• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Widerøe gjør det igjen...bare enda bedre :)

Status
Not open for further replies.
Re: Widerøe gjør det igjen...bare enda bedre :)

Godt resultat i Widerøe

Widerøe fikk i årets ni første måneder et overskudd på 261 millioner kroner før skatt. Dette er 161,6 mill kroner bedre enn resultatet i fjor. Det gode resultatet forklares med et svært godt marked, med flere avganger og kontroll på kostnadene.

Administrerende direktør i Widerøe, Lars Kobberstad, er fornøyd med resultatet.
- Markedet i Norge har vært meget bra i 2011, og fordi vi har hatt god kontroll på kostnadene våre har mye av veksten i markedet blitt til overskudd i Widerøe, forteller Kobberstad.

Vekst flater ut
- Vi har vært flinke til å bruke ressurssene i Widerøe til å ta unna den store veksten som har vært i våre markeder, forteller Kobberstad.
Så langt i år har Widerøe fraktet 1,9 millioner passasjerer, noe som er en økning på 23 prosent fra i fjor. Selskapet produserer 21 prosent flere setekilometer i samme periode.
- Vi har etablert flere nye avganger og fått enda flere passasjerer i 2011 med en god utnyttelse av flyene våre, sier Kobberstad. Men vi ser nå betydelig økt konkurranse i Widerøes markeder og en generell fare for kjørligere økonomi og mindre reising. Begge elementene vil redusere marginen i Widerøe, sier Kobberstad.


Nye fly på vei inn
På tross av at Widerøe var Europas mest punktlige selskap i sommer, og at kundetilfredsheten på målinger holder seg høyt, er ikke Kobberstad helt fornøyd med punktligheten i Widerøe. - Vi vet det at det er mulig å tilby god driftskvalitet til kundene, samtidig som man tjener penger. Vi skal sørge for å holde kvaliteten vår på europatoppen, sier Lars Kobberstad, som på nyåret får tre Dash8-Q200 og en Dash8-Q400 NG inn i flåten for blant annet å styrke reservekapasiteten på regionalnettet.

Fornøyde kunder
I siste kvartal holdt kundetilfredsheten seg høyt og stabilt på 71 poeng, og selskapet konstaterer at kundene stort sett er fornøyd. - Dette forteller noe om hvor bra innsatsen har vært blant alle ansatte i Widerøe, det er deres innsats som skaper fornøyde kunder, sier Kobberstad. Likevel ønsker han seg et ytterligere løft. - Vi skal være helt i europatoppen når det gjelder punktlighet, regularitet og kvalitet, og da må vi løfte oss ytterligere, sier Kobberstad.


For mer informasjon kontakt kommunikasjonsdirektør i Widerøe, Richard Kongsteien, på telefon 957 14 011.
 
Re: Widerøe gjør det igjen...bare enda bedre :)

Q400NG maskinen, beställdes den samtidigt som SK beställde CRJ-900?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top