Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
SAS med LN-RRF på (OSL-)TOS-ALF kom seg ikke ned på ALF i går kveld, vil tro at været var så uforutsigbart at de tok å kjørte en safe tur ned til TRD for å være sikker på å kunne lande. Mulig ledig hotellrom speilte inn også. (?)
QNH745 kan vi sette på 737NG. Skjer det må det være jordens undergang :drunk:
Snedd litt i Athen/Hellas også ...
![]()
Photo by Alex Filippopoulos
Lufthansa fra MUC gav opp på OSL i ettermiddag, etter et forsøk, og fløy rett tilbake til MUC.
Har Lufthansa strengere prosedyrer siden de ikke valgte forsøke igjen?
Så den ja! Rart den ikke forsøkte igjen, andre kom ned. Opplevde omtrent det samme med LH fra Frankfurt for noen år siden. Windshear warning og avbrutt landing. Ingen holding den gangen heller, vi gikk til ARN og tanket, deretter skulle vi gjøre et forsøk på landing på OSL, hvis det ikke gikk skulle vi fly rett tilbake til Frankfurt. Heldigvis lykkes vi å komme ned.
Har de så lite fuel med kanskje? Ting endrer seg fort så litt holding kunne løst ting relativt raskt.
Har de så lite fuel med kanskje? Ting endrer seg fort så litt holding kunne løst ting relativt raskt.
Lufthansa ställer in samtliga flighter från MUC till GOT,OSL,HAM,CPH i kväll. Hotell och morgonflighten hem.
Även FRA till HAM och GOT inställd, OSL oklart, står som försenad.
Ja, det hadde de nok. Tanken er at de ikke hadde så mye fuel at de kunne ligge en stund i holding og komme tilbake til MUC. Fare er det jo ikke, de kunne lett diverte andre plasser nedover i Danmark, Tyskland. Men de ville kanskje ha maskinen tilbake til MUC tenker jeg?Med tanke på de fløy tilbake til MUC må de jo hatt endel fuel
Takk for svaret. Du har jo peiling på det meste!De må ha hatt veldig mye .. Ikke normalt å ha så mye reservefuel som de må ha hatt.
LH har høyere minima. De var alltid førsteemann til å diverte fra FBU også ...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.