Where everybody knows your name - The USA East Coast Tour 2012, with a dash of Europe

Hvis du har tid kan jeg anbefale Geno's steak house på hjørnet av E Passyunk ave og S 9th street. Beste cheesesteak i Philly :)

Du foretrekker Geno's fremfor Pat's? ^_^

Joda, har "lest meg opp" på de to, og "krigen" mellom dem. ^_^.
Vurderte turen dit før jeg reiste over, men jeg må ærlig innrømme at det ikke fristet i den varmen som er her. New York melder forøvrig om opptill 36 grader de neste par dagene. Jeg vet ikke engang om jeg vet hvordan 36 grader kjennes ut.

Ellers er frokost spist, og jeg måtte nesten be om å få betalle de 4,5 dollarne for upcharge til full buffet. Kelneren trodde jeg hadde spist av den kontinentale. Det var det litt eggerørerester igjen på tallerkenen min, tror jeg?

Taxi til flyplassen om drøye halvannen timen, som bør gi meg et par timer der nde, før avgang.

Siste morgenen i PHL ble det frokost, og etterhvert utsjekk. En kar lurte på om jeg skulle ha taxi, noe jeg takket ja til, og han tok kofferten min og la den i et bagasjerom, og fortalte sjåføren at jeg skulle til flyplassen, og at selskapet var United.

Litt sightseeing før vi havnet på en motorvei, og etterhvert var vi framme. Han var av en eller annen grunn veldig opptatt av å vise meg at "this is international" da vi passerte den første terminalen vi passerte. Ja vel, at jeg var fra Norge (som hadde blitt fortalt tidligere) betød vel ikke at jeg skulle dit? Han slapp meg uansett av hos United, og jeg fikk betalt han. Jeg gav han penger, og fikk noe tilbake. Så kom han med: "Aren't you gonna give me a tip?". Akkurat... 1 dollar, værsågod. Han vinket tom. da han dro, så han var muligens fornøyd.

Samma det. Jeg kom meg inn, fant UA sine skranker, og stod littegrann i kø, før det ble min tur og jeg kunne selvbetjene meg selv på automaten. Boardingkort kom ut, og en dame tag'et kofferten, og vips var jeg ferdg.

PHL-CLE.gif

20. Juni 2012
Philadelphia Intl. Airport (PHL) – Cleveland Hopkins Intl. (CLE)
United Airlines 4723
Embraer ERJ-145
N275SK
Sete 12A
Economy (Plus?)

Denne dagen skulle jeg altså egentlig ta tog til New York, men på et tidspunkt ombestemte jeg meg, kansellerte, og booket UA som var forholdsvis billige via Cleveland, og veldig mye dyrere direkte.

Etter innsjekk var det å finne security, hvor det var laaange køer. Holdt også nesten på å gå feil, før en dame ropte at "Priority is through there. Det sparte meg sikkert for en halvtime, minst. Allikevel stoppet det opp, da bl.a. rullestolpassasjer måtte sjekkes littt manuelt samt at noe satte seg fast inne i røngtenaskinen. Jeg kunne forøvrig ikke se noen Nude-o-scopes her, kun de gammeldagse røngtenmaskinene. Jeg passerte uten et pip.

United hadde også en liten kantine der, som ble testet. Ikke så voldsomt mye å skrive hjem om, men en god stol i et relativt stille rom er fortsatt bedre enn et vondt sete i terminalen. Muligens kunne jeg ha testet US sin(e) også, som sikkert er litt større og bedre på deres egen hub, men droppet det.

Det nærmet seg etterhvert boarding, og jeg fant gaten. Her var forøvrig boardingtid oppgitt til 12:35. Flyet skulle komme inn klokken 12:45. Her oppgir altså UA en booardingtid som er 10 minutter før flyet skal være der, og minst 20 minutter før det er mulig å boarde. Nuvel.

605bd4f9.jpg

Flyet kommer taxende, fortsatt i Continental Express-farger.

