Vinterværtråden 2014-2015 (Samletråd)

Re: Vinterværtråden 2014-2015 (Samletråd)

NOR er ute og flyr. Befinner seg ute i Nordsjøen sør for Stavanger.

Det var også mye dårlig vær i Bergen i går ettermiddag/kveld. Flere fly (blant annet SK269 og KLM) måtte ta flere runder før de fikk lande.

OY-KFG kom til BGO som SK2868 og fikk en litt for hard landing. Flyet står dermed nå på BGO med tech grunnet skade.
Den skal tilbake igjen til CPH i dag tidlig klokken 09:45 som SK9101.

Jeg var med. Flyet var allerede litt forsinket fra OSL pga skjitvær i BGO fra forrige leg. Mellomlanding i Tromsø for å slippe av de som skal på Ølhallen, etter å ha ventet et sted over Kvaløya eller dalstroka innafor på at de måker rullebanen. Haggel-snø-sludd-byge. De-icing. Rullebanen snør ned mens de fjerner is. Vente på mer måking. Tar av enda mer forsinket, shaken and stirred. Møkkavær kaster seg over Alta mens vi er i luften. Surre mer rundt oppider mens de måker. Prøve å lande. For dårlig vær til å lande (kraftig sidevind ifølge kapteinen etterpå). Snur nesa tilbake til Tromsø. Der må de også måke rullebane. Ikke drivstoff til å vente. Flyr til Bodø. Lander klokka halv to om natta. Overnatte på en benk i ankomsthallen, for ikke å bruke tid på å vente på transport til hotell. Morgenfly til Alta (med mannskapet som skulle flydd morgenflyet til Oslo, cancelled, suckers!). Lander akkurat i tide før snøfokket tetter til i Alta.

Trenger mye kaffe i dag.

Skjønner for øvrig at kapteinen ble litt grumpy da en passasjer etter landing i Bodø spurte om han kunne garantere at vi kom oss ned i Alta. Get a lesson in nordnorsk dritvær.

Noen som vet hvorfor SU107 LAX-SVO nettopp landet på Island? Medical? De har ihvertfall tatt en meget stor omvei. AAL65 lander visstnok også i London (ZRH-JFK) (Den var medical).

Last edited:

Mye "strafferunder" ved Værnes i kveld pga sterk "crosswind".

Og noen har satt kursen for Kvernberget.

Jeg sitter her og venter på flyet til BGO. Det står i KSU og venter på bedre vær. Er ikke trygg på å komme meg hjem i kveld.

Kan vel nevne at jeg faktisk traff igjen kapteinen fra SK4434 på Gardermoen da jeg kom tilbake fra ALF (returen gikk med klovnenesefly). Hadde en lang og hyggelig prat med ham på flytoget; han sa det var det verste han hadde opplevd i løpet av sine 25 år i SAS og 10 år i forsvaret før det.

Ny "snøstorm" på vei til NYC. UA 39 skal ned I Goose, YYR , igjen i dag... Mere belønninger utbetales ^_^

Sitter på et fly som skulle fra SVG til OSL. Piloten sa OSL var stengt i minst to timer nå nettopp

Emirates EK159 DXB-OSL har snudd! Setter den kurs for ARN? Muligens pga været?

Fly: Boeing B77W, REG: A6-ENG.

Ser ut som Emirates har satt kursen mot Arlanda.

Ser ut som Icelandair gjør det samme

fe29723c75884f827f3a2324150c10f6.jpg

DY 805, ARN-OSL, sirkler nordvest for Karlstad. Vanskelig å vite hvor man skal fly??

Back