Holder dere dere på baksiden av vingen av propellfly for ikke å komme i potensiell konflikt med propell? Så bildet av dysa og så for meg en sikkerhets-issue...
Holder dere dere på baksiden av vingen av propellfly for ikke å komme i potensiell konflikt med propell? Så bildet av dysa og så for meg en sikkerhets-issue...
Korrekt observert...
Da vi som oftest de-icer med motorene igang på de fleste flytyper, så er det å foretrekke å stå bak vingen på turboprops. På den måten er aldri operatøren i nærheten av propellen, og skulle det uheldige skje at man kjører "kontakt-sensorene" (De oransje "pinnene" på bildene, som kobler ut hydraulikken om man kommer borti flyet, før man gjør noen skade) eller dysa i propellen, så er man langt unna spruten av deler...
Når det er sagt, så er det ganske lett å bedømme avstanden til propellen, siden man har en "spotlight" på dysa, så man ser lett hvor langt det er igjen ved å lyse rett ned på vingen...