Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
At du er sur og grinete gjør selvsagt ikke opplevelsen bedre, men ut fra det du forteller virker ikke settingen god.
høres ut som en blanding av dårlig service og LITT negativ innstilling.
Slik jeg leser Alex epistel her, er det ikke eventuelle ID-reisende som er problemet.
Problemet er at crewet ikke har rett fokus på passasjerene i Biz på denne turen.
Akkurat dette er fryktelig trist, og nå vet jeg at denne tråden leses av SAS , og jeg tror også at en skriftlig og formell henvendelse fra Alex vil være på sin plass i akkurat dette tilfellet.
Dette er 'forbannelsen' med lavt belegg. Er maskinen full, er det mye lettere å holde programmet. Er det lite pax, går man i veien for hverandre i perioder og så blir det også mer ukoordinert fordi man tar over andres oppgaver. Eller tror at andre har gjort det en selv skal gjøre. Dermed blir det bare rot.
En god purser bør derfor sette folk i arbeid i skift for å gi en mer naturlig flyt i serveringen. Så får heller de andre sitte å kope i perioder.
Jeg har litt problemer med å forstå at lavt belegg kan gi dårligere service. Velkomstdrinker skal serveres, rester skal samles inn, mat skal serveres, rester skal samles inn osv., og jeg vil anta at man har rutiner for når i flighten dette skal skje (+/-). Man skulle tro at dette ga muligheten til å gi eksepsjonelt god service. Årsaken er kanskje som -MOW sier at man går i veien for hverandre, men jeg vil vel anta at man har noen slags pre-flight briefing hvor man nettopp planlegger hvordan opplegget skal gjennomføres, f.eks om man har veldig lite pax, eller hur?
SAS har jo ganske strenge regler for ID-pax. Fikk dem utdelt en gang jeg var med på vennebillett, husker ikke detaljene.
Endel personer i SAS har også reagert negativt på en del ”trip reports” fra ID-pax som er lagt ut på dette forumet. Her beskrives det hvordan mye av ordningen fungerer, de skryter av at de sitter på business (legger t.o.m ut bilder av dette) osv.
Mange mener at det bl.a kommer i konflikt med følgende punkt i avtalen:
"Discretion must be shown and the benefit must not be discussed with or in the presence of revenue passengers. "
Endel av det som er lagt ut på nettet er klart i grenseland her mener nå jeg.
Jeg som passasjer har absolutt ingenting i mot det saa lenge man oppfoerer seg deretter. Se paa Speedbird og gutta paa tur. Kler seg opp og holder lav profil. Slik skal det gjoeres!
En god ID pax legges ikke merke til av betalende passasjerer.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.