Vinterværtråden 2014-2015 (Samletråd)

Re: Vinterværtråden 2014-2015 (Samletråd)

DY 805, ARN-OSL, sirkler nordvest for Karlstad. Vanskelig å vite hvor man skal fly??

Hvis de tok med seg "full tank" da de tok av fra Arlanda kan de muligens sirkle til OSL åpner igjen?

Så også en biz-jet som akkurat dro fra OSL. Så helt stengt er det vel ikke?

Hvis de tok med seg "full tank" da de tok av fra Arlanda kan de muligens sirkle til OSL åpner igjen?

Så også en biz-jet som akkurat dro fra OSL. Så helt stengt er det vel ikke?

LH 2453 fra MUC har også fortsatt på sin vei og begynner nå å sirke sydøst for Moss, så de har nok godt med fuel med seg ja :-)

UA 39 er kansellert, nok fordi crewet har gått ut på tid... ?

Er det virkelig så ille på OSL at man har vært nødt til å stenge flyplassen for trafikk? Fra hvor jeg befinner meg i Oslo syd er det riktignok endel snø, men ikke verre enn det som er normalt norsk vintervær. Er kanskje verre der oppe?

Last edited:

Jepp, og et widerøe fly til Førde tok akkurat av fra OSL!

Er det virkelig så ille på OSL at man har vært nødt til å stenge flyplassen for trafikk? Fra hvor jeg befinner meg i Oslo syd er det riktignok endel snø, men ikke verre enn det som er normalt norsk vintervær. Er kanskje verre der oppe?

OSL er jo verdens beste flyplass i mine øyne når det kommer til snørydding. De stenger nok ikke uten god grunn.

Skal handle Emirates nå. Flyet måtte diverte til ARN, så får se når det kommer til OSL.

DY805 ligger fortsatt og venter. Har vært noen avganger men har ikke sett noen ankomster. Muligens bare en del av en bane som er tilgjengelig?

Ja, OSL er flinke, men når værgudene virkelig setter inn støtet er det ingen som klarer å holde trafikken i gang, uansett hvor bra og mye utstyr man har.

Ser ut som det er litt mer bevegelse ut fra OSL nå. Kan vel regne med å se noen landinger nå etterhvert tenker jeg.

Vi kom oss ut med KLM kl 1145, over to timer forsinket. Og etter to de-iceinger. Så ingenting under taksingen fordi vinduene var snødd igjen. Det var mye snø, ja.

DY 805 ser endelig ut til å sette nesa mot OSL etter å ha sirkla over Sverige leeeeenge..

Ser ut til og være ganske mange innstilte avganger på OSL nå

4112/3 og 4116/7 til/fra Bodø er kansellert. De får kanskje sluset folk via TRD i stedet.

Skal handle Emirates nå. Flyet måtte diverte til ARN, så får se når det kommer til OSL.

Etter ca 3 timer på ARN fikk vi beskjed om at crew ikke fikk jobbe mer, flyet går kl 9 fredag.

Ikke få SAS'ere på LH loungen på LHR i aften. Selv skulle jeg ha dratt 1535, og har nå ETD 2145. Blir vel straks samme beskjed her; hotell og hjem i morgen..... :old

#wearetravellers

Nei, det tviler jeg på .. 809 er gått og 811 er boarding. Det blir nok fly på deg.

Jeg har sett tilsvarende mengder med snø på en dag her ute i Røyken, men ikke mer! På Gardermoen var det tettere snøvær og kortere sikt enn jeg har sett noen gang (Og jeg tilbrakte mye av formiddagen med RVR målerene forann meg, +SH og RVR 300 på det laveste)

Før noen nordlendinger chimer inn med "dette hadde ikke vært noe nordpå", jo det hadde det, etter 7 år i tårnet på Bardufos, kan jeg si med sikkerhet at både Bardufoss, Tromsø, Bodø og Evenes ville vært stengt LENGE i samme forhold.

Det utløsende årsaken til at man til slutt måtte stenge OSL, var at flyene stort sett ikke lenger klarte å navigere på egen hånd på bakken, det var for mye snø og dårlig sikt. I tillegg slet man med mye snø på gatene, glatte baner kombinert med sidevind, og taksebaner som ble stengt. Kombinasjon av mye rart mao.

Nå er jeg veldig forvirret. SK811 var i boarding for en time siden og de tre passasjerene som jeg skal hente på Heathrow sa ifra og skrudde så av telefonene sine. Kort tid etter sa både SAS.no, OSL.no og flightstats.co.uk plutselig at SK811 var kansellert. Men jeg har fortsatt ikke hørt noe fra dem, og telefonene deres virker fortsatt å være avslått.

Noen her som vet hva som skjer/skjedde med SK811?

Noen her som vet hva som skjer/skjedde med SK811?

SK811 tok vel av sånn ca 20:30 og befinner seg nå vest for Esbjerg. SK812 tilbake fra London kom opp som kansellert en periode her, men står nå som delayed igjen (avgang 22:00 fra London)

Back