Vietnam-tråden

Re: Vietnam-tråden

Fikk anbafalt Phu Quouq.. Har noen av dere vært der? Fy f.... Det ser jo helt sinnsykt ut.. Maldivene møter Koh Samui 1995.. Og hotellene... Herregud.. For noen sjapper til en brøkdel av det triangelet vi havner i..

Jeg har en nær kollega som bodde i Vietnam i 3 år. (De flyttet hjem for et par år siden). De har vært en hel del i Vietnam ellers også. Jeg har også en annen kollega som nå er pensjonist som er mye i Vietnam (hans kone er fra Vietnam). Jeg skal høre med dem og om de kjenner til plassen og hva de anbefaler.

Var der for mange mange år siden, og da var halve øygruppen en gigantisk byggeplass. Det popper opp hoteller og tyter inn masseturisme der så det holder (dessverre). I tillegg så bygget de da en stor gondolbane mellom mange småøyer sydover. Alt dette fikk vindmølleparkene i Norge til å blekne når det gjelder å "forsøple urørt natur". Om man foretrekker all inclusive og nye hoteller, alt samlet på samme sted så er det sikkert topp der. Og forresten - sikkert ikke en ulempe å beherske kinesisk på en del av de stedene heller...Vietnam har ekstremt med Kinesisk turisme.

Enig i det du skriver her. Vi var der i 2017, og vi fant ut at det egentlig var som landet syden, bare litt mer eksotisk.
Hotellet bestod av halvparten charterturister fra england og skandinavia, og resten vietnamesere og kinesere.

For all del, en fin og deilig plass - men det er ikke en plass jeg trenger å reise til igjen. Fastlandet derimot, der skal jeg tilbake.

Hvordan er temperaturen i Hanoi i måneskiftet Januar-Februar? Er det mye kinesere der under kinesisk nyttår? Vi skal etter planen forlate Hong Kong 27.01 og ankomme BKK 08.02(for avgang til OSL 09.02) i mellom ønsker vi å besøke Laos, Cambodia, Vietnam og Myanmar. Vi ser for oss ca 48-60 timer i hvert land, men vil ha ett sted med 5 dager, der vi skal ha ferie, der vi kan bade i havet og bare slappe av, antakelig Vietnam. Jeg hadde egentlig sett for meg kysten utenfor Saigon for avslapping. Jeg hadde tenkt meg HKG-Vientiane-Siem Reap-Angkor - Saigon -Yangon-BKK. Men det er ingen forbindelse HKG-Vientiane og ikke Vientiane-Siem Reap. Men Yangon har forbindelse med Vientiane, Hanoi, Saigon og BKK-. Jeg vil helst unngå flybytte, dvs direkte fra by til by vi skal besøke. Det ligger alt an til 15 flighter og det er nok. Er det noen med forslag til hvordan dette løses?

Hvordan er temperaturen i Hanoi i måneskiftet Januar-Februar? Er det mye kinesere der under kinesisk nyttår? Vi skal etter planen forlate Hong Kong 27.01 og ankomme BKK 08.02(for avgang til OSL 09.02) i mellom ønsker vi å besøke Laos, Cambodia, Vietnam og Myanmar. Vi ser for oss ca 48-60 timer i hvert land, men vil ha ett sted med 5 dager, der vi skal ha ferie, der vi kan bade i havet og bare slappe av, antakelig Vietnam. Jeg hadde egentlig sett for meg kysten utenfor Saigon for avslapping. Jeg hadde tenkt meg HKG-Vientiane-Siem Reap-Angkor - Saigon -Yangon-BKK. Men det er ingen forbindelse HKG-Vientiane og ikke Vientiane-Siem Reap. Men Yangon har forbindelse med Vientiane, Hanoi, Saigon og BKK-. Jeg vil helst unngå flybytte, dvs direkte fra by til by vi skal besøke. Det ligger alt an til 15 flighter og det er nok. Er det noen med forslag til hvordan dette løses?

Vi var på tur til Vietnam feb 2020 og da droppet vi Hanoi og dro til Saigon fordi klimaeti Hanoi sa det ville være 10-15 grader såvidt jeg husker. Saigon var over 25 grader.

Vietnam-tråden

Under kinesisk nyttår er det mye kinesere overalt i Sørøst-Asia[emoji3] Når det gjelder Laos ville jeg byttet ut Vientiane med Luang Prabang. Synes det er den triveligste byen der. Vet at det i alle fall går fly til Siem Reap, Hanoi, Chiang Mai og Bangkok derfra.

Last edited:

Under kinesisk nyttår er det mye kinesere overalt i Sørøst-Asia[emoji3] Når det gjelder Laos ville jeg byttet ut Vientiane med Luang Prabang. Synes det er den triveligste byen der. Vet at det i alle fall går fly til Siem Reap, Hanoi, Chiangmai Mai og Bangkok derfra.

Støtter det med Vientiane. Ikke stort å se, bortsett fra en litt lurvete kopi av Triumfbuen. Hva betreffer de regionale flyforbindelser er de vel bare et par tastetrykk unna. For hva som går av direkteruter anbefaler jeg https://www.kayak.com/direct der kan du legge inn måned og årstall og se hvor det går direkteruter fra de enkelte flyplassene.

Back