Er det greit om man skriver in transit to mainland China på address in Hong Kong?
Noen som har noe erfaring med multiple entry visum til Russland? Ser at det er mulig å kjøpe businessvisainvitasjoner på de samme sidene jeg har pleid å kjøpe turistvisainvitasjon. Såvidt jeg har hørt er det ingen som faktisk verifiserer at du faktisk er på businesstrip med et slikt visum og mange bruker det som turist. Invitasjonen er jo dyrere, men visumkostnaden på ambassaden er vel den samme. Det er kun mulig å få doubleentry på turistvisum derfor jeg spør.
Om man har 2 reiser til Russland på vanlig dobbel visum og har brukt det så kan man faktisk søke om ordinært turist visum for flere reiser. Det er dog mulig med business men invitasjonen koster mer.
Ser ut til at det holder at passet er gyldig under oppholdet:God morgen.
Noen som vet hvor strenge de er på utløp av pass på barn i Thailand?
En av arvingene sitt pass går ut 6 september og vi skal til Thailand i påsken. Det vil si at der går ut litt under seks måneder før utreise.
Takker.
Information as of 07FEB18 / 0756 UTC
National Norway (NO) /Embarkation Norway (NO)
Destination Thailand (TH)
Thailand (TH)
Passport required.
- Passports issued to nationals of Norway must be valid for
the period of intended stay.
- When nationals of Norway travel with an emergency passport,
it must be valid for a minimum of 30 days from the arrival
date.
- When nationals of Norway travel with a temporary passport,
it must be valid for a minimum of 30 days from the arrival
date.
Passport Exemptions:
- Nationals of Norway with an emergency passport.
- Nationals of Norway with a temporary passport.
God morgen.
Noen som vet hvor strenge de er på utløp av pass på barn i Thailand?
En av arvingene sitt pass går ut 6 september og vi skal til Thailand i påsken. Det vil si at der går ut litt under seks måneder før utreise.
Takker.
Russland skal ha visumfrihet i forbindelse med noe fotballgreier i sommer, men det vil kun gjelde for de som har klart skaffe seg "Fan ID" som er for de som har billett til fotballgreiene.
Det er praktisk for russerne at man skal ha "Fan ID" hengende synlig slik at russiske hooligens ser hvem de skal banke opp og russisk politi ser hvem de skal rane.
Var i Syd-Frankrike forrige uke, og det var passkontroll både inn og ut fra NCE.
Tror det der er en fransk greie for tiden. Jeg var i Sveits og Latvia nettopp og det var overhodet ingen som så på passet. Kopi holdt på hotellet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.