Vrang passasjer

Enig at hun fremstår som sutrete, men dersom det ikke ville bydd på problemer å ta henne ombord, burde de jo gjort det. Dersom hun ikke var spesielt ubehagelig. Jeg har i alle fall fått komme ombord på DY alt for sent og rett før de stengte uten problemer.
Som tidligere nevnt av flere, det er vel avhengig av hvor langt de har kommet i prosessen med load-sheet, passasjerlister m.m. Hvis alle var ombord 10 min før avgang og dama ikke var der så har de vel tatt henne ut av systemet og lukket døra. På et eller annet tidspunkt må de gjøre det og begynne å klargjøre flighten.

Hvis vurderingen er at de ville bli forsinket av å ta henne ombord så har jeg full forståelse av at de dro uten. Ingen ting er så irriterende som å sitte å vente på en passasjer som forsinker 150 pax, særlig hvis det er snakk om at slot-tider m.m. ryker.

Rekorden jeg har opplevd er rundt 2 t forsinkelse pga. en passasjer som surret litt for lenge i terminalen. Og når man mister slot til LHR så havnet man dengang da bakerst i køen...

Dessuten har vel kanskje slot-tider og rush på flyplassen litt å si for hvor mye de er villige til å vente / tåle en 5 min forsinkelse fra gate?

Jaja, det virker jo som alt var klart til å lukke døren og ta broa siden den som var i gaten ringte til flyet for å sjekke. Tviler på det var noen slottid mellom Oslo og Bergen, men det kunne være f.eks. motvind som gjør at man vil ha alle minutter man kan få. Uansett, hun var forseint ute, og må selv ta konsekvensene for det. Det skjer stadig at folk kommer for seint, men å bebreide flyselskapet for det er ganske utrolig.

Ingen andre ruteflyselskaper som jeg vet om har noen andre regler, ingen av de vi handler har det. Noen er ytterst strenge. Men det er klart de fleste gjør en fleksibel vurdering. SAS har vel publisert 15 min som siste oppmøtetid ved gate, det er det vi opererer med ihvertfall, selvom som regel så venter vi til 10 min før om det mangler noen.

15 min er vel ganske gjengs i bransjen virker det som, og hvis en er senere enn dette, så er en strengt tatt på tynn is, og er avhengig av litt flaks for å komme med. Som oftest går det fint, men ikke alltid. Dette er vel enkleste måten å lære på regner jeg med, og hvorfor skla hun her ha det bedre enn oss andre spør jeg.

Jaja, det virker jo som alt var klart til å lukke døren og ta broa siden den som var i gaten ringte til flyet for å sjekke. ....

Ingen andre ruteflyselskaper som jeg vet om har noen andre regler, ingen av de vi handler har det. Noen er ytterst strenge. Men det er klart de fleste gjør en fleksibel vurdering.

Døren ble vel stengt i det øyeblikket hun kom eller rett før siden det står "Hun tok den telefonen, uten at døren ble åpnet." Det kan være at det ble ringt til personen ned i brua eller til Operations, men uansett ikke til kapteinen. Det er utrolig nok mange som tror det bare er å ringe til de i cockpit. Så det er ingen tvil om at det var alt for sent til å begynne å luke opp igjen.

Men det spiller overhodet ingen rolle, at det noen gang finnes muligheter for å være fleksibel er ikke relevant, fristen er 10 min før STD. Det blir som og kreve å komme inn i butikken etter stengetid bare fordi du ser ansatte som ennå ikke har kommet seg hjem. I grunn samme sak.

Jeg syns det er veldig kritikkverdig at slikt vrøvl kommer så ensidig på trykk!

Mye irrelevant prat om butikker der...

Men uavhengig av hva reglene sier, synes jeg de var veldig vrange hvis flyet fortsatt sto ved gate og hun bare kunne løpt inn og satt seg.

Slik jeg leser artikellen var døren allerede stengt "Hun tok den telefonen, uten at døren ble åpnet."

Å si de var veldig vrange syns er for dumt. Regelen er 10 minuter og du kan vel ikke mene at noen er veldig vrange fordi de forholde seg til regleverket? :8:

Altså, jeg har hatt passasjerer på ckin etter at flyet har pushet, som ikke har skjønt hvorfor jeg ikke kan be flyet returner til gate. Dog har de stort sett ikke gått til avisen etterpå...

Altså, jeg har hatt passasjerer på ckin etter at flyet har pushet, som ikke har skjønt hvorfor jeg ikke kan be flyet returner til gate. Dog har de stort sett ikke gått til avisen etterpå...

