Vinterværtråden 2014-2015 (Samletråd)

Re: Vinterværtråden 2014-2015 (Samletråd)

SK812 tilbake fra London kom opp som kansellert en periode her, men står nå som delayed igjen (avgang 22:00 fra London)

Fikk nettopp melding fra en som skal med den. De fikk først beskjed om at den var kansellert, før det ble gitt kontra og den skal komme seg avgårde allikevel

Min mor står fast i Stavanger, og så lang ser det ikke ut til at hun kommer seg til Evenes før Mandag pga fulle fly. Super start på påskeferien ;)

Det kan vel knapt være en værre dag å få dette ... alt er jo fullt i helgen pga påskeutfarten. Huff .... det var ille på FBU når vi hadde det som verst, men dette er jo som å få det på steroider ...

Ja, det er jammen meg ikke lett å komme seg til Nord-Norge før søndag ser det ut til. Tog til Bergen utsolgt, fly via via er fulle osv. Været traff nok på et uheldig tidspunkt denne gangen dessverre...

Det er ledige seter fra Torp til Bergen/Stavanger/Trondheim i morgen, men det er kanskje ikke så lett å komme seg dit ..

Hvorfor er kritikken i media så spisset mot SAS og ikke Norwegian?
Begge er berørte, men det virker som om det er stor forskjell i håndteringen av dette mot de berørte.

Har selv en far som har stått fast på Kastrup siden lunsj i dag og måtte gi opp ved ti tiden i kveld. Uten info, uten innkvartering. Ikke veldig begeistret over håndteringen.
SAS medlem av edelt metall og måtte etter 8 timer selv gi opp.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-hjem-fra-gardermoen-uten-bagasje/a/23424195/

Last edited:

Vel, når jeg gikk ut døra på OSL for en times tid siden så var det ikke en kjeft å se fra SAS på både bilettskranken og ankomst, mens hos DY var det folk i skrankene.
Observerte at politiet sto ved køen til SAS' billettkontor på utland i kveld. Køen var laaang, mange som begynte å miste fatningen antar jeg.

For min del ble det aldri noe Emirates i dag. Den gikk til ARN og blir der til i morgen tidlig. Så i morgen vil vi ha to 77W fra EK på bakken på OSL samtidig.

...heldigvis har jeg tatt helg nå. :colgate:

Snakket nettopp med min mor igjen, og hun kunne fortelle det samme. De landet 01.15 og da var alt av serviceskranker og SAS personale forduftet fra hele bygget. Med andre ord er der ingen til å informere om noe som helst om hvordan man skal forholde seg til videre transport. Ingen tilbud om overnatting. Resultatet er at unødig mange oppholder seg på gardermoen som ellers kunne forlatt området om de hadde fått info ved ankomst.

Forøvrig stengte alt av infoskranker på Sola på minuttet i henhold til standard åpningstid noe som ikke akkurat bidro til å gjøre sitasjonen bedre. Det meste kunne vært avklart her. I stedet skyves problemet over til Gardermoen som mellomstopp.

Ingen tvil om at "nettverkselskapet" SAS har feilet totalt på syretesten.

DY369 EVE-OSL (5:13 forsinket allerede til OSL) diverter til SVG. Nå skjønner jeg ingenting...De var jo nesten helt nede. Mye snø på OSL forsatt?

Last edited:

Om man ser på webkamera til Osl på appen deres ser man jo hvor det er mest folk. Virker som at SAS har kollapset helt i dette kaoset. Glad mitt fly går først onsdag.

Usj, foreldra mine skal FDE-OSL-TRD i dag. Blir spennande...

Jeg har en feilbestilt SAS-billett OSL-TRD i dag. Bommet på en dato en gang i høst og endte opp med avgang i dag i stedet for i august. Billig var den, så jeg tenkte jeg skulle beholde den i tilfelle jeg fikk lyst på en snartur til bartebyen.

Nå er det sikkert noen andre som vil ha det setet i dag, så da hadde det jo vært greit å få avbestilt den. Men neida, "Online avbestilling er ikke mulig. Vennligst kontakt SAS Customer Contact Center".

Jeg er kanskje snill, men ikke så snill at jeg bruker to timer i telefonkø hos SAS for gi plassen min til noen andre.

Synes nesten (men bare nesten) synd på de som bemanner SAS "kundeservice" i sosiale medier i dag. Makan til shit-storm har jeg ikke sett på lenge. Men om halvparten av det som fortelles der stemmer så fortjener de sannelig litt kjeft...

Synes nesten (men bare nesten) synd på de som bemanner SAS "kundeservice" i sosiale medier i dag. Makan til shit-storm har jeg ikke sett på lenge. Men om halvparten av det som fortelles der stemmer så fortjener de sannelig litt kjeft...

Ikke så lenge det vanlige kritiske sosiale massene lar det passere i det stile;)

Gårdagens EK159 lander omtrent nå på OSL som UAE159D innkommende fra ARN. I tillegg er dagens EK159 på vei. Dobbel Emirates for OSL i dag med andre ord. ;)

Last edited:

Forøvrig stengte alt av infoskranker på Sola på minuttet i henhold til standard åpningstid noe som ikke akkurat bidro til å gjøre sitasjonen bedre. Det meste kunne vært avklart her. I stedet skyves problemet over til Gardermoen som mellomstopp.
Den som hevder dét var ikke innom annkomsthallen. Det var en laaang natt...:old

Har så uendelig mye mer sympati for de uskyldig ansatte som gjør så godt de kan i en vanskelig situasjon enn horder med nordmenn som skriker høyt og knapt klarer å oppføre seg på offentlige plasser. Ja, selvfølgelig er det kjipt, men shit happens noen ganger. Pust ut, slapp av, vær løsningsorientert og behold perspektivet. Det hjelper sånn cirka 0 prosent å bli forbannet på den stakkars damen bak skranken.

Back