Re: Vietnam-tråden
Skal en tur til blandt annet Vietnam og Kambodsja i vinter. I Vietnam skal vi bo i Ho Chi Minh og Hoi An. Er det noen som har anbefalinger om hva man bør gjøre og se disse stedene?
Var i HCM i påsken:
Om dere skal til Cu Chi og opplevde tunnelene anbefaler jeg båt tur/retur, det koster en god del mer enn buss, men var etter min mening verdt pengene:
https://lesrivesexperience.com/ (Eneste operatør, kjøpte billetter online. Du får også billetter via div. byråer, men same same.)
Det var henting på hotellet, avlevering på båten, der er det frukt og baguett til frokost underveis, brus/vann/frukt hele tiden tur/retur, nydelig lunsj på land før returen til byen og transport tilbake til hotellet fra brygga. Båtturen tar 1.5 t hver vei, båten ligger rundt 40-50 km/t oppover elven. Åpen båt med tak. Herlig med vind håret og se på alt livet langs elva isf. busstur. Husk solkrem og myggmiddel.
Krigsmuseet i sentrum er vel også obligatorisk - NB! sjekk åpningtidene, de har siesta midt på dagen, så man bør være der når de åpner så rekker man rundt før lunsj.
Ellers så Bui Vien street (backpaker-gata) artig på kvelden om man vil se litt gateliv, spise litt forskjellig mat osv.
Vedr. hotell bodde jeg på Silverland Yen Hotel, det var gangavstand til mye derfra. Rommene var helt greie, men roof-top-poool & bar var helt konge på kvelden. Hadde tre dager i SGN, og det var egentlig nok for meg, for det er ikke ekstremt mye å se der (med mindre man vil bruke mye tid på kunstmuseer o.l. kanskje).