Vinterværtråden 2021/2022

Re: Vinterværtråden 2021/2022

WF BGO-KRS måtte ta en go around, og skal holde i inntil en halvtime fra nå, før de må returnere til BGO eventuelt.
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

SK936 SFO - CPH ser ut til å være på vei inn til OSL nå. Samme gjelder SK910 fra EWR.
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

Og da er SK910 på vei mot CPH igjen etter å ha fått litt suppe vil jeg tro. Usikker på hva som skjer med SK936. Formodentlig har crewet gått ut på tid på denne?
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

Omni Air Int. med Boeing 767-200 på flight mellom SNN og BDU returnerte til SNN i dag morges - også etter å ha tatt en u-sving/snur sør for BDU.

Kjedlig for de soldatene som ev. var med Omni Air Int. opp går når de prøvde seg :D
 

Attachments

  • Skjermbilde 2022-01-17 092453.jpg
    Skjermbilde 2022-01-17 092453.jpg
    104.9 KB · Views: 1,197
Re: Vinterværtråden 2021/2022

Og da er SK910 på vei mot CPH igjen etter å ha fått litt suppe vil jeg tro. Usikker på hva som skjer med SK936. Formodentlig har crewet gått ut på tid på denne?

936 går ikke til CPH ser det ut som såvidt jeg har fått med meg. At crewet går ut på tid kan nok meget vel hende - det er ikke akkurat mye marginer fra vestkysten å gå på vil jeg tro før hele greia klapper sammen. Tror SAS forsøker å ombooke på andre ordinære avganger fra OSL til CPH i løpet av dagen i dag.
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

…og jeg slapp og ble dermed innlosjert på Radisson Blu. Satser på at det har løyet til i morgen tidlig.

…og innstilt morgenavgang gav meg muligheten for nytt forsøk neste uke.
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

WF BGO-KRS måtte ta en go around, og skal holde i inntil en halvtime fra nå, før de må returnere til BGO eventuelt.

God underholdning ja på FR24 igår kveld. For egen del drøyer jeg jobbtur til SSJ til neste uke.
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

Temmelig glad vår flight i går gikk så smooth. Har vært med på mye værre landinger før. Såg det var flere som fikk bonus runder i går. Av og til hjelper det ikke at man vet at det ikke er farlig for når invollene slår kålbøtte og man kjører ufrivillig berg og dalbane så er ikke denne passasjeren så høy i hatten. Denne kroppen er bygd for comfort��
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

Omni CMG309 N819AX Boeing 777-22U8(ER) med en teknisk stopp (Shannon til Bardufoss) i Bodø i dag. Landet litt over 12, og ut fra kommunikasjonen med tårnet mente de at bremsedata var utilstrekkelig; dry snow on top of ice uten oppgitte friksjonsverider. Bardufoss startet sweeping, og la sannsynligvis varm sand. Tok av nordover litt over tre. Men været var jo ikke så verst; for eksempel
METAR ENDU 211020Z 00000KT 9999 VCSH FEW020 BKN035 M10/M11 Q1014 NOSIG RMK WIND 1100FT 22007KT WIND 2200FT 26008KT=

Tatt fra min altan med mobil:
 

Attachments

  • 20220121_151558.jpg
    20220121_151558.jpg
    31.5 KB · Views: 750
Re: Vinterværtråden 2021/2022

Temmelig glad vår flight i går gikk så smooth. Har vært med på mye værre landinger før. Såg det var flere som fikk bonus runder i går. Av og til hjelper det ikke at man vet at det ikke er farlig for når invollene slår kålbøtte og man kjører ufrivillig berg og dalbane så er ikke denne passasjeren så høy i hatten. Denne kroppen er bygd for comfort��

Rapporteres om flittig bruk av spypose in til TRD, visstnok ikke alle klarte å treffe posen heller:o
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

Æsj, har spydd meg gjennom to svangerskap, prøver derfor å unngå spy situasjoner
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

Evenes har tøffe forhold i dag. Widerøes rute fra Bodø til Tromsø via Evenes i formiddag gikk direkte til Tromsø uten å gjøre forsøk på å lande. Samme på sørtur fra Tromsø; direkte til Bodø. SAS fra Oslo hadde kontakt med Evenes tårn og bestemte seg for å gå til Bardufoss uten forsøk. På tur tilbake til Oslo som SAS9229. Norwegian har fått sist vind fra tårnet på Evenes nå, og konstaterer at verdiene er utenfor deres begrensninger. De har gått i holding sør for Evenes, og kan holde ca 20 minutter før de eventuelt vender nesen tilbake til Oslo.

Ett eksempel, se vinden i 1400 fot vest for flyplassen (Kvantokollen):

METAR ENEV 231250Z 24024G51KT 200V280 9999 -RA FEW013 BKN029 06/04 Q0997 RMK WIND 1400FT 24060G79KT=
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

Evenes har tøffe forhold i dag. Widerøes rute fra Bodø til Tromsø via Evenes i formiddag gikk direkte til Tromsø uten å gjøre forsøk på å lande. Samme på sørtur fra Tromsø; direkte til Bodø. SAS fra Oslo hadde kontakt med Evenes tårn og bestemte seg for å gå til Bardufoss uten forsøk. På tur tilbake til Oslo som SAS9229. Norwegian har fått sist vind fra tårnet på Evenes nå, og konstaterer at verdiene er utenfor deres begrensninger. De har gått i holding sør for Evenes, og kan holde ca 20 minutter før de eventuelt vender nesen tilbake til Oslo.

Ett eksempel, se vinden i 1400 fot vest for flyplassen (Kvantokollen):

METAR ENEV 231250Z 24024G51KT 200V280 9999 -RA FEW013 BKN029 06/04 Q0997 RMK WIND 1400FT 24060G79KT=
Ja 24G51 er sporty.
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

SAS og DY har kansellert resten av dagens trafikk på Evenes.
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

Jeg tror ikke engang prøver ut fra denne:

METAR ENEV 231820Z 23027G51KT 200V270 7000 RA BKN030 07/05 Q0992 RMK WIND 1400FT 23059G81KT=

Sterk og variabel sidevind både i styrke og retning, runway wet, og ikke minst høydevinden som jeg hører de er veldig opptatt av.
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

Mener å ha hørt at Widerøe har en grense på 50 knop oppe på 1400 fot på Kvantokollen. I tillegg er jo bakkevinden også ganske heftig.
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

Sørvesten på EVE er hissig når den er så kraftig. Fremdeles eneste stedet der jeg har måttet bruke full venstre pedal og nesten fullt høyre balanseror for å holde kursen under takeoff!
 
Re: Vinterværtråden 2021/2022

SAS med LN-RRF på (OSL-)TOS-ALF kom seg ikke ned på ALF i går kveld, vil tro at været var så uforutsigbart at de tok å kjørte en safe tur ned til TRD for å være sikker på å kunne lande. Mulig ledig hotellrom speilte inn også. (?)
 

Attachments

  • 980D3C72-B024-45BE-9E0B-BE9D3F402995.jpg
    980D3C72-B024-45BE-9E0B-BE9D3F402995.jpg
    122.6 KB · Views: 284
Back
Top