Vil forby business class på fly

Re: Vil forby business class på fly

Men sylteprosessen, mann .. sylteprosessen ..
Den effekten tror jeg er minimal. Selv har jeg vært sylta siden tidlig i november, men det har nok neppe bidratt i noen som helst klimaretning. Jeg har dessuten spart tusenvis av kroner på å kjøpe billigere calvados, siden alt smaker likt uansett.

Hvordan føre diskusjoner i 2020:

*Vær ufaglært, og påstå at faglærte driver med svindel fordi du sitter på sannheten.
*Påstå sannheten - man unikt har tilegnet seg via youtube-kanaler og twittermeldinger - skjules pga konspirasjonsteorier eller "big business".
*Hvis noen stiller spørsmål til kilder eller kvalifikasjoner, svar aldri på spørsmål og heng deg på et irrelevant utrag av en setning som kan dras ut av sin sammenheng for å fjerne fokuset fra egen manglende kompetanse.
*Hvis noen på nytt sier de ikke føler seg klar til å ta "sannheten" (fra en ufaglært) som et seriøst alternativ til verdenssyn, kall det personangrep.

Rinse and repeat.
Og fortsatt kun ab auctoritate og ad hominem fra den kanten... og gjentagelse av det.

Og om det er noen som ikke svarer på spørsmål her så er det deg. Jeg venter fortsatt i spenningen på forklaringen på hvordan 918 Mt kan utgjøre 2, 3-4 eller faktisk hele 7% av 800 Gt slik enkelte påstår.

Jeg er tydligvis helt ukvalifisert til å skjønne slik avansert matematikk.

Kanskje man blir litt klokere av NON-STOP?
Det er heller lett å imponere de med liten kompetanse ved å bruke enkle bilder og fortelle halve sannheten eller spre ukorrekte fakta.

Vi vet fra iskjernemålinger at CO2-innholdet i atmosfæren var ca. 280 ppm før den industrielle revolusjon (ca. år 1800). Vi vet også fra observasjoner gjort mange steder på jorda at det i dag er 410 ppm CO2 i atmosfæren. Økningen har altså vært ca. 40 prosent.
Ai-Ai, en økning på 40%. De som har satt seg litt mere inn i temaet vil vite at om man går tilbake ca. 10.000 år så var nivået ca 170 ppm C02. Med vanlig matematikk er det 65% økning fra 170 til 280.

Jeg skriver "vanlig matematikk" da det er enkelte som er overbevist om at 918 Mt er alt fra 2 til 7% av 800 Gt. Det er ikke godt å si om endringen fra 170 til 280 for disse med overlegne mattekunnskaper faktisk er en nedgang eller om de vil si at verdien bare har vært stabil. :p

Registrerer at alt for mange på flyprat er alt for mye på internett.

Back