Våre piloter frykter ikke å fly i områder med litt aske, sier kommunikasjonsdirektør i Norwegian, Anne Sissel Skånvik.
Famous last words:
En sitatstrek i en bildetekst behøver faktisk ikke å bety at hun har formulert seg slik...
– Alle i selskapet vet hvor alvorlig vi tar sikkheten, og det nok det også som gjør at våre piloter muligens da har en annen holdning enn det andre har, sier kommunikasjonsdirektøren.
Selv ville jeg ikke tro det er direkte utrygt å fly uansett, men om forholdene fortsetter over noe tid så vil jeg nok tro at det blir en og annen flameout eller sikkerhetsstengning av motor, som blir konstatert at skyldes vulkansk aske. Eventuellt at det på bakkeinspeksjoner oppdages aske som fører til at motorer må byttes.
Enig med deg O_K. Husk at de maskinene som har vært involvert i alvorlige episoder tidligere har fløyet tvers igjennom askeskyene.
Finnes det eksempler på fatale ulykker innen sivil luftfart som følge av vulkansk aske? Der fly ikke har fløyet gjennom selve kjernen i askesøylen/skyen/whatever....Ja, og de fleste motorene har startet igjen når de kom ut av det værste......
Finnes det eksempler på fatale ulykker innen sivil luftfart som følge av vulkansk aske? Der fly ikke har fløyet gjennom selve kjernen i askesøylen/skyen/whatever....
Ja, og de fleste motorene har startet igjen når de kom ut av det værste......
Vi flyr i Afganistan, Saudi Arabia, Nord Afrika, Australia. Der er det mange sandpartikler i luften. De sandpartklene i luften er nok høyre en aske partiklene som vi finer her.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.