Det ble boarding, og jeg fant 12A som er nødutgang på en-seteren på venstre side i Embraeren. Hadde tom. betalt noen dollar ekstra for benplassens skyld.

a3c04430.jpg

Flyvertinnen ønsket alle ombord på flighten til Jamaica... Når hun så hadde fått alles oppmerksomhet, skulle vi visst til Cleveland allikevel ^_^.

Ellers skjedde det ikke så voldsommt mye. Hun kom forbi en gang og sjenket cola, og på veg tilbake fikk jeg mer cola. Vi landet så etterhvert i Cleveland.

Last edited:
CLE-LGA.gif

20. Juni 2012
Cleveland Hopkins Intl. (CLE) – New York La Guardia Airport (LGA)
United Airlines 999
Airbus A320
Sete 11A
Economy Plus

Videre til LGA skulle det flys A320. Av en drøss med avganger mellom byene, var dette den eneste som ikke gikk med enten CRJ eller Embraer. Fikk beveget meg fra en pir til en annen, og der lå gaten min rett ved. Akkurat passe med tid til boarding, så jeg ble stående der.

1ab71f6c.jpg

Boarding ble annonsert, og her skulle alt skje i grupper. Jeg hadde forøvrig gruppe 2. Husker jeg riktig, ble militærpersonell og muligens noen andre ropt opp først. Fascinerende den respekten de har for de militære her. Gateagenten tok personlig en militær i hånda og takket han.

Så var det gruppe 1, og noen til forsvant. Deretter gruppe 2, og jeg gikk. Etter meg ble gruppe 3 ropt opp. Jeg var altså gruppe 2. Bare meg...

Fant sete 11A, og her ble jeg faktisk litt forvirret. Her hadde jeg også betalt for Economy Plus, og mente jeg hadde valgt raden foran exit row, siden den var billigst (ok, ingen vooldsomme prisforskjeller, men når alt annet var likt, etc. etc. Recline trengte jeg ikke). Rad 11 var midlertid to rader foran exit row. Jeg fikk nå satt meg, og tenkte ikke så mye mer på det.

713f6414.jpg

Ellers lurte jeg litt på grunnen til at denne ene fllighten gikk md A320. Den var langt fra full. Noen forsøkte å sette seg på noen av de ledige Economy Plus-setene, og da ble det ropt opp på PA at det kunne man ikke gjøre. De fikk vite at man måtte betale, og lurte på hvor mye det kostet. Flyvertinnen fortsatte om at de kunne hente kredittkortmaskinen, og passasjerene fortsatte å spørre om hva det kostet. Flyvertinnen fortsatte med sitt, og passasjerene spurte nok en gang om hva det kostet. Da kom flyvertinnen med et: "Are you listening to what I'm saying!!??". Det var jo ikke verre enn at det var forskjellig pris per sete (noe jeg selv så ved booking), og at de måtte finne ut av det først. De endte nå uansett opp med å betale, og vi kom oss allikevel avgårde litt før skjema.

Stort sett grei flight. Nok en cola ble fortært, og vi holdt skjema, og landet litt før vi skulle.

a0627c40.jpg

Litt skikkelig IFE ;)

Artig med Channel 9 - siden jeg ikke har fløyet UA før, ble det mitt første bekjentskap. Han som satt og guidet oss inn mot New York og LGA hadde hvertfall nok å ta seg av, hørtes det ut som.

Vel nede kom også kofferten kjapt, og taxikøen var kort, og jeg satt kjapt i en bil på veg mot Manhattan. En del kø, men jeg tror jeg var på hotellet ca. timen etter landing.

Kom fram til hotellet, Hilton New York Fashion District. Åpnet i 2010 som Fashion 26, og ble Hilton året etter. Bygget er også like nytt som hotellet.

Ble ønsket godt velkommen som gulllkunde, og var kjapt sjekket inn. Liten lobby, så det var kort veg til heisen. Fant rommet, som ser sånn ut:

fd9a850f.jpg

e6562dfc.jpg

1c3470f9.jpg

f7ff28e2.jpg

45966955.jpg

Lillebjørn har også tatt et bilde:
ec25cc88.jpg

Det ble middag på Rare Bar & Grill første kvelden:
852b0d16.jpg

Burger, med Parmesan-pomfri, og en rekke sauser man kunne dyppe den i.

