Det er Norport som har handlingen i Bergen, og det går visst fint!
Originally posted by TL
Evenes hadde vel vært det riktige navnet. Harstad har vel ikke mye med den flyplassen å gjøre heller.
Narvik og Evenes lufthavn tilhører vel Nordland fylke.det gjør vel ikke Harstad som ligger i Troms. Selv om Harstad ligger nærmest, er de ikke ekte nordlæninger oder g dermed ikke flyplass verdig i Nordland.....![]()
Er dette pga større volum enn hva man får med i flyene?Originally posted by urqell
Gikk jo bra i går. 1.12 trailer med post gikk ikke med:lol:
Mye gjenligg av post
Er dette pga større volum enn hva man får med i flyene?
Var visst kapasitet.Hvert fly tar 8 tonn og da er 3 tonn bur som posten er i.Hvert bur veier 49 kg
Originally posted by KennethGS
Er nok litt oppstartsproblemer ja... De siste dagene så har Posten kjørt post gjennom Torp for alt det er verdt. Normalt så er det kun post til/fra sorteringssentralen i Stokke vi har fått igjennom her, men pga. problemene på OSL så får vi også nå post til/fra Drammen for å avlaste OSL...
Jeg kan aldri se for meg at det er West Airs (eller VAR BUSKs) oppgave å tippe hvor mye post som skal være med flyet/flyene om dagene?Originally posted by Tertit54
Grunnen til at de sa opp kontrakten med SasBraathens var jo nemlig at det var for mye gjennligg noen ganger. Det var jo ikke alltid like lett å "tippe" hvor mye post som ville komme og dermed ble ikke kapasitene utnytte maskimalt. At Westair skal være noe flinkere til å "tippe" en SasBraathens har jeg ingen tro på og rapportene fra posten tyder på at de ikke er noe særlige fornøyde med kvaliteten så langt.
Originally posted by Cedlind
Jeg kan aldri se for meg at det er West Airs (eller VAR BUSKs) oppgave å tippe hvor mye post som skal være med flyet/flyene om dagene?Originally posted by Tertit54
Grunnen til at de sa opp kontrakten med SasBraathens var jo nemlig at det var for mye gjennligg noen ganger. Det var jo ikke alltid like lett å "tippe" hvor mye post som ville komme og dermed ble ikke kapasitene utnytte maskimalt. At Westair skal være noe flinkere til å "tippe" en SasBraathens har jeg ingen tro på og rapportene fra posten tyder på at de ikke er noe særlige fornøyde med kvaliteten så langt.
Jeg vet ikke hvordan kontrakten mellom Posten og West Air er, men jeg vil inbille meg at den kanskje er slik at Posten har leid inn West Air for å fly x tonn post /dag, og hvis det blir mer enn dette (og dermed også 'gjenligg') så er det Postens problem og ingen annens feil?
Originally posted by Tertit54
Det er Posen Norge som "tipper" hvor mye post det blir hver dag. De en generelt dårlige til å tippe dette
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.