Og da er SK910 på vei mot CPH igjen etter å ha fått litt suppe vil jeg tro. Usikker på hva som skjer med SK936. Formodentlig har crewet gått ut på tid på denne?
…og jeg slapp og ble dermed innlosjert på Radisson Blu. Satser på at det har løyet til i morgen tidlig.
WF BGO-KRS måtte ta en go around, og skal holde i inntil en halvtime fra nå, før de må returnere til BGO eventuelt.
Temmelig glad vår flight i går gikk så smooth. Har vært med på mye værre landinger før. Såg det var flere som fikk bonus runder i går. Av og til hjelper det ikke at man vet at det ikke er farlig for når invollene slår kålbøtte og man kjører ufrivillig berg og dalbane så er ikke denne passasjeren så høy i hatten. Denne kroppen er bygd for comfort��
Ja 24G51 er sporty.Evenes har tøffe forhold i dag. Widerøes rute fra Bodø til Tromsø via Evenes i formiddag gikk direkte til Tromsø uten å gjøre forsøk på å lande. Samme på sørtur fra Tromsø; direkte til Bodø. SAS fra Oslo hadde kontakt med Evenes tårn og bestemte seg for å gå til Bardufoss uten forsøk. På tur tilbake til Oslo som SAS9229. Norwegian har fått sist vind fra tårnet på Evenes nå, og konstaterer at verdiene er utenfor deres begrensninger. De har gått i holding sør for Evenes, og kan holde ca 20 minutter før de eventuelt vender nesen tilbake til Oslo.
Ett eksempel, se vinden i 1400 fot vest for flyplassen (Kvantokollen):
METAR ENEV 231250Z 24024G51KT 200V280 9999 -RA FEW013 BKN029 06/04 Q0997 RMK WIND 1400FT 24060G79KT=
SAS og DY har kansellert resten av dagens trafikk på Evenes.