39f8eec8.jpg

Måtte prøve Deep Fried Oreo.

Frokosten i dag var heller ikke gal:
dc1c05d5.jpg

Ellers forsøkte jeg meg ute i varmen i dag. Tuslet nedover 6th til 14th, der jeg visste det lå en Guitar Center-butikk. Jeg var litt usikker på om den lå vestover eller østover, så jeg sjanset på vestover. Da jeg kom til Apple Store på hjørnet av 14th og 9th, skjønte jeg at jeg hadde gått for langt. "Lånte" litt wifi av Apple, og fant ut at butikken lå et halvt kvartal andre vegen fra der jeg startet :headbang.

Nuvel. Trasket tilbake, forsvant inn, og kom ut med denne ;)

cc19308b.jpg

New York melder forøvrig om opptill 36 grader de neste par dagene. Jeg vet ikke engang om jeg vet hvordan 36 grader kjennes ut.

Var der i fjor sommer, og hadde noen dager med 35 grader og godt over 80% luftfuktighet.....Ikke så behagelig...

New York melder forøvrig om opptill 36 grader de neste par dagene. Jeg vet ikke engang om jeg vet hvordan 36 grader kjennes ut.
Det var da ikke direkte kaldt da vi var i NYC i fjor da :p
Men det var ikke SÅ varmt... heldigvis...

Gleder meg til din neste flight ;)

Straks skal man være kulturell. Million Dollar Quartet på New World Stages.
Planla middagen på Blockheads som logger rett bak, men de så fulle ut, så jeg fant Mother Burger enda litt lenger bak. Det ble en single mother with cheese.

52f49d1a.jpg

Last edited:
Som gitarist må jeg si at den gitaren så rett og slett D E I L I G ut!!!!

Ellers flott rapport! Som alltid!

Måtte prøve Deep Fried Oreo.
Skulle trodd du var på state fair i NC -- er ikke den ting som ikke kan deep-fries, selvom jeg tror deepfried Snickers bars kanskje er blandt det mer ekstreme...

Artig å følge med!

Hvor har den beste burgeren vært?

Skal ikke påstå at jeg husker hvor jeg fikk den beste burgeren jeg har fått, men Mother Burger var en klar topp to!

Nettopp tilbake fra en trasketur. Endte helt oppe på Times Square før det ble for varmt, og jeg tok t-banen tilbake. Det er også meldt thunderstorms etterhvert, så middagen blir mest sannsynlig på hotellet.

Forhørte meg også om late check-out i morgen, men det seneste de kunne gi meg nå var 12:30. Flyet mitt går 20:35, og jeg hadde sett for meg utsjekk i tre fire-tiden. Fikk beskjed om å høre igjen i morgen.

Det ble en single mother with cheese.

Strålende valg. Tror jaggu jeg skal svinge meg en tur ut på byen ikveld og gå for det "samme".

Forhørte meg også om late check-out i morgen, men det seneste de kunne gi meg nå var 12:30. Flyet mitt går 20:35, og jeg hadde sett for meg utsjekk i tre fire-tiden. Fikk beskjed om å høre igjen i morgen.

Du har da Senator status og kan meske deg i blåhvalkantina, har du ikke? Ser veldig frem til TR fra den svippen, og stri-titter på den ruta selv for en tur i høst.

Du har da Senator status og kan meske deg i blåhvalkantina, har du ikke? Ser veldig frem til TR fra den svippen, og stri-titter på den ruta selv for en tur i høst.

Blåhvalen bruker Virgin Clubhouse og en lounge kalt "The Oasis". Husker ikke helt hvordan, men de fordeler C-pax, F-pax og egne statuspax mellom de på en eller annen måte. Ingen av de er *A-lounger, så jeg får klare meg med Swiss-loungen. Ser den åpner 14:30.

Back