Welcome to Pyongyang!

Hvor mye kostet det? Hvordan var maten? Var det mye stress med visumet osv -- måtte man oppsøke en Nord Koreansk ambassade feks? Ja det var vel de spørsmålene jeg hadde.

Hvor mye kostet det? Hvordan var maten? Var det mye stress med visumet osv -- måtte man oppsøke en Nord Koreansk ambassade feks? Ja det var vel de spørsmålene jeg hadde.

Betalte ca. 9000,- for selve pakken i Nord-Korea. (Fly T/R PEK-FNJ, hotell, alle måltider, inngang på museer osv). Maten var som sagt helt ok, noe bedre en det andre, men man sulter ikke. Når det gjelder visum sender man søknaden til det selskapet som organiserer turen, og så ordner de resten :)

Bodde på rom med en meget hyggelig finne, som viste seg å være like gal etter fly og luftfart som meg selv :colgate: /QUOTE]

Ikke vår savnede Blue1 MD-95 kaptein vel ?

Nei, denne karen solgte kassaaparater ;) Men han var på samme flight som deg, han bare møtte opp ved skranken litt tidlig og spurte om han kunne være med JS152 isteden for JS322!

Last edited:
Meget bra TR! :)

Er litt usikker på om jeg kunne tenkt meg en slik tur, men det er gøy å lese om NK uansett :)

Håper dere fikk bonuspoeng for flighten FNJ-PEK! :D
I prinsippet skal det vel gå an å ta ut bonusreise med Air China til FNJ.
Fin rapport!

Digget ILS2 sin rapport fra Nord-Korea, og digger denne óg :colgate:
Mye kjente bilder fra Beijing tidligere dessuten :) Har hatt lyst til å reise til NK leeeenge!

Hvor mye cash hadde du med inn som euro? Holdt det? Antar visakortet er ganske verdiløst i det landet?

Lykke til sier jeg bare :lol: Må nok møte opp hos EB-retro personlig med katana da ;)

I prinsippet skal det vel gå an å ta ut bonusreise med Air China til FNJ.
Fin rapport!
Jeg har sendt kopi av billetten og boarding pass til EuroBonus retro, så det bli spennende å se om jeg får noen poeng ;)

Hvor mye cash hadde du med inn som euro? Holdt det? Antar visakortet er ganske verdiløst i det landet?

Lykke til sier jeg bare :lol: Må nok møte opp hos EB-retro personlig med katana da ;)

Kommer ikke så langt med Visa i NK, nei ;)
Jeg hadde med €350 (+ noen få Yuan) og det holdt til Mass Games billett (€150), konsert (€40) og en del souvenirer (inkludert en håndmalt plakat), vann, øl og soju samt tips til guidene. Man kan fint klare seg med mindre, samtidig som det ikke er noe problem å bruke mer.

Ellers blir det som sagt spennende å se om jeg får noen poeng for FNJ-PEK ;)

Hei

Takk for et bra reisebrev :-) Jeg var i Sør-Korea i sommer og var i DMZ sonene og så mot nord så det var kult å se din utsikt mot sør :-) Jeg kunne godt tenkt meg å tatt en tur som din - det ser ut til å være en meget spesiell opplevelse. Igjen, takk for et supert reisebrev og mange flotte bilder.

En kjempestor takk for at du tok deg tid til å ta oss med på reisen!

Hvor mange var dere i gruppen du reiste med?

Ettersom jeg sitter på jobben har jeg ikke fått tid til å lese alt, men fy fader for noen bilder. Jeg sparer lesingen til ikveld. Det ser tilsynelatende ut som et vakkert land, men det er leit å tenke på at det er mange skyggesider. Planlegger en større Asia-tur neste år, og jeg vil definitivt bruke denne rapporten i planleggingen. Nå er det tilbake til arbeid for min del! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å legge ut så mange flotte bilder!

Tusen takk, Fly med oss og SeatBelt!

Ettersom jeg sitter på jobben har jeg ikke fått tid til å lese alt, men fy fader for noen bilder. Jeg sparer lesingen til ikveld. Det ser tilsynelatende ut som et vakkert land, men det er leit å tenke på at det er mange skyggesider. Planlegger en større Asia-tur neste år, og jeg vil definitivt bruke denne rapporten i planleggingen. Nå er det tilbake til arbeid for min del! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å legge ut så mange flotte bilder!

Slenger inn noen linker til de største og beste reiseoperatørene som driver med turer til NK:

http://www.koryogroup.com/ - Største selskapet, drives av noen briter, men holder til i Beijing. På turer med Koryo følger det også med en engelsk guide i tillegg til de to nordkoreanske. (Det var representanter fra Koryo Tours som fikk komme inn og ta bilder av Ryugyong Hotel)

http://koreakonsult.com/ - Et svensk selskap og er også en av de store. Som sagt var dette det selskapet som organiserte min tur og jeg var veldig godt fornøyd med dem.

http://dprk.youngpioneertours.com/ Drives også av noen briter, men holder til i Xi'an, Kina. Litt rimeligere reiser og vender seg mest mot yngre folk. Disse har også med en vestlig guide på hver tur.

http://www.juchetravelservices.com/ - Ganske nytt selskap, drives igjen av en brite. Disse arrangerer egne flyentusiast-reiser!

:)

Tusen hjertelig takk for en fantastisk rapport. Har fulgt med hele fortellingen og ble nesten litt misfornøyd med at turen og rapporten tok slutt :-)

Har selv en stor drøm om å dra til NK, vet ikke om dette kan realiseres i nærmeste framtid men det er jo lov å drømme :-)

Håper at du kommer med flere lignende rapporter etter hvert! :D:up:

Tror det måste vara den första rapporten på länge som jag inte vill skall ta slut, TACK TACK TACK!

Back