Som tidligere nevnt av flere, det er vel avhengig av hvor langt de har kommet i prosessen med load-sheet, passasjerlister m.m. Hvis alle var ombord 10 min før avgang og dama ikke var der så har de vel tatt henne ut av systemet og lukket døra. På et eller annet tidspunkt må de gjøre det og begynne å klargjøre flighten.Enig at hun fremstår som sutrete, men dersom det ikke ville bydd på problemer å ta henne ombord, burde de jo gjort det. Dersom hun ikke var spesielt ubehagelig. Jeg har i alle fall fått komme ombord på DY alt for sent og rett før de stengte uten problemer.
Hvis vurderingen er at de ville bli forsinket av å ta henne ombord så har jeg full forståelse av at de dro uten. Ingen ting er så irriterende som å sitte å vente på en passasjer som forsinker 150 pax, særlig hvis det er snakk om at slot-tider m.m. ryker.
Rekorden jeg har opplevd er rundt 2 t forsinkelse pga. en passasjer som surret litt for lenge i terminalen. Og når man mister slot til LHR så havnet man dengang da bakerst i køen...