Så vidt jeg vet skal to tilbake til FlyBe i løpet av sommeren. Neste NG til WF (WFG) kommer etter at nr 2 er tilbake hos FlyBe, og det betyr at vi er en "short" i en kort periode.
Blir noen av Flybe maskinene da returnert?
Enig med EB. Widerøe fikk jo grønnfargen sin ved en feiltagelse i starten, og det er litt synd de har beholdt den synes jeg. /QUOTE]
Feiltagelse ?????? Hvilken farge skulle det ha vært ????
Det er vel ikke helt korrekt å kalle det en feiltakelse. Var det ikke dårlig økonomi som gjorde at de ikke hadde noe annet valg enn å beholde den fargen som et av flyene ble levert med, fremfor å lakkere det slik de ville?
Enig med EB. Widerøe fikk jo grønnfargen sin ved en feiltagelse i starten, og det er litt synd de har beholdt den synes jeg. Ikke mange settinger der grønt passer inn, annet enn i naturen. Men nå har det jo blitt en del av et sterkt varemerke, så de beholder vel grønne slips og grønne kabinuniformer som får de blonde CC-ene til å se grønnhåret ut, hehe.
Jeg tror forresten Air Berlin er inne på noe smart med å mixe Kua med større jetfly. Koster nok en god del ekstra å måtte operere dobbelt av alt fra dokumentasjon og treningsavdelinger til dobbelt av alle sjefer osv. men man slipper å jazze rundt med dobbel fuel burn og halvfullt fly! DY burde hatt Q400 på innenriks; spesielt fra Rygge og Værnes.
Blir spennende å se om Bombardier har fikset alle de elektriske snags og snodige ED-messages, eller om det blir en ny Q400 No-Go. Husker med gru den såkalte Nuisance Caution/WNG clearance manualen som lå der i "kjelleren" på flight deck i årevis. For pilotenes skyld håper jeg også at Bombardier har vært smarte nok til å resertifisere skuta med windshield wipers parkert paralellt med relativ vind. Støyen på flight deck mer enn halveres... Kua er i utgangspunktet et kongebra fly - men synd de ikke kunne utnytte potensialet fullt ut, siden de gikk for common rating med eldre modeller! Gikk kanskje litt off topic her. Sorry...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.