Vinterværtråden 2022/2023

Re: Vinterværtråden 2022/2023

I UK nå er det vel også vært noe freezing fog og andre faktorer. Slik at flere brøytebiler alene ikke nødvendigvis hadde løst dette

Men når det er sagt, britene er jo ikke kjent for å håndtere dette spesielt elegant tidligere heller ..

Amen! Før i tiden fløj jeg meget til London,
men der var en grund til, at jeg holdt mig langt væk/unna fra medio
november til beg. af marts!

Ser faktisk at SP-ESD fra Enter Air ikke kom seg ned i HUY og gikk til SVG istdenfor. Gikk akkurat videre til Enontekio. Litt merkelig

Ser faktisk at SP-ESD fra Enter Air ikke kom seg ned i HUY og gikk til SVG istdenfor. Gikk akkurat videre til Enontekio. Litt merkelig

Den gikk tom fra Spania til HUY, sannsynligvis for å plukke opp nisseturster. Regner med at det ble gitt opp og derfor fortsatte den til Enontekio for å hente returlasten til Glasgow.

Det har nok vært litt forstyrrelser i nissetrafikken disse dagene ....

Den gikk tom fra Spania til HUY, sannsynligvis for å plukke opp nisseturster. Regner med at det ble gitt opp og derfor fortsatte den til Enontekio for å hente returlasten til Glasgow.

Det har nok vært litt forstyrrelser i nissetrafikken disse dagene ....
Ja tenkte det måtte være noe slik :)

Moro på BGO i dag tidlig ja, SAS og DY insisterte på å boarde flyene litt før kl 8 selv om Avinor akkurat hadde lagt ut melding om at flyplassen var stengt til 9..... neppe god stemning hos de passasjerene

Skulle selv ta et morgenfly til Sandefjord, men ble en frokost med utsikt til nedsnødde fly før jeg bare snudde hjem igjen....

Moro på BGO i dag tidlig ja, SAS og DY insisterte på å boarde flyene litt før kl 8 selv om Avinor akkurat hadde lagt ut melding om at flyplassen var stengt til 9..... neppe god stemning hos de passasjerene

Skulle selv ta et morgenfly til Sandefjord, men ble en frokost med utsikt til nedsnødde fly før jeg bare snudde hjem igjen....

Det handler nok litt om å få de klar til de-ice slik at de kan være raskt klare til de åpner igjen. Der er en viss holdover tid som de har etter deice. Alt etter nedbørsmengden

Yepp, sitter ombord i SE-RUD på vei til KSU og de har kjørt varmluft inn på fanbladene i 10m. Så er det deicing etterpå. Mase folk overalt i terminalen og solide forsinkelser.

Og der ble det 10m til -«plenty of ice build up from the previous flight». Har aldri stått med varmluft så lenge før!

Freezing fog på OSL i dag

And one hell of a day it was :) Men morro og, hvor hele dagen gikk i 110, tlf stod aldri stille, flyene returnerte til gate gjennom hele dagen for ekstra fanbladeheating og alt annet mulig snadder...

Handlingselskapene hadde MER enn nok å henge fingrene i, men gjorde nå så godt de bare kunne ut fra gjeldene omstendigheter...

En ting er iallefall sikkert. Undertegnende sank fort ned i sofaen i går når han kom hjem og sloknet fort når man la seg.....dagens store MINUS er at heisen i tårnet er ute av drift, inntil videre, at ingen suksessoppskrift for å få denne i gang igjen heller med det første finnes heller, såååå beina får kjørt seg fremover, 650 trappetrinn skal forseres !:wow:

2 fra atlantic airways som tar fuelstop stavanger. fra færøyene.

Lurer på hvordan det skal gå med min returflyvning fra FAE på mandag… Ser ut som det skal blåse friskt fra nordøst som ikke er så forenelig med den rullebaneretningen på Vágar :colgate:

2 av atlantic airways som sirkler over færøyene. om de har fuel bare for sola retur vet jeg ikke.

Last edited:

Ja, så det. Jeg er på SK1778. Stormen har kommet hit til Tórshavn nå.

Væromslag i sentraleuropa, melder regn og 10 varme på iskald bakke. Betyr underkjølt regn.

Back