Widerøe og Embraer 175 E2

Cessna182

ScanFlyer Blue
Widerøe og Embraer 175 E2

Hørte noen rykter før Paris Air Show at ledelsen i Widerøe skulle dit for å forhandle om 25 stk Embraer 175 E2 som launch customer.. Dette skal være en erstatning for utslitte Dash Q400. Er det noe nytt dette ?!
 
Re: Widerøe og Embraer 175 E2

E175-E2 er død, og Widerøe/Norwegian vil neppe gå for en modell ingen andre har. Men en mulighet er flere E190-E2 og noen E175-E1.
 
Re: Widerøe og Embraer 175 E2

E175-E2 er død, og Widerøe/Norwegian vil neppe gå for en modell ingen andre har. Men en mulighet er flere E190-E2 og noen E175-E1.

Det ligger vel i kortene at de må gjøre noe om de skal være en effektiv feeder for DY fremover. Dagens flåte av E190 virker å utnyttes maksimalt, og virker å være en gjenganger ved forsinkelser. Uten å være luftfartsekspert så virker det veldig sårbart å ha så få av en modell som virker å være ganske viktig på mange av de litt større rutene.
 
Re: Widerøe og Embraer 175 E2

Er det flyplasser der Dash 8-400Q benyttes hvor EMB-175 ikke kunne benyttes? Setemessig passer jo jungeljetene perfekt som erstatter.
 
Re: Widerøe og Embraer 175 E2

E175-E2 er død, og Widerøe/Norwegian vil neppe gå for en modell ingen andre har. Men en mulighet er flere E190-E2 og noen E175-E1.
Nå må vel de amerikanske selskapene på et tidspunkt erstatte og fornye deres E175 (E-1) flåte så helt død burde den ikke være, men det ligger vel litt frem i tid da deres flåte er nokså nye (siste 10 året).
Men dette vært fint om Widerøe og SAS kunne vært blant de første på E175-E2 sammen med et amerikansk selskap.
 
Re: Widerøe og Embraer 175 E2

Nå må vel de amerikanske selskapene på et tidspunkt erstatte og fornye deres E175 (E-1) flåte så helt død burde den ikke være, men det ligger vel litt frem i tid da deres flåte er nokså nye (siste 10 året).
Men dette vært fint om Widerøe og SAS kunne vært blant de første på E175-E2 sammen med et amerikansk selskap.


Jo, den er død. Og det amerikanske selskapene har ennå flere hundre E175-E1 i bestilling. Og E2 varianten er for tung for å kunne brukes regionalt
 
Re: Widerøe og Embraer 175 E2

Skal ikke se bort fra det kommer en ordre.

Enten må flåten økes ellers må nok "alle" 3 bort.

Tipper en miks av 190/195E2.
 
Back
Top