Vi skal på Mileagerun med SAS 23. august (splittet)

Re: Vi skal på Mileagerun med SAS 23. august (splittet)

Seatblock, Jahojo :) Alle setene er ikke tatt. De fleste midtseter er blokkert fordi folk er Gull, Diamond eller Pandion.

Takk for det 737-405. Sjekket seat map på Expertflyer og ser at det du skriver stemmer;)

Er selv EBD og kjent med seatblock, men tidligere observasjoner har fått meg til å tro at de med G, D eller P ikke hindres i å velge seter ved siden av andre med samme status. Dette er tydeligvis ikke tilfelle, og fint er jo det:D

Jahojo tror det bare stemmer om du allerede har en billett og har valgt et sete når seatblock innføres før avgang

Hei, stemmer dessverre ikke på disse flyvningene. Jobber i reisebyrå, med Amadeus reservasjonssystem, og kan reserve hvilket sete jeg ønsker, uansett Eurobonus staus, så lenge det er i Plus. Jeg er selv Diamond og min samboer er Gull, og det har satt seg noen mellom oss på retur fra Barcelona, så det stemmer dårlig overrens med softblock.

Da fikk jeg booket seter hos en meget hyggelig engelsktalende jente på 05400.

BCN; 2A ned, 4A oppover. (KRS-OSL-KRS: 1A - 1D)

Bare 50 minutter i OSL, så blir et meget kort besøk i loungen.

Noen med krystallkule kan vel kanskje snart se hvilket individ vi skal ha 23? :)

Last edited:

Listen over deltakere fra flyprat imponerer meg nå - dette kan bli en tur utenom det vanlige. :)

Oppdatert liste (håper jeg har fått med alt).

Tur-retur 23. august med SK4685 - SK4686
Star Flyer________XX - XX
LN-DCS__________XX - XX
737-405_________XX - XX
PettR____________10F - 5A
SE-AER__________3A - 2A
B757____________3F - 2F
mfjeldheim________6D - 7A
Fbu76___________XX - XX
Jahojo___________5A - 4D (mulig tur/retur søndag, 3A - 6A)
TwinOtter________9A - 6A
LN-FHU___________3D - 3F
Snorreth_________6F - 8A
Doll_____________11C - 11A
Concorde98_______1F - 1D
mcduck__________1A - 4A

(15 stk ned og opp samme dag)

Retur 24. august med SK4686 og hotell
Snowman OSL_____3C - 1C____Hilton Barcelona
BHSkeie__________8A - 1A____H10 Raco del Pi
Helikopter________6C - 1F____Hilton Barcelona
Mmats___________6A - 1D____Hilton Barcelona
bmgzor + 1_______10A - 4F____Hotel Alma Barcelona
Peppep__________2F - 7F____ Hilton Barcelona
VirreVapp________5F - 5A____Gran Hotel Barcino
Rune____________5D - 5C____Gran Hotel Barcino
OSLKSSK_________4A - 5D____Hilton Barcelona
OSLLars__________4C - 5F____Hilton Barcelona

(11 stk med overnatting til søndagen)

Noen som har formening om det blir noe pressedekning av turen?

Eh, jeg klarer meg helt fint uten pressedekning.

Heisan! Lenge vært fan av flyprat,men har bare være "stalker" og lest innlegg. Vi hadde planlagt MR til BCN for lenge siden, og tenkte at det var på høy tid å registrere og si hei! vi sitter på 4AC på vei ned og på retur søndag sitter vi på 5DF. Bor også på Hilton Barcelona (av ren tilfeldighet) og blir gjerne med på middag. Blir hyggelig å treffe andre med samme interesse! Seeya, guys! Hilsen OSLKSSK og OSLLars
Velkommen til forumet og velkommen med på tur. :)

Oppdatert liste (håper jeg har fått med alt).
Vi blir 12 på søndagen siden Jahojo er med tur/retur begge dagene.

Jeg klarer meg også helt fint uten mediedekning.

Tenker vel det er mer sannsynlig at noen fra SAS sosiale medier dukker opp. Uansett, vil man slippe å bli tatt bilde av så regner jeg med de respekterer det :)

Ellers, hva er fint å handle på taxfree i BCN? Og lønner det seg å kjøpe en kartong røyk (tror det var malboro light) der eller i OSL?

Vet vi blir litt flere en de som står på lista også, så det blir bra det her!

Tenker vel det er mer sannsynlig at noen fra SAS sosiale medier dukker opp. Uansett, vil man slippe å bli tatt bilde av så regner jeg med de respekterer det :)

Ellers, hva er fint å handle på taxfree i BCN? Og lønner det seg å kjøpe en kartong røyk (tror det var malboro light) der eller i OSL?

Vet vi blir litt flere en de som står på lista også, så det blir bra det her!

De siste gangene jeg har flydd med SAS har sigaretter vært billigere om bord enn Duty Free OSL. Prisen i BCN sjekket jeg faktisk ikke.

Tore

Det er vel ikke tillatt å ta med Duty Free inn i landet hvis man har vært borte mindre en 24 timer. ;)

Om ikke planene mine for helga forandrer seg er jeg også med SK 4686 (2F)hjem søndag. Skal ned med 4685. På lørdag gjør jeg OSL-CPH-MAD-CPH-OSL ;)

Det er vel ikke tillatt å ta med Duty Free inn i landet hvis man har vært borte mindre en 24 timer. ;)

Da handler vi i BCN og ber om å betale avgifter så det ikke er duty free
19.gif

Da handler vi i BCN og ber om å betale avgifter så det ikke er duty free
19.gif

OT men hvordan fungerer dette? På CPH og noen typiske charter flyplasser er det egne priser for non-EU land som er lavere enn til EU land. Om man betaler EU prisen er det da fortsatt Duty-free?

Last edited:

OT men hvordan fungerer dette? På CPH og noen typiske charter flyplasser er det egne priser for non-EU land som er lavere enn til EU land. Om man betaler EU prisen er det da fortsatt Duty-free?

Betaler du EU prisen så er det ikke duty free og du kan ta kvota selv om du har vært ute mindre en 24 timer (men kun 1 gang pr 24 timer).

Vi som er til søndag har 24 timer og 10 minutter fra ankomst til retur. Godt planlagt! ;)

Vi som er til søndag har 24 timer og 10 minutter fra ankomst til retur. Godt planlagt! ;)

Fra avreisetidspunkt Norge til ankomsttidspunkt Norge så er det vel enda et par timer mer?

Back