Re: Widerøe innfører kredittkortgebyr
Skjønner godt at de gjør dette, men hvorfor ta betalt for MasterCard debetkort?
Skjønner godt at de gjør dette, men hvorfor ta betalt for MasterCard debetkort?
De har lov på butikken også, men få/ingen har valgt å gjøre det.
Det er nok bakt inn i prisen. Det koster penger å betale med kort, men det er av alles interesse å øke kortandelen. Mindre underslag, svart betaling etcÉn kontantbetaling gir en samfunnsmessig enhetskostnad på 7,10 kroner i snitt. Da er kostnader knyttet til nødvendig infrastruktur (minibanker, skranker for uttak/innskudd etc.) inkludert.
Én kortbetaling koster samfunnet 4,14 kroner i snitt. Her trekker internasjonale kort kraftig opp, og for BankAxept-transaksjoner koster snittbetalingen 2,93 kroner.
Jeg lærer underveis, samt blir mer kynisk med alderen. Gode argumenter og beviser gjør at meningene endrer seg med tiden [emoji6]
Blant annet at man kan være ganske "kjip" og man tjener da mer penger. Stort sett er ikke "straffen" annet enn at folk som sutrer i sosiale media.
Hvorfor mener du at butikkene ikke har lov til det?
Mente det ikke var lov i Norge, i Danmark tas det gebyr i alle butikker. Mener å ha lest i en tråd her at Danmark er eneste landet i Europa som gjør slikt. Jeg kan ha misforstått, og trodd Danmark var eneste dette var lovlig i butikk etc, men at det kun er Danmark som bruker dette bevisst.
Sent from my iPad using Tapatalk
Så lenge det finnes en gebyrfri måte å bestille på (her visa debit og credit) er det vel i orden -- departementet spesifiserer neppe hvilke kortnettverk som skal benyttes (og da er bruk av øvrige nettverk en "tilleggstjeneste").Litt spent på hvordan de løser dette på tilskuddsruter. Så fremst ikke noe endret seg i siste anbud, så er maksprisen til kunde hellig fra departementet.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Så lenge det finnes en gebyrfri måte å bestille på (her visa debit og credit) er det vel i orden -- departementet spesifiserer neppe hvilke kortnettverk som skal benyttes (og da er bruk av øvrige nettverk en "tilleggstjeneste").
Makspris er makspris. (Min utheving)Maksimalprisen omfatter alle skattar, avgifter og gebyr til det offentlege og alle
andre prispåslag (servicegebyr o.a.) som operatøren legg på prisen i samband
med utskriving av billetten.