Widerøe - Norwegian på Torp

Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Nå er det vel ikke noe mer butikk DY enn det er for WF, så da kan en jo spørre seg hvorfor noen av de gidder?!

No skal eg vere forsiktig på glattisen, men WF har vel hatt gjennomgåande høgare prisar, har dette som kjerneområde med vesentleg fleire fly om dagen og eg vil tru at Dashen er hakket billegare i drift. Men jodå, ser poenget ditt ;)

No skal eg vere forsiktig på glattisen, men WF har vel hatt gjennomgåande høgare prisar, har dette som kjerneområde med vesentleg fleire fly om dagen og eg vil tru at Dashen er hakket billegare i drift.

Har egentlig Widerøe så mye høyere priser? Er man under 26 år (som en god del reisende er), så slipper man stort sett unna med en billett til 299,- hos WF både til TRD og BGO, og det ofte tett opptil avgang.

For å ta noen priseksempler. Dersom du skal fra Torp til enten Bergen eller Trondheim imorgen, må du ut med 299kr hos Widerøe dersom du er under 26 år, og 799 kr hvis man er over 25.
Hos Norwegian må man ut med 749kr uansett alder. Og om man er voksen og må sjekke inn bagasje, er Widerøe billigst da også.

Dash er naturlig nok billigere i drift enn Boeing 737, men så er også CASK mye høyere. Dersom Norwegian får presset Widerøe ut fra TRF-BGO/TRD, kan de nok øke frekvensen innenriks fra TRF, og tjene penger på ruten.

Tviler fortsatt litt på at Norwegian viderefører innenriksrutene fra Sandefjord i vintersesongen. Kommer til å tvile helt til rutene blir lagt ut, eller vi får noe annen informasjon fra troverdige kilder. Tror uansett enten Widerøe eller Norwegian må ryke før eller siden. Situasjonen for øyeblikket er flott for reisende, med veldig lave priser. Men moroa vil nok ta slutt når en av dem får monopol, spørsmålet er ikke om, men når.

Må seie eg ikkje skjønar kvifor DY gidd innanriks frå TRF. Dei gangane eg har sjekka prisar har det jo vore nesten berre 199,- å sjå.

Jeg sjekka TRD-TRF mtp en mulig tur sørover for litt siden, og da lå det på nærmere tusenlappen.

Jeg sjekka TRD-TRF mtp en mulig tur sørover for litt siden, og da lå det på nærmere tusenlappen.

Kan jo bety flere ting, men bildet fra flyverten.no sin blogg viser inntrykket jeg har fått av DY sine innenriksflyvninger fra Torp.

http://flyverten.no/wp-content/uploads/2014/05/trd-03.jpg

Når det skal sies har jeg sittet i en halvfull kabin hos WF midt på dagen, tvilsomt at det gir noen stor gevinst heller. Når jeg flyr BGO-TRF har jeg preferanser til å velge DY, så håper at de holder seg på ruten men som andre her inne så tror jeg nok at DY kutter TRF innenriks

Back