeiteryggen

Widerøe Norsk Air fløy også ut fra SKE på tidlig -90 tallet til vestlandet med EMB-120

Widerøe overtok vel det Kosmos-eide Norskair på slutten av 80-tallet og flyttet fra Geiteryggen på begynnelsen av 90-tallet.

Vildanden fløy med J32 til Stavanger, med unntak av morgenavgangen på mandager og ettermiddagsavgangen på torsdager, fredager og søndager som ble operert med ATR-42. Vildanden hadde to ATR-42 og en J32.

Jeg må nesten pirke litt her. Vildanden hadde ingenting, det var kun et papirselskap. Flyvningene ble utført av andre, bl.a. DAT.

Dette var hyggelige nyheter, får tro dette blir et ruteopplegg som kommer for å bli.

Widerøes pressemelding said:
Nå jobber flyselskapet med å omdisponere fly og mannskap, samtidig som de avsluttende forhandlingene med lufthavnen gjøres.

Det vil altså si at det ikke er sikkert det blir Widerøe som kommer til å fly på Skien, just saying..

Det vil altså si at det ikke er sikkert det blir Widerøe som kommer til å fly på Skien, just saying..

Stusset litt på den uttalelsen jeg også. Virker som Skien mener de kan velge hvem de skal la få operere derfra. Det hørtes litt merkelig ut, men mulig de ønsker et bredere tilbud en bare Bergen.

Stusset litt på den uttalelsen jeg også. Virker som Skien mener de kan velge hvem de skal la få operere derfra. Det hørtes litt merkelig ut, men mulig de ønsker et bredere tilbud en bare Bergen.
Flyplassen er vel (delvis) privateid, så de kan vel i teorien det?

Flyplassen er vel (delvis) privateid, så de kan vel i teorien det?

Ja, det er nå opp til Skien Lufthavn og velge den aktøren de kan få den beste løsningen med. Svaret fåes vell i starten på neste uke.

Det er vel uansett positivt at hele 3 selskaper er interessert i å starte opp på Skien. Personlig trodde jeg det var kroken på døra nå, så dette blir spennende. :p

Og da startet DAT opp på Geiteryggen

http://www.varden.no/nyheter/dat-klare-for-geiteryggen-1.5991181

Det melder selskapet i en pressemelding.

- Vi har et ATR42-fly ledig fra 14. februar til Bergen-ruten. Vi er på utkikk etter passende kapasitet for å fly Stavanger-Skien. Det er vår plan å starte flyvninger til Stavanger senere i februar, eller senest mars, sier commercial manager Dennis Rybasch i pressemeldingen.

Ser vel egentlig ikke helt hvordan DAT skal kunne slåss med WF om de virkelig setter inn alle kluter her. Men er det bare BGO som har noe marked fra SKE?

I stedet for å krige på lille Skien, kunne ikke en av dem kikke på mulighetene for å øke tilbudet fra KRS? Er både lenger fra Torp og en større by... Hva med KRS-TRD, KRS-ARN, KRS-MOL, eller KRS-BOO-TOS? Eller hva med KRS-LGW (LHR er vel utelukket)...

Back