Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
Leste en tråd på FT en gang, på BA-forumet. Det ble nevnt at BA-ansatte måtte ha på dress når de fløy FIRST som ID-pax.. Resultatet: Alle så at de var ID-pax, fordi de var de omtrent de eneste iført dress..
Du sier at en god ID-pax ikke skal legges merke til: Ingen vet at han jobber for selskapet, om han ikke forteller noen det. Har han på seg en vanlig dongeribukse og en t-skjorte, så vet ingen at han jobber for selskapet. Oppfører han seg som folk, blir han ikke lagt nevneverdig merke til heller..
Mener at ID-pax godt kan se ut som en hvilken som helst annen pax, så lenge man er noenlunde anstendig kledd, og oppfører seg normalt...
Jobber selv i et firma som har ID-rettigheter, og har sett kleskoden vi har når vi evt. flyr non-rev. Der spesiferes det bl.a. "No jeans, even if it is designer jeans". Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner denne olabukseskrekken...
Var det ikke du Tommy, som ble avvist hos CO pga. olabukser?
Det er stor forskjell paa business og oekonomi. Paa business finnes det alltid kunder i dress, dongeri ser du, men det er bare tull aa si at du skiller deg ut dersom du kler deg bra. Jeg kler meg ofte opp naar jeg reiser intercont og ikke har setet/klassen jeg oensker bekreftet. Sjansen for en oppgradering er stoerre dersom man ser bra ut i flere selskaper.
Det finnes helt klare regler i mange selskaper om at dongeri ikke godtas paa business. Jeg floey paa buddy pass i oekonomi uten mulighet for aa faa F og dama som nekta meg i dongeri, tok feil i forhold til CO's regler innenriks USA.
Mitt poeng var at dersom flyselskapet blir tatt i aa forskjellsbehandle ID pax over betalende premium passasjerer / lojale kunder, driter du deg ut.
Det aa kaste C pax ut av sitt forvalgte sete for aa ha ett omraade for crew og id pax, holder IKKE maal. Crewet har crew rest bakerst i flyet.