• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

WF Widerøe og Embraer 175 E2

Cessna182

ScanFlyer Blue
Widerøe og Embraer 175 E2

Hørte noen rykter før Paris Air Show at ledelsen i Widerøe skulle dit for å forhandle om 25 stk Embraer 175 E2 som launch customer.. Dette skal være en erstatning for utslitte Dash Q400. Er det noe nytt dette ?!
 
Re: Widerøe og Embraer 175 E2

E175-E2 er død, og Widerøe/Norwegian vil neppe gå for en modell ingen andre har. Men en mulighet er flere E190-E2 og noen E175-E1.
 
Re: Widerøe og Embraer 175 E2

E175-E2 er død, og Widerøe/Norwegian vil neppe gå for en modell ingen andre har. Men en mulighet er flere E190-E2 og noen E175-E1.

Det ligger vel i kortene at de må gjøre noe om de skal være en effektiv feeder for DY fremover. Dagens flåte av E190 virker å utnyttes maksimalt, og virker å være en gjenganger ved forsinkelser. Uten å være luftfartsekspert så virker det veldig sårbart å ha så få av en modell som virker å være ganske viktig på mange av de litt større rutene.
 
Re: Widerøe og Embraer 175 E2

Er det flyplasser der Dash 8-400Q benyttes hvor EMB-175 ikke kunne benyttes? Setemessig passer jo jungeljetene perfekt som erstatter.
 
Re: Widerøe og Embraer 175 E2

E175-E2 er død, og Widerøe/Norwegian vil neppe gå for en modell ingen andre har. Men en mulighet er flere E190-E2 og noen E175-E1.
Nå må vel de amerikanske selskapene på et tidspunkt erstatte og fornye deres E175 (E-1) flåte så helt død burde den ikke være, men det ligger vel litt frem i tid da deres flåte er nokså nye (siste 10 året).
Men dette vært fint om Widerøe og SAS kunne vært blant de første på E175-E2 sammen med et amerikansk selskap.
 
Re: Widerøe og Embraer 175 E2

Nå må vel de amerikanske selskapene på et tidspunkt erstatte og fornye deres E175 (E-1) flåte så helt død burde den ikke være, men det ligger vel litt frem i tid da deres flåte er nokså nye (siste 10 året).
Men dette vært fint om Widerøe og SAS kunne vært blant de første på E175-E2 sammen med et amerikansk selskap.


Jo, den er død. Og det amerikanske selskapene har ennå flere hundre E175-E1 i bestilling. Og E2 varianten er for tung for å kunne brukes regionalt
 
Re: Widerøe og Embraer 175 E2

Skal ikke se bort fra det kommer en ordre.

Enten må flåten økes ellers må nok "alle" 3 bort.

Tipper en miks av 190/195E2.
 
Back
Top