Denpasar til Stavanger, Singapore Airlines Business Class

staale

Born to run
Tiden var kommet for å dra hjem, og etter at Ketut hadde hentet oss i Ubud bar det ned til flyplassen i Denpasar. Vi hadde beregnet ekstra god tid, er godt vant med forsinkelser på veien her, men akkurat i dag gikk det som smurt. Eller nesten da. Ketut valgte å kjøre ruta med bomvei til flyplassen, men da han flashet kortet gikk ikke bommen opp. Og vakten ved bommen var overhodet ikke interessert i å ta imot kontant betaling. Så det hele endte med at Ketut måtte betale sjåføren i bilen bak for å låne hans kort. Og da kom vi oss etter hvert til flyplassen, fremdeles med kjempegod tid på oss.


jaWTkz1.jpg



HNzXQ2m.jpg



Det var lite folk på flyplassen, og vi kom oss veldig raskt igjennom innsjekk, passkontroll og security. Siden vi også denne gangen flyr business class kunne vi chille litt i lounge før avgang. Enest eloungen som var åpen, Premier Lounge, og heller ikke der var det all verden med folk.


CE8s5nM.jpg



L0B2fJ6.jpg



5VJQF6h.jpg



Vi kom oss etterhvert bortover til gate 4, og linet oss opp i kø noen få minutter før det var klart til boarding. (ja, vi er blant dem som liker å komme tidlig om bord)


LPXThZm.jpg



P5myp2K.jpg



Denpasar-Singapore
Singapore Airlines, SQ 945
Boeing 787-10, reg nr 9V-SCD
Sete 18D
Boarding på tiden, men ca 20 minutter forsinket pushback.



2gsNVVm.jpg




Denne flyturen tar ikke mer enn ca 2 timer, så måltidene blir servert på brett, alt inkludert. Denne gangen hadde vi valgt kylling i tarragon juice fra inflight menu. Smakte ganske ok, men ikke så mye mer enn det.



OPgdhwT.jpg




Forretten med røykelaks, og sjokoladekaken smakte derimot fortreffelig.



0LR5iQi.jpg




Vi kom oss etter hvert opp til Singapore hvor vi landet på RWY 20R litt før rutetid. Takset bort til gate A 17 og parkerte ved siden av vår neste flight, ved gate 15. En snau time på Changi denne gangen, så bare tid til en liten beinstrekk og en kort tur i Silver Kris Lounge.



lJxyCdi.jpg




Vi gikk så bort til gate og kom oss igjennom sikkerhetsjekken inn til gateområdet uten problemer. Der ventet vi en liten halvtime før det var tid for ombordstigning.


bOKSEv6.jpg




Singapore-København
Singapore Airlines, SQ 352
Airbus A350-941, reg nr 9V-SMN
Sete 14F

Her pushet vi ut fra gate ved midnatt, og takset den lange veien ned til RWY 20L. Passerte masse kule fly på veien, 380/777/330/350 og ikke minst SQ sin 737 Max. Nesten Polderbaan-nivå på taxingen her, tok vel fort 15-20 minutter. Men tok så av mot vest og fikk Singapore by night på høyre side. Heldige han som hadde vindussetet…..



kqt18fT.jpg




Veldig romslig kabin her, og gedigne seter med all verdens plass til å boltre seg i.



go48mGU.jpg


1. juli gjenniføre forøvring SQ papirmenyer i First, business og Premium Economy

Sxbzh8q.jpg


Xyly53d.jpg




Vi hadde med et par pakker med lokal sjokolade fra Bali og ga til kabinpersonalet. Etter en stund kom hun ene til meg og takket, og lurte på om jeg selv hadde smakt dem, de var så gode. Det hadde jeg jo ikke, så da vanket det et brett med smaksprøver på meg.



B6zJPdC.jpg




Fjernkontrollen til IFE fikk stort sett være i fred. Jeg så riktignok ferdig Jason Bourne filmen jeg hadde begynt på i forrige flight, men eller var det kun kartet, når skjermen ikke var av.



pBOaNBm.jpg


Denne gangen hadde vi bestilt mat via BTC, og jeg hadde valgt biff og hummer. Dette smakte aldeles fortreffelig. Her hummeren.



XmyBiQE.jpg




For min del var denne flygningen den beste gjennom denne ferien. Kan være tilfeldig, men alt klaffet. Servering, oppmerksomheten, komfort, maten, drikken, alt var bare helt toppers. Så de nærmere 13 timene det tok til Køben rett og slett fløy av gårde. (pun intended) Og i tillegg så vanket det endelig amenty kit på oss.



sTN98I3.jpg




Fikk noen nydelige bilder servert av han med vindusplass, og så var det inn for landing på 22L på Kastrup hvor vi takset til Gate C36.
 
Last edited:
Del 2


J1xWsFm.jpg




OyJPYAA.jpg




GnHhCEQ.jpg




Fikk tatt farvel med kabinbesetningen, og gikk til SAS loungen. Flyet kl 8 var tidligere blitt kansellert, så vi måtte vente til 1155 før vi kunne ta fatt på siste etappe hjemover.



EHZJdQz.jpg




ZEiRYMp.jpg




6p2pIBU.jpg




Ikke all verden med folk så tidlig, men etter hvert så fyltes loungen der også opp. Vi brukte tiden til å handle litt tax free, få i oss litt skadinavisk mat, og ikke minst øl, etter 3 uker med Bintang. Så gikk vi etter hvert til gate.



bQgFKIu.jpg




s9ouZJu.jpg




QVvbYmP.jpg




København-Stavanger
SAS/Cityjet, SK1868
CRJ 900, reg nr EI-FTD
Sete 4F

Alltid like lite kjekt å komme ombord i disse miniatyrflyene, ikke minst etter å ha boltret seg lengst fremme i flyet på veien hit. Men vi tar det med godt humår, og koser oss den siste timen hjem til Stavanger og vestlandsvær.



AydZEao.jpg




Landet på rutetid, og tok en kjapp runde med vinshopping før vi gikk ned til bagasjebåndet. Ventet og ventet, men til slutt måtte vi konstantere at en av koffertene ikke hadde kommet med. Og det gjaldt visst flere, for køen i skranken ble etter hvert lang. Og han duden som var på jobb må ha vært dritt lei, for det var alt av serviceinnstilling og humør langt borte…… Fikk uansett laget oss en rapport (nettløsningen krasjet), og har nå fått beskjed om at kofferten stod på Changi, og at den kommer til Stavanger ett lite døgn forsinket.

Takk for følget 
 
Takk for hjemturen. Håper det ikke er for lenge til dere skal på tur igjen!
 
Fin rapport. EN liten kommentar - jeg ser at du på bloggen har lagt ut boardingkort med fulle navn, EB nummer, ticketnummer og alt alt. Lite tips til neste gang.
 
Fin rapport. EN liten kommentar - jeg ser at du på bloggen har lagt ut boardingkort med fulle navn, EB nummer, ticketnummer og alt alt. Lite tips til neste gang.

Tenkte at det ikke var så hytt så lenge turen var avsluttet når jeg publiserte ?
 
Back
Top