Siste morgenen i PHL ble det frokost, og etterhvert utsjekk. En kar lurte på om jeg skulle ha taxi, noe jeg takket ja til, og han tok kofferten min og la den i et bagasjerom, og fortalte sjåføren at jeg skulle til flyplassen, og at selskapet var United.
Litt sightseeing før vi havnet på en motorvei, og etterhvert var vi framme. Han var av en eller annen grunn veldig opptatt av å vise meg at "this is international" da vi passerte den første terminalen vi passerte. Ja vel, at jeg var fra Norge (som hadde blitt fortalt tidligere) betød vel ikke at jeg skulle dit? Han slapp meg uansett av hos United, og jeg fikk betalt han. Jeg gav han penger, og fikk noe tilbake. Så kom han med: "Aren't you gonna give me a tip?". Akkurat... 1 dollar, værsågod. Han vinket tom. da han dro, så han var muligens fornøyd.
Samma det. Jeg kom meg inn, fant UA sine skranker, og stod littegrann i kø, før det ble min tur og jeg kunne selvbetjene meg selv på automaten. Boardingkort kom ut, og en dame tag'et kofferten, og vips var jeg ferdg.
20. Juni 2012
Philadelphia Intl. Airport (PHL) – Cleveland Hopkins Intl. (CLE)
United Airlines 4723
Embraer ERJ-145
N275SK
Sete 12A
Economy (Plus?)
Denne dagen skulle jeg altså egentlig ta tog til New York, men på et tidspunkt ombestemte jeg meg, kansellerte, og booket UA som var forholdsvis billige via Cleveland, og veldig mye dyrere direkte.
Etter innsjekk var det å finne security, hvor det var laaange køer. Holdt også nesten på å gå feil, før en dame ropte at "Priority is through there. Det sparte meg sikkert for en halvtime, minst. Allikevel stoppet det opp, da bl.a. rullestolpassasjer måtte sjekkes littt manuelt samt at noe satte seg fast inne i røngtenaskinen. Jeg kunne forøvrig ikke se noen Nude-o-scopes her, kun de gammeldagse røngtenmaskinene. Jeg passerte uten et pip.
United hadde også en liten kantine der, som ble testet. Ikke så voldsomt mye å skrive hjem om, men en god stol i et relativt stille rom er fortsatt bedre enn et vondt sete i terminalen. Muligens kunne jeg ha testet US sin(e) også, som sikkert er litt større og bedre på deres egen hub, men droppet det.
Det nærmet seg etterhvert boarding, og jeg fant gaten. Her var forøvrig boardingtid oppgitt til 12:35. Flyet skulle komme inn klokken 12:45. Her oppgir altså UA en booardingtid som er 10 minutter før flyet skal være der, og minst 20 minutter før det er mulig å boarde. Nuvel.
Flyet kommer taxende, fortsatt i Continental Express-farger.
Det ble boarding, og jeg fant 12A som er nødutgang på en-seteren på venstre side i Embraeren. Hadde tom. betalt noen dollar ekstra for benplassens skyld.
Flyvertinnen ønsket alle ombord på flighten til Jamaica... Når hun så hadde fått alles oppmerksomhet, skulle vi visst til Cleveland allikevel ^_^.
Ellers skjedde det ikke så voldsommt mye. Hun kom forbi en gang og sjenket cola, og på veg tilbake fikk jeg mer cola. Vi landet så etterhvert i Cleveland.