• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Westair Julenisse

Ikke rart de-icing tar så lang tid når de som de-icer tar bilder i mens. :cool:

Hehe... Tar normalt ikke bilder mens jeg de-icer gitt, og NÅR jeg gjør det, så er det fordi jeg har en hånd ledig... ^_^

I dette tilfellet så sto jeg å ventet på...
- min tur... Westair ville ta en vinge av gangen (én prop i feather og én i fine)
- tallene fra makker...

^_^

Holder dere dere på baksiden av vingen av propellfly for ikke å komme i potensiell konflikt med propell? Så bildet av dysa og så for meg en sikkerhets-issue...

Holder dere dere på baksiden av vingen av propellfly for ikke å komme i potensiell konflikt med propell? Så bildet av dysa og så for meg en sikkerhets-issue...

Korrekt observert...
Da vi som oftest de-icer med motorene igang på de fleste flytyper, så er det å foretrekke å stå bak vingen på turboprops. På den måten er aldri operatøren i nærheten av propellen, og skulle det uheldige skje at man kjører "kontakt-sensorene" (De oransje "pinnene" på bildene, som kobler ut hydraulikken om man kommer borti flyet, før man gjør noen skade) eller dysa i propellen, så er man langt unna spruten av deler...

Når det er sagt, så er det ganske lett å bedømme avstanden til propellen, siden man har en "spotlight" på dysa, så man ser lett hvor langt det er igjen ved å lyse rett ned på vingen...

Å ja da, still going strong!

Kenneth, du får ikke klart å tatt et bilde av den tegninga da? Eller en kopi hvis den allikevel skal få ny ramme? Den er jo SYKT bra!

Heisan Kenneth.
Venter i spenning på bilde som skulle legges ut :-)

Back