• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

WF Widerøe - rutetråd

Re: Widerøes sommerprogram 2025

Vet ikke om det er egen tråd for WF bevegelser utenom det normale, så spør her.

LN-WDT har i dag fløyet KRS-OSL-ANX-OSL-KRS-OSL-ANX og er nå igjen på vei fra ANX til OSL, før den fortsetter videre til KRS senere i kveld. Fligtnr i serien WF7335-7438.

Hva er anledningen?
 
Re: Widerøes sommerprogram 2025

Vet ikke om det er egen tråd for WF bevegelser utenom det normale, så spør her.

LN-WDT har i dag fløyet KRS-OSL-ANX-OSL-KRS-OSL-ANX og er nå igjen på vei fra ANX til OSL, før den fortsetter videre til KRS senere i kveld. Fligtnr i serien WF7335-7438.

Hva er anledningen?

Tja, vi har en egen Ad-hoc charter-tråd: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=157072

WF7xxx er charter.
Mest sannsynlig noe militært, da KRS, OSL og ANX har militær aktivitet «på» flyplassen.
 
Re: Widerøes sommerprogram 2025

LN-WEB kommer inn til TRF i kveld som WF1717. Så blir maskinen tilsynelatende stående i ro på TRF helt frem til i morgen ettermiddag, da gjør den en ny rundtur til NCE som WF1716/17.

Er dette normalt? Har ikke WF "nok å gjøre" på en søndag i fellesferien?
 
Re: Widerøes sommerprogram 2025

Virker som det ble 2x hver lørdag? Min av -100 og Q400?

Stemmer, WF1447/WF1448 (Q400) og WF1455/WF1456 (-100) - returen fra Trondheim ble for øvrig kansellert i går da den 31 år gamle maskinen som fløy Oslo-Trondheim brukte 2 timer og 36 minutter før den landet etter problemer med hjulene. Så brannbilene og beredskapen sittende i en SAS-maskin til Oslo som jeg var litt glad for at jeg valgte fremfor Widerøe-avgangen som jeg hadde vurdert å ta - som et kuriøst valg på Trondheim-Oslo-ruten.
 
Re: Widerøes sommerprogram 2025

Ser ut til at BGO-GOT nå er oppe i 9 ukentlige.

Da går vel ruten passe bra. Noe for SAS på sikt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Widerøe starter til våren fly Molde-Oslo på lørdager. Da er vel integrasjonen mellom de to selskapene i gang.
Som Someone sier, det er samme som med OSL-BGO/SVG/TRD. Samt så er det under WF-rutenummer, ikke DY.
Men forhåpentligvis dukker også WF opp i bookingsystemet til DY når de får fiksa småbugsa, så spørs det hvor lang tid det tar før Codeshare mellom DY og WF kommer på plass.
 
Det skal bli interessant å se hvor langt dette går -- det gir jo mening å kjøre mindre fly når det er mindre etterspørsel.

Karlsen signaliserte vel tidligere at konsernet trengte en flytype på nivå med E2 og det stiller vel spørsmålet om kanskje disse flytypene også blir sett på som mer passende for flyplasser på størrelse med MOL, KSU, HAU etc. på sikt.

Men nå må de få på plass bestillingssystemet -- det gir ingen mening at man ikke får frem WF-billetter på norwegian.no og DY på wideroe.no som "egne" flyvninger. WF lister jo også bare DY-flyvninger i kombinasjon med egne såvidt jeg kan se.
 

Widerøe starter til våren fly Molde-Oslo på lørdager. Da er vel integrasjonen mellom de to selskapene i gang.

1x hver lørdag, dog alt fra 11 april, og ikke bare i sommerferien som de andre OSL rutene


WF1464 MOL1240 – 1340OSL DH4 6
WF1465 OSL1410 – 1510MOL DH4 6
 
1x hver lørdag, dog alt fra 11 april, og ikke bare i sommerferien som de andre OSL rutene

De starta først opp i slutten av juni, men har fløyet OSL-BGO/TRD/SVG resten av S25 til 25. oktober.
Og fra april neste år er de tilbake med OSL-BGO/TRD/SVG(/MOL) og skal flys resten av S26 til 24. oktober.

I oktober i år opererer Widerøe faktisk fem daglige avganger mellom BGO og OSL med Q400 på lørdager.
 
1x hver lørdag, dog alt fra 11 april, og ikke bare i sommerferien som de andre OSL rutene


OSL-BOO og OSL-TOS får også en lørdagsrotasjon på samme måte som MOL. Dog ikke i sommerferien


Oslo – Bodø eff 11APR26 1 weekly Dash 8-Q400 (No service 27JUN26 – 22AUG26)
WF1503 OSL1025 – 1215BOO DH4 6
WF1504 BOO1245 – 1440OSL DH4 6


Oslo – Tromsø eff 11APR26 1 weekly Dash 8-Q400 (No service 27JUN26 – 22AUG26)
WF1529 OSL1715 – 1940TOS DH4 6
WF1528 TOS1415 – 1645OSL DH4 6
 
Det er LENGE å skulle sitte 2h25 på en Q400. Noe helt annet enn med OSL-BGO/MOL på rundt timen. Vi får se om det er marked til det.
Ville gitt litt mer mening med E2 føler jeg, men de vet vel hva de gjør.
Widerøe har i mange år fløtet til Vesterålen og Lofoten med -100, så det selger nok.
 
Det er LENGE å skulle sitte 2h25 på en Q400. Noe helt annet enn med OSL-BGO/MOL på rundt timen. Vi får se om det er marked til det.
Ville gitt litt mer mening med E2 føler jeg, men de vet vel hva de gjør.
Hva er så stor forskjell på å sitte i en Q400 vs E2? Setekonfigurasjonen er jo den samme…
 
TOS-BGO er vel det lengste jeg har i Q400. Det gikk jo greit, men E2en er jo en litt annen reise komfortmessig.

BGO-HEL er vel fort den lengste ruten WF sine Q400 har trafikert i ordinært program? Er vel også satt opp en charter BGO-GRZ med Q400 i slutten av januar.
 
Lyden er vel litt forskjellig? Om man ikke liker propeller, liksom.
Q400 kan være greit nok om man får reservert rette setet, man ikke sitter for nær propellen og vibration suspension fungerer som det skal.
Det kan også være alt annet om man må ta et sete ved propellen med mye lyd og vibrasjon over en lengre periode.

Skal man fylle flyene skal alle slags seter brukes. Det er greit når man ikke har konkurranse (som til Lofoten).

Q400 har mange positive aspekter, og flott på korte strekninger, godt på letting og landing.

Tror likevel jeg er langt fra alene i at jeg helt klart ville ha fortrukket en delay og en A320 (eller E-Jet) når flytiden går over en time.
 
Back
Top