Vi forum-slaver trenger DIN hjelp, nå!

Re: Vi forum-slaver trenger DIN hjelp, nå!

Det er et krav om at det er lett å skrive helt riktig. Hva tror du sjansen er for at svarene "Kjos", "B Kjos", "Bjoern Kjos" og "Bjørn Kjoos" kommer?

Som database manipulator, så havner eg støtt oppi slike situasjoner. Ikkje la brukeren få lov å gjera feil:

feks:

--select--
--option value=value1--Value1--/option--
--option value=value2--Value2--/option--
--option value=value3--Value3--/option--
--/select--

Som database manipulator, så havner eg støtt oppi slike situasjoner. Ikkje la brukeren få lov å gjera feil:

feks:

--select--
--option value=value1--Value1--/option--
--option value=value2--Value2--/option--
--option value=value3--Value3--/option--
--/select--

Jeg foretrekker svaret "B Kjos; DROP DATABASE;". Så får vi sjekket om folk har giddet å sjekke PHP-koden sin. :p

-A

Som drifter, foretrekker jeg ferdig kode. Den ferdige koden vil ha fritekst :p

Unngå for all del noe som ligner på alternativer, radioknapper, pulldown-lister eller lignende. Du blir kvitt >99,999% av all spam og automatiske registreringer ved et legge inn et spørsmål type følger:

"Hva er etternavnet til Henning Berg?" Kravet til brukeren er at han må kunne skrive Berg, berg, BERG eller lignende i et tekstfelt. Navnet på tekstfeltet bør være så uskyldig som mulig (ikke inneholde noe om spam). Bot-er greier ikke å knekke sånne spørsmål, og det er neppe noen som gidder å lage egne botter for å registrere seg her. Skulle det likevel skje, bytt spørsmålet.

Hvilken farge hadde Napoelons hvite hest?

Sånn by the way: Er det jeg som ikk ehar lagt merke til det før, eller har det "plutselig" dukket opp en drøss med nye, merkelige nick i dag, etter at denne tråden ble startet? Har ikke vært innom forumet noe mer enn vanlig i dag, men omtrent hver gang, har jeg kikket nederst, der det ønskes velkommen til det nyeste medlemmet, og der har det vært en del merkelige navn i dag..

Unngå for all del noe som ligner på alternativer, radioknapper, pulldown-lister eller lignende. Du blir kvitt >99,999% av all spam og automatiske registreringer ved et legge inn et spørsmål type følger:

"Hva er etternavnet til Henning Berg?" Kravet til brukeren er at han må kunne skrive Berg, berg, BERG eller lignende i et tekstfelt. Navnet på tekstfeltet bør være så uskyldig som mulig (ikke inneholde noe om spam). Bot-er greier ikke å knekke sånne spørsmål, og det er neppe noen som gidder å lage egne botter for å registrere seg her. Skulle det likevel skje, bytt spørsmålet.
Dette virker som at er en bra måte å gjøre det på.
Kanskje endre det til noe som er mer relevant.

Og da er spørsmålene valgt:
Er Bjarne, Kåre, Gardermoen eller Moskva navnet på flyplassen utenfor Oslo?:Gardermoen
Sola er en flyplass i Norge. Ligger den ved Amsterdam, Stavanger, Berlin eller København?:Stavanger
Hvilken farge har Napoleons hvite hest?:hvit:hvite

1. Hva er kallenavnet på Sandane lufthavn ?
* Hvalen
* Burger'n
* Anda

1. Hva heter norges hovedflyplass?
* Elkjøp Stormarked
* Kiwi Minipris
* Gardermoen

2. Hvilket av disse tre finnes på de fleste fly?
* Vinger
* Fiskebåt med plass til to
* Veranda med hagemøbler og blomsterkasser.

3. Hvor mange propeller har en Cessna 172?
* ca 42.
* 365, men ikke på onsdager,
* 1

Sånn. Ferdig snakkast!

hehe, genialt :)

Back