Westair Julenisse

Ikke rart de-icing tar så lang tid når de som de-icer tar bilder i mens. :cool:

Hehe... Tar normalt ikke bilder mens jeg de-icer gitt, og NÅR jeg gjør det, så er det fordi jeg har en hånd ledig... ^_^

I dette tilfellet så sto jeg å ventet på...
- min tur... Westair ville ta en vinge av gangen (én prop i feather og én i fine)
- tallene fra makker...

^_^
 
Holder dere dere på baksiden av vingen av propellfly for ikke å komme i potensiell konflikt med propell? Så bildet av dysa og så for meg en sikkerhets-issue...
 
Holder dere dere på baksiden av vingen av propellfly for ikke å komme i potensiell konflikt med propell? Så bildet av dysa og så for meg en sikkerhets-issue...

Korrekt observert...
Da vi som oftest de-icer med motorene igang på de fleste flytyper, så er det å foretrekke å stå bak vingen på turboprops. På den måten er aldri operatøren i nærheten av propellen, og skulle det uheldige skje at man kjører "kontakt-sensorene" (De oransje "pinnene" på bildene, som kobler ut hydraulikken om man kommer borti flyet, før man gjør noen skade) eller dysa i propellen, så er man langt unna spruten av deler...

Når det er sagt, så er det ganske lett å bedømme avstanden til propellen, siden man har en "spotlight" på dysa, så man ser lett hvor langt det er igjen ved å lyse rett ned på vingen...
 
Å ja da, still going strong!

Kenneth, du får ikke klart å tatt et bilde av den tegninga da? Eller en kopi hvis den allikevel skal få ny ramme? Den er jo SYKT bra!

Heisan Kenneth.
Venter i spenning på bilde som skulle legges ut :-)
 
Back
Top