Stort sett ikke? Det betyr at du har hatt passasjerer som har gjort det? :D

Stort sett ikke? Det betyr at du har hatt passasjerer som har gjort det? :D

Ikke det jeg vet, men er jo alltids noen som truer med det når Joe er "kald og ondskapsfull", eller ene og alene skyld i at flybransjen går til helvete.

GATE CLOSED er jo der for en grunn!!
Hvis hun hadde fått blitt med hadde denne gangen hadde hun ikke kommet noe tidligere ved neste anledning... Hun har nok lært en lekse og det er bra!!
En annen ting ting er det som stuer bare en ting værre enn bagasje sjekk... Det er når man har rotet gjennom 200 bag og funnet den, så kommer beskjeden om at passasjeren skal være med... Vet ikke hvor mange ganger det har skjedd meg i løpet av de 10 årene i belly :-))

Hun her har jo god erfaring med dette fra tidligere, komme to-tre minutter før avgang og få være med...

Ikke det at jeg pleier å være sen, men det har skjedd at jeg har kommet med fly selv om det bare har vært et par-tre minutter før avgang.

.fra tiden min som "redcap".

Husker jeg ofte tok med folk som faktisk var ved gate etter fristen (10min), spesielt hvis de har sjekket inn bagasje. Fordi det som oftest tok kortere tid å endre på loadsheet, enn å få tak i en stuer til å offloade bagasjen til den innsjekka paxen som ikke dukka opp. OG typisk nok så lå den bagasjen underst/bakerst...hehe.

.fra tiden min som "redcap".

Husker jeg ofte tok med folk som faktisk var ved gate etter fristen (10min), spesielt hvis de har sjekket inn bagasje. Fordi det som oftest tok kortere tid å endre på loadsheet, enn å få tak i en stuer til å offloade bagasjen til den innsjekka paxen som ikke dukka opp. OG typisk nok så lå den bagasjen underst/bakerst...hehe.

Av alle de gangene jeg har letet etter bag er det 1 EN gang bagen har vært innenfor døra :headbang Har nok hatt noen hundre sjekker...

Jeg vet ikke praksisen til Norwegian, men jeg har alltid blitt ombooka, uten noen form for tillegg i pris, de gangene jeg har kommet for sent.
Det kan jo se ut som dette er en vanskelig dame, som gjerne tar en krangel..?

Ja, gate closed er der for en grunn, og også gate closing, men jeg synes disse i økende grad blir missbrukt. Jeg har vært på flighter der de har gått mer eller mindre rett fra go to gate, til gate closing, og det lenge før avgang. Mulig det er en måte å få folk til å raske på, men det blir litt som å rope ulv ulv når jeg ikke rakk å gå fra sitteplassen og til køen før det stod gate closing.

Fra tidligere tider har jeg forbundet gate closing med at man har godt under 5 minutter og må slippe alt for å spurte til gate fort som f...

Hva som står på skjermene er egentlig uvesentlig. Oppmøtefristen er den samme med mindre det er en publisert forsinkelse.

På FBU tok vi final call 15 mins før avgang (i de dager da vi ropte), og da hadde paxen 5 minutter på seg .. offisielt. Men der hadde man øyekontakt med gaten når man sto i cockpit, så da var det lettere å være fleksibel. Står man på bro er ikke det så lett ..

Forstår ikke hvorfor dette kom i avisen! :8: DY hadde god grund til dette, Så jeg hadde vært flau hvis det var meg!

Huff, dette skjer jo hver bidigste dag, jo... Så det er jo perfekt at 1 av 1000 som blir offloaded grunnet "noshow" kommer i avisa.
Rart, man kommer jo i avisa for mindre...

Og fremdeles hører man at Rfly/OSL roper "xxxx, pls come to gt xx, gate IS CLOSED"...
Venter dem til etter rutetid? Eller før?

Slik jeg leser artikellen var døren allerede stengt "Hun tok den telefonen, uten at døren ble åpnet."

Å si de var veldig vrange syns er for dumt. Regelen er 10 minuter og du kan vel ikke mene at noen er veldig vrange fordi de forholde seg til regleverket? :8:

Som sagt, jeg forstår det godt hvis det ville ført til at flyet ble forsinket, men hvis de uansett skulle stå de vanlige minuttene ved gate for sjekk, som flyene alltid gjør kan jeg ikke helt se hvorfor de skulle tviholde på det. På samme måte som jeg har opplevd at butikker av og til åpner for meg hvis jeg bommer og kommer et par minutter etter stengetid, de fortsatt er der og jeg vet hva jeg skal ha og kjøper det kjapt.

Men hvis regelverket/forberedelsen om bord ville ført til at det ville skapt videre forsinkelse har jeg selvsagt full forståelse for det. Opplys meg!

men det er også et poeng at folk skal lære og ikke gjøre som denne dama tydeligvis har gjort, legge seg til en vane med å somle.